en utrolig fartbøde
Fra : Bo Thomsen

Dato : 27-07-01 09:32

hej
i søndags mødte jeg en ude på langelinie,
han og ca.5 andre havde fået en fartbøde på vej til toppen. politibilen
havde målt fra den forreste af mc'erne passerede en bro, til den sidste
havde passeret.
og de fik alle sammen en bøde på 141 km/t
han vidste ikk om de ville gå i retten endnu.

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : boe

Dato : 27-07-01 09:36

"Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> havde passeret.
> og de fik alle sammen en bøde på 141 km/t
> han vidste ikk om de ville gå i retten endnu.

Tjah, ALLE andre end den første bør da gå i retten, hvis jeg forstår det
rigtigt, at der er målt fra den første passerer et fixpunkt og intil den
sidste passerer et andet fixpunkt!

Bo, VF1000F

Fra : AW på TRX

Dato : 27-07-01 09:50

Hvad med den sidste ??
Han må have passeret første fixpunkt senere end den første og må således
også have kørt hurtigere end målingen.
Ligeledes for alle ind imellem. Teorien holder - de har alle kørt mindst 141
km/t, og skal nok bare være glade for at de ikke blev målt individuelt. (Så
var det selvfølgelig kun en der havde fået en bøde, som så havde været
større.)

Allan
TRX 850

Fra : boe

Dato : 27-07-01 09:56

"AW på TRX" <aw@teamunique.dk> wrote in message
> [...]
(Så
> var det selvfølgelig kun en der havde fået en bøde, som så havde været

Ja, du har ret - jeg vrøvler

Bo, VF1000F

Fra : Mads Lund

Dato : 27-07-01 14:54

> [...]
(Så
> var det selvfølgelig kun en der havde fået en bøde, som så havde været

Ganske korrekt, men proceduren virker noget selvbestaltet, hvilket man
naurligvis bør påpege. Hvis politiet selv må opfinde div. procedurer for
hastighedsmåling er vi vist på vej ud i et noget anarkistisk samfund. Det
minder jo lidt om sagen, hvor politiet måler en mc, men mister cyklen af
syne under målingen.

Noget helt andet er gruppe afstraffelses situationen, så vidt jeg er
orienteret er det ikke normal praksis at dømme en hel gruppe af folk på
samme tid. Og uagtet at att cyklerne har kørt "mindst 141" så et målingen af
det enkelte køretøj behæftet med en enorm usikkerhed, hvorved politiet får
lidt svært ved at udtale sig precist om den enkelte cykels hastighed.

Jeg håber absolut de tager sagen i retten, da der er involveret et element
af hvor meget kreativ tænkning politien må anvende for at fange så mange
fartsyndere som muligt.

Havde betjenten lavet en måling på en enkelt af cyklerne og givet denne
chauffør en bøde, så var det en helt anden sag.

Mads Lund
Ninja9RT, med Laserjammer, som får de engelske kamaraer til at forholde sig
ganske passive.

Fra : Armand

Dato : 27-07-01 16:24

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en

> [...]
for
> hastighedsmåling er vi vist på vej ud i et noget anarkistisk samfund.

Nope!
Standarden for pinpointing af målepunkter taler om forenden af køretøjet
ved start af måling og bagenden ved afslutning (hvorved at køretøjet får
"foræret sin egenlængde i distance => mindre gennemsnitshastighed!), og
det må også være denne metode, blot for "et længere vogntog" á 14 mc'er
at der er benyttet (umiddelbart forstår jeg den oprindelige forklaring
som at alle blev målt forbi ét målepunkt og en gennemsnitsfart blev
anslået derudfra - og dét kan slet ikke lade sig gøre!!).

> [...]

> målingen af det enkelte køretøj behæftet med en enorm usikkerhed,
> hvorved politiet får lidt svært ved at udtale sig precist om den

Jvf. mit ovenfor forklarede er det hele flokkens hastighed indenfor en
målezone hvortil flokkens længde i praksis er tillagt, hvorved man kan
forsikre at ingen er blevet snydt!
Jeg har i min tid hørt situationen bruget flere gange

--
Armand.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 28-07-01 09:38

> Standarden for pinpointing af målepunkter taler om forenden af køretøjet
> ved start af måling og bagenden ved afslutning (hvorved at køretøjet får
> "foræret sin egenlængde i distance

Orv - hvem der bare havde en kværn på længde med et IC3-tog......

Rasmus

Fra : Armand

Dato : 05-08-01 02:59

Rasmus Rosenquist <rasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en
> Orv - hvem der bare havde en kværn på længde med et IC3-tog......

Hvilket strengens oprindelige indlæg som sådan også handlede om: En
længere kortege (á én MR-tog sektion?) !

--
Armand.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 28-07-01 09:37

> Og uagtet at att cyklerne har kørt "mindst 141"......

Så vidt jeg husker, står der altid "mindst xxx km/t" på et bødeforlæg - der
er jo trukket lidt fra!

Rasmus

Fra : Jan Vagle

Dato : 28-07-01 02:13

Bo Thomsen wrote:

> [...]
> havde passeret.
> og de fik alle sammen en bøde på 141 km/t
> han vidste ikk om de ville gå i retten endnu.

De kan trøste dem med at i røvhul-landet Norge der politiet nedstammer
direkte i fra nazistene ville dit kørkort blivet beslaglagt for at køre i
141km/t uanset vej og hastighet.

Din ev. bøde bliver på max 1/3 del av her i Norge.

Her fik jeg forleden 3000.- i bøde for at køre i 117 km/t på motorvej..(Heil
Hitler !;)

--
Jan Vagle

Fra : RpR

Dato : 28-07-01 02:49

> [...]
>
> Din ev. bøde bliver på max 1/3 del av her i Norge.
>
> Her fik jeg forleden 3000.- i bøde for at køre i 117 km/t på

Hvad er det for en gang nazistisk ævl??

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-07-01 06:34

> [...]
>
> Din ev. bøde bliver på max 1/3 del av her i Norge.
>
> Her fik jeg forleden 3000.- i bøde for at køre i 117 km/t på

Hvad er det egentlig lige at det her har med nazisme at gøre ???

Fra : stange

Dato : 28-07-01 10:27

Jan Vagle <bones@c2i.net> skrev i en news:3B62113A.E4D2A18C@c2i.net...

> De kan trøste dem med at i røvhul-landet Norge .............

> Her fik jeg forleden 3000.- i bøde for at køre i 117 km/t på motorvej.

Vist et lykketræf, at jeg "overlevede" Nordkapturen sidste sommer.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Kenneth

Dato : 28-07-01 19:33

> Vist et lykketræf, at jeg "overlevede" Nordkapturen sidste sommer.

Tjoo, 3000 rækker dog til 187km/t på dansk ,motorvej :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Buck

Dato : 30-07-01 09:47

"Kenneth" <Ken_T@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Tjoo, 3000 rækker dog til 187km/t på dansk ,motorvej :)

tjae, så ryger pappet da vist osse samme vej...

--
/Buck

Fra : Kenneth

Dato : 31-07-01 22:54

> tjae, så ryger pappet da vist osse samme vej...

Pappet ryger hvis du kører mere end 70% for stærkt.
Motorvej: 110*1,70=187km/t.

dvs. det ryger først idet du ikke længere kører 187, men 187,1km/t.

--
Venligst
Kenneth