Visere i Skoda Octavia
Fra : Stuhr

Dato : 10-01-09 16:21

Hej. Jeg har en Skoda Octavia, stc., 1,8 turbo-benzin, 1. reg.
06/1999. Den har fået en underlig sygdom, som er blevet lidt træls,
efterhånden. Det startede som en periodisk ting, men nu er det en
hverdags-ting.
Alle visere, altså temperaturmåler, brændstofmåler, omdrejningstæller
og speedometer viser ingenting. LCD,displayet, med kilometer,
gennemsnitsforbrug, m.v., og lys virker som det skal.
Ofte virker viserne, idet vi starter bilen, for så at dø efter ca. 1
sekund. En sjælden gang imellem kan viserne vågne op, midt under
kørsel, for så blot at dø igen, kort efter. Når dette sker, sker det
uden varsel, og uden at vi gør noget, altså som at skifte gear,
bremse, aktivere fjernlyset eller noget.
Sikringer er tjekket, og jeg kan ikke finde ud af hvad det skyldes.
Det hjælper heller ikke at banke på instrumentpanelet.
Har nogen et forslag, kender nogen til problemet, og er det simpelthen
et panel der skal til??? Takker for inputs.

Fra : Brian H

Dato : 11-01-09 00:24

Kendt fejl, instrumentet skal loddes efter. Jeg har set en guide til det på
nettet, ser om jeg kan finde den.

Fra : Stuhr

Dato : 10-01-09 16:28

On 11 Jan., 00:23, "Brian H" <br...@something.com> wrote:
> Kendt fejl, instrumentet skal loddes efter. Jeg har set en guide til det på
> nettet, ser om jeg kan finde den.

Det lyder fedt, Brian. Takker

Fra : Stuhr

Dato : 14-01-09 11:36

On 11 Jan., 00:27, Stuhr <OleSt...@jubii.dk> wrote:

> Det lyder fedt, Brian. Takker

Er der nogen der har noget nyt om dette. da jeg fortsat er på bar
bund?? Takker

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-01-09 19:53

On Wed, 14 Jan 2009 10:35:48 -0800 (PST), Stuhr <OleStuhr@jubii.dk>
wrote:

>Er der nogen der har noget nyt om dette. da jeg fortsat er på bar
>bund?? Takker

Ved at bruge
http://www.google.com/search?hl=en&q=lode+instrumenter+octavia&btnG=Google+Search

fandt jeg http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=19&p=69791 som
angiver http://www.octavia-forum.de/anleitungen/Reparatur_KI.pdf

Aner ikke om du kan bruge det, men du kan jo se på det.

HTH

Fly

Fra : Stuhr

Dato : 20-01-09 03:27

On 14 Jan., 19:52, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> [...]
> angiverhttp://www.octavia-forum.de/anleitungen/Reparatur_KI.pdf
>
> Aner ikke om du kan bruge det, men du kan jo se på det.

Hej Fly, og tak! Nu skal jeg hjem og skille ad ............. det
bliver spændende.