Vådrusmembrab størknet i spanden :-(
Fra : Morten P

Dato : 10-01-09 23:42

Jeg har købt LIPs bland-selv vådrumsmembran.
Blandede hvid masse med cement i eftermiddags og satte låg på.
Nu er den størknet til ret så hård masse i spanden.

Har man nogen væske af en art at hælde i og røre op igen eller er det bare
at købe en ny spand?

Fra : Max

Dato : 10-01-09 23:54

Hej Morten

> Har man nogen væske af en art at hælde i og røre op igen eller er det
> bare at købe en ny spand?

Cementprodukter er ikke sådan lige at røre op igen, derfor bør
man ikke blande mere end man skal bruge, så om igen.

--
Mvh Max

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 12-01-09 11:38

Det var en dyr fejl
Det er en ommer, så du skal købet nyt.
Cement hærder, dvs. når først det er blandet, så kan processen ikke
sådan lige stoppes. Det er en kemisk process, der starter så snart
cementen bliver blandet i, - dvs det tørrer ikke, det hærder i stedet
for, og derfor gør et låg på spanden ingen forskel.
/Finn

Fra : Allan Nielsen

Dato : 12-01-09 04:58

On 10 Jan., 23:53, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
>
> Cementprodukter er ikke sådan lige at røre op igen, derfor bør
> man ikke blande mere end man skal bruge, så om igen.

Hej!

Lige et tillægsspørgsmål:

Hvad er i øvrigt forskellen på den "flydende" vådrumsmembran, og den
udgave, som der her er nævnt? Altså hvor man blander den og nærmest
spartler den på?

/Allan

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-01-09 05:35

On 12 Jan., 12:58, Allan Nielsen <allanma...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad er i øvrigt forskellen på den "flydende" vådrumsmembran, og den
> udgave, som der her er nævnt? Altså hvor man blander den og nærmest
Den af fabrikanten tilladte restfugt i underlaget - kan læses på lip's
hjemmesider - men der er nu aldrig, IMHO, grund til at bruge andet end
vs30 i almindelige badeværelser, uagtet restfugten aniver anvendelse
af den cementhærdende - dette (vs30) under forudsætning af at denne
restfugt er midlertidig.

Fra : Klaus G.

Dato : 12-01-09 20:13

> [...]
> Nu er den størknet til ret så hård masse i spanden.
>
> Har man nogen væske af en art at hælde i og røre op igen eller er det bare
Det minder lidt om min nabo som troede man kunne bestille beton fredag og så
køre det ud om lørdagen :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ole V Jensen

Dato : 12-01-09 20:35

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> Det minder lidt om min nabo som troede man kunne bestille beton fredag og så
> køre det ud om lørdagen :)

Fortæl - fortæl

Det lyder sjovt

mvh
Ole-J

Fra : Klaus G.

Dato : 12-01-09 20:49

> Fortæl - fortæl
>
> Det lyder sjovt
Skulle bruges ovenpå til badeværelse. De havde kun tid til at ligge det om
lørdagen, men der har betonværket jo ikke åbent. Hvad gør man så? Man
bestiller da den 1m^3 beton til fredag eftermiddag og køre det ud lørdag.
Heldigvis så jeg det og sagde det til dem. De spurgte hvad man så kunne gøre
nu, hvor jeg forklarede at der var to muligheder.

1.
Køre det ud nu og få det lagt ned som det nu skal ligges.

2.
Sætte en metalstang eller andet i og hejs det væk næste dag :)

Det blev nr. 2 :D

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-01-09 09:58

On Mon, 12 Jan 2009 20:49:26 +0100, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:
klip

> [...]
>
>2.
>Sætte en metalstang eller andet i og hejs det væk næste dag :)

Var der ikke noget med en åben WW i Norge, som blev fyldt op af en
jaloux ægtemand, som var chauffør på en cementkanon.
eller er det en vandrehistorie. Det stod i en norsk avis engang i
70'erne
mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 13-01-09 10:58

Hej Ebbe

> Var der ikke noget med en åben WW i Norge, som blev fyldt op af en
> jaloux ægtemand, som var chauffør på en cementkanon.
> eller er det en vandrehistorie. Det stod i en norsk avis engang i

Jeg har hørt at det var i tyskland.

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-01-09 12:32

On Tue, 13 Jan 2009 10:58:04 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Ebbe

>Jeg har hørt at det var i tyskland.

Ha ha, så er det nok en historie.
Jeg syntes bestemt det stod i en norsk avis
mvh Ebbe

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-09 17:12

> [...]
> jaloux ægtemand, som var chauffør på en cementkanon.
> eller er det en vandrehistorie. Det stod i en norsk avis engang i
Men jeg ved der var en lastbil chauffør her i byen som blev fyret, så det
sidste læs beton han skulle ud med en fredag, ja det kom aldrig ud til
kunden. Lastbilen blev parkeret ude i en skov og først fundet lang tid
efter. De satter en mand ind i den for at prøve at banke det ud. Men de
måtte opgive.