Eller måske Opel Zafira Essentia
Fra : PsHdO

Dato : 11-01-09 00:30

Hvad siger i til sådan en ??

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 00:32

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev :

>Hvad siger i til sådan en ??

At du nok skal lette prutpuderne og kigge på bilerne ude i den
virkelige verden ;)
--
Jan_stevns

Fra : PsHdO

Dato : 11-01-09 00:45

*LOL* fair nok....

Det gør vi nu også...

Men vi forsøger altså også at forberede os bare en lille smule, og måske
vælge noget til eller fra, bl.a. ved at høre og læse om folks erfaringer...

Vi har 3 biler vi skal se og prøve senere idag....

Mazda 5
Ford C-max
Opel Zafira

Toyota´en som vi allerede har set og kørt nogle ture i, står højt, men vi
vil gerne se andre i samme klasse....

Fra : jens

Dato : 11-01-09 00:57

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Opel Zafira
>
> Toyota´en som vi allerede har set og kørt nogle ture i, står højt, men vi
Har selv en Mazda5 den er vi utroligt glade for, men bagsæderne er altså kun
til 2 personer pga deres udformning.
Der er 2 reelle sæder, men det midt i er ikke særlig komfortabelt, hvorledes
de bagerste er i en 7prs ved jeg ikke da vores kun er en 5prs men jeg kan
forestlle mig at sædet er lavt ifht bunden.
Mvh
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 01:58

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev :

>*LOL* fair nok....

okidoki

>Det gør vi nu også...

>Men vi forsøger altså også at forberede os bare en lille smule, og måske
>vælge noget til eller fra, bl.a. ved at høre og læse om folks erfaringer...

Jamen hvis *jeg* mener en af dine valg, er en møgbil, fordi jeg måske
har hørt andre sige sådan, kan du jo ikke bruge det til ret meget ;)

Og slet ikke hvis den pågældende bil falder i din smag

>Vi har 3 biler vi skal se og prøve senere idag....

Tjaehh --- Havde jeg i sin tid spurgt folk om hvad de mener om den
Scorpio jeg har, ville mange nok brække sig i lårtykke stråler ...

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 11-01-09 06:46

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvor blev Renault Scenic'en af ??
Fremragende bil - jeg har haft een 120 hk's dCi'er.

> Tjaehh --- Havde jeg i sin tid spurgt folk om hvad de mener om den
> Scorpio jeg har, ville mange nok brække sig i lårtykke stråler ...

Du skal nok heller ikke stille spørgsmålet idag...

Fra : TGJ

Dato : 11-01-09 11:51

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor blev Renault Scenic'en af ??
> Fremragende bil - jeg har haft een 120 hk's dCi'er.

Fuldstændig enig
Vi har en 2008 1,9 diesel.

Vi brugte omk 1 år på at vælge til og fra i den klasse og har ikke fortrudt

Listen over hvad vi prøvede: ( som jeg husker det med tømmermænd idag)
VW touran
mazda 5
citroen gr. picasso
opel zafia
toyota verso
ford S-max og c-max
Kia carnival

samt en 3-4 andre

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 15:37

>Du skal nok heller ikke stille spørgsmålet idag...

Deri har du nok ret - men skidtet er jo still going strong ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 11-01-09 16:33

> Deri har du nok ret - men skidtet er jo still going strong ;)

Men efterhånden pilrådden vel sagtens. Bagskærmene var på retur, da vi sidst
så dyret ved McDonalds syd for "byen". Det var ifm. BiB, første edition

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 17:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Men efterhånden pilrådden vel sagtens. Bagskærmene var på retur, da vi sidst
>så dyret ved McDonalds syd for "byen". Det var ifm. BiB, første edition

Ja - den er sgu nærmest ved at falde fra hindanden - en ren trussel
mod samfundet ;)

Den fik nye skærmkanter i april 2002 - og BiB var marts 2002, så du
har da ret. de var på retur, dengang

men nej - den holder sig faktisk temmeligt flot - uden TEC2000,
eller andre vidundermidler

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-09 21:51

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Ja - den er sgu nærmest ved at falde fra hindanden - en ren trussel
> mod samfundet ;)

Ja min har det samme, begge bagskærmkanter er rådne.

> Den fik nye skærmkanter i april 2002 - og BiB var marts 2002, så du
> har da ret. de var på retur, dengang

Mine skulle så have været fikset i sommer/efterår 2008, men der kom så noget
andet i vejen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : PsHdO

Dato : 11-01-09 23:41

Hej.

> Hvor blev Renault Scenic'en af ??
> Fremragende bil - jeg har haft een 120 hk's dCi'er.

Den kommer også med en af dagene...

Vores gamle GAMLE bil er afgået ved døden i et hamonika sammenstød, så det
tager altså lidt tid at komme rundt i byen og kikke...

Men vi nåede faktisk 4 biler idag....

Mazda5 - virkelig en lækker bil, men der skal 7 sæder til. da den midterste
nødløsning på et sæde, ikke rigitgt er noget der er brugbart for os....
Ford C-max
Opel Cafira
og så nåede vi også
Peugeot Partner (den helt nye model)

To af dem er med det samme udelukket pga. alt for dårligt udsyn...
- store A-stolper...

Det er Ford´en og Opel´en...

Peugeot har kun diesel motor, så da vi kan se at Citroen Berlingo har benzin
på programmet vil vi også lige tage den med i overvejelserne...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-09 00:27

"PsHdO" <pshdo@12345.dk> skrev i meddelelsen

> To af dem er med det samme udelukket pga. alt for dårligt udsyn...
> - store A-stolper...

Tjah, der er nogle gange ulemper ved sikkerhed....!

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : PsHdO

Dato : 12-01-09 18:17

Hej.

> Tjah, der er nogle gange ulemper ved sikkerhed....!

Ja nemlig....
- det er lidt "sjovt" at man ofre udsynet i bilen, for at få større
sikkerhed...
Udsyn er vel ensbetydende med sikkerhed i mange tilfælde....
- det vil ihvertfald ikke være godt hvis der bliver en bus væk bag a-stolpen
en dag...

Zafira skal der iøvrigt lige kikkes på en ekstra gang nu, for det er den der
har den bedste bedømmelse i ncap...
..

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-01-09 18:50

PsHdO skrev:
> [...]
> en dag...
>

> Zafira skal der iøvrigt lige kikkes på en ekstra gang nu, for det er den der

Go' idé. Zafira'en kræver en god lang prøvetur. Til at starte med virker
den lidt "tung" i det. Men når man har vænnet sig til den er den
virkelig en skøn vogn. Undervognen har både en super komfort, samt
rigtig godt styr over begivenhederne. Førersædet hører også til klassens
absolut bedste, sammen med Megane Scenic. Her kan Touran, C-max og 5
ikke helt være med IMHO.
Forhåbentlig er modellen nu ude over sine børnesygdomme.. De første var
lidt en prøvelse!

/Kent Glerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-01-09 19:24

On Mon, 12 Jan 2009 18:49:56 +0100, Kent Glerup
<kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

> [...]
>ikke helt være med IMHO.
>Forhåbentlig er modellen nu ude over sine børnesygdomme.. De første var

Kører i en gulplade Zafira på jobbet. Den kører dejligt - ingen tvivl
om det. Man sidder godt - det eneste problem jeg egentlig har med den
er de forbaskede A-stolper, der irriterer i hver en rundkørsel og ved
fodgængerfelter. Nå ja - så skal man lige vænne sig til kontant
afregning, hvis man glemmer at give tilstrækkelig gas ved
igangsætning, men den er blevet mildere med tiden (nu 40000). Eller
også har jeg bare lært den ) Så skal man lige vænne sig til
visker-og blinkkontakt, men det er nok alle nye biler, der efterhånden
får det system.

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-01-09 19:32

> [...]
> om det. Man sidder godt - det eneste problem jeg egentlig har med den
> er de forbaskede A-stolper, der irriterer i hver en rundkørsel og ved

Hvilken maskine. Jeg havde en 150'er, nøjj en skøn maskine!
Problemet med A-stolperne er desværre ret normalt efterhånden, sikkert
et spørgsmål om sikkerhed.

> Nå ja - så skal man lige vænne sig til kontant
> afregning, hvis man glemmer at give tilstrækkelig gas ved
> igangsætning, men den er blevet mildere med tiden (nu 40000).

Synes ikke det var udtalt på min. Har du prøvet en VW PD med manuelt
gear? De er godt nok heller ikke særlig tolerante!

> Eller
> også har jeg bare lært den ) Så skal man lige vænne sig til
> visker-og blinkkontakt, men det er nok alle nye biler, der efterhånden
> får det system.

Jeg synes det virker fantastisk med blinklyset, med viskerne kan det
være lidt forvirrende.. Men synes nu det var OK.

/Kent Glerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-01-09 20:09

On Mon, 12 Jan 2009 19:31:30 +0100, Kent Glerup

>Hvilken maskine. Jeg havde en 150'er, nøjj en skøn maskine!
>Problemet med A-stolperne er desværre ret normalt efterhånden, sikkert
>et spørgsmål om sikkerhed.

Jeg mener det er en 120'er - den kører sådan set udmærket.

>Synes ikke det var udtalt på min. Har du prøvet en VW PD med manuelt
>gear? De er godt nok heller ikke særlig tolerante!

Noget nemmere end Zafiraen - et par hundrede km i en Golf TDI gav da
ikke bratte stop )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-09 22:55

Kent Glerup skriver:

> Førersædet hører også til klassens
> absolut bedste, sammen med Megane Scenic. Her kan Touran, C-max og 5
> ikke helt være med IMHO.

Indtil du har prøvet Touran med sportssæder.........

Megane er en blød ubestemmelig pude ved siden af.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 12-01-09 23:02

> Indtil du har prøvet Touran med sportssæder.........
> Megane er en blød ubestemmelig pude ved siden af.

Forskellen består i, at du får ondt i røven af køre med VAG's sportssæder
;-(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-09 23:02

Mogens skriver:

> Forskellen består i, at du får ondt i røven af køre med VAG's sportssæder

Negativ - jeg runder let 300 km i det sæde - vel at mærke uden at få
ondt nogle steder.

Fra : Mogens

Dato : 12-01-09 23:12

> Negativ - jeg runder let 300 km i det sæde - vel at mærke uden at få
> ondt nogle steder.

Og jeg runder tilsvarende nemt 600 km i Scenic'ens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-09 23:15

Mogens skriver:

> Og jeg runder tilsvarende nemt 600 km i Scenic'ens

Sådan en har jeg prøvet - den passer absolut ikke mig.

Til gengæld kører jeg sjældent mere end godt og vel 300 km i et stræk...

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-01-09 08:27

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mogens skriver:
>
> Negativ - jeg runder let 300 km i det sæde - vel at mærke uden at få
> ondt nogle steder.

Jeg har kørt Stockholm/Videbæk i ét ryk i Zafira'en, sad stadig
fantastisk da jeg var hjemme. Ganske enkelt bare klassens bedste, i
følge MIN røv :)

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 13-01-09 16:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mogens skriver:

> Negativ - jeg runder let 300 km i det sæde - vel at mærke uden at få
> ondt nogle steder.

Kan vi hermed konkludere at jeres "indbyggede sæder" er polstret forskelligt
?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-09 16:41

Brian skriver:

> Kan vi hermed konkludere at jeres "indbyggede sæder" er polstret forskelligt
> ?

Det lader det til.

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-01-09 17:25

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:
>
> Det lader det til.

Skønt at alle biler ikke er ens :)

/Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-01-09 08:25

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Kent Glerup skriver:
>
> Indtil du har prøvet Touran med sportssæder.........

Har skam haft en Touran med sportssæder :)
Kan godt være at Zafira'ens tilkøbssæde (med højde og lændejustering)
ikke er et sportssæde, men det er IMHO bare klassens bedste.

> Megane er en blød ubestemmelig pude ved siden af.

Absolut ikke i den Scenic jeg havde fornøjelsen af.

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 13-01-09 22:46

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er et sportssæde, men det er IMHO bare klassens bedste.

> Absolut ikke i den Scenic jeg havde fornøjelsen af.

Jeg havde en Grand Scénic (Expression-udstyr) - den havde klart de bedste
sæder jeg har prøvet. Jeg har kørt til Gardasøen i ét stræk uden at blive
træt i ryggen - det har jeg ikke oplevet med andre biler! Den har også været
brugt til en del Nordsjælland - Århus - retur uden at give
træthedsfornemmelse i ryggen.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 12-01-09 06:09

> [...]
> erfaringer...
>
> Vi har 3 biler vi skal se og prøve senere idag....

Når du nu er igang med hele raden, så kig også på Seat Altea XL 1.8 TSI.

Leo Havmøller.

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-01-09 09:36

PsHdO skrev:
> Hvad siger i til sådan en ??

Har haft en gulplade version (150HK diesel).
SKØN vogn som desværre havde problemer af alle afskygninger. Men mon
ikke Opel har fået syr på den side af sagen.

Men hop da ud og prøv den! Mens I er afsted, så find lige et sted hvor I
kan prøve en Mazda 5! Virker bare, kører godt, suveræn plads på
bagsædet, skydedøre bagi (perfekt til småbørn).
Vi har haft vores i omkring et halvt år, og har ikke fortrudt et sekund!

/Kent Glerup

Fra : tdn

Dato : 11-01-09 12:09

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad siger i til sådan en ??

Her er en test af de "store" familiebiler fra FDM herunder dem du kigger
efter:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/77A68356-F28E-473C-9E59-C246F0D7D42A/0/1627.pdf

Mvh
Thomas