Toyota Corolla Verso, fra ny, hvad siger i~
Fra : PsHdO

Dato : 10-01-09 15:59

Hej.

Vi har været ude og prøve en sprit ny Toyota Verso 1,6 standard, og det er
da en lækker bil (specielt når man kommer fra en 20 år gammel volvo), men
det er alle nye biler vel sammenlignet med vores gamle...

Hvad siger i til sådan en ??

Vi går efter:
Høj personsikkerhed
5 skrå-seler
Høj drift-stabilitet
og selvfølgelig ville det ikke skade hvis der var en fornuftig
gensalgs-verdi....

Vi køre egentlig ikke så meget, max. 15-20.000 pr. år...
- men når vi køre, så skal skidtet bare virke...

Fra : PsHdO

Dato : 10-01-09 16:08

Ja, den hedder vist helt nøjagtig:

Toyota Corolla Verso Terra 1,6 VVT-i MPV, 5-dørs....

Den er lidt tung til en 1,6 litters motor tænkte jeg, men faktisk så gjorde
dden det ret godt på den lidt længere prøvetur vi tog i sådan en....

-
PsHdO

Fra : Mikael

Dato : 10-01-09 09:02

On 10 Jan., 15:58, "PsHdO" <ps...@unom.dk> wrote:
> [...]
> gensalgs-verdi....
>
> Vi køre egentlig ikke så meget, max. 15-20.000 pr. år...
> - men når vi køre, så skal skidtet bare virke...

Det var godt nok i 2006 jeg var ude at prøve sådan en, men den blev
fravalgt på grund af at de bageste siddepladser ikke kunne bruges af
folk med ben og dem som endelig kom derom blev kvalt i selen på vejen.
Synes dengang den kørte fint, men der er ikke meget skud i en 1,6.
Synes den havde et lavt udstyrniveau sammelignet med de andre biler i
prisklassen vi prøvede.
Jeg endte med at købe en Mazda 5 2,0 Sport og den er jeg super glad
for og den har nu kørt tæt på 68.000km uden at der har været noget
galt.

Gør dig selv den tjenste at prøv lidt forskellige biler i klassen, så
giver det sikkert sig selv hvilken en bil du vil have og så glem hvad
andre syens om dit, det er din mening der tæller.

Mikael

Fra : KASO

Dato : 10-01-09 18:14

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gensalgs-verdi....
>
> Vi køre egentlig ikke så meget, max. 15-20.000 pr. år...
> - men når vi køre, så skal skidtet bare virke...

Vi fravalgte den i sin tid grundet:

- Beskeden plads - såvel i kabine som bagagerum
- Bagerste sæder er bekymrende tæt på bagruden
- Pris ifht. udstyr (det kan have ændret sig siden)

Vi endte med en Renault Grand Scénic....

Fra : PsHdO

Dato : 11-01-09 00:24

Hej.

> - Beskeden plads - såvel i kabine som bagagerum

Jeg syntes ellers at der er rigtig god plads i den bil...

> - Bagerste sæder er bekymrende tæt på bagruden

Det må være den 7-sæders model.... for ja, der er bagsæderne jo nærmest
trykket op af bagklappen...

> Vi endte med en Renault Grand Scénic....

Ok, den kikker vi så også lige på....

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-09 13:13

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.

> Jeg syntes ellers at der er rigtig god plads i den bil...

Det synes jeg absolut også (jeg er 190 cm). Desuden nok den mest
sriftstabile på markedet!

> Ok, den kikker vi så også lige på....

Iflg. Dansk Autohjælps egen statistik, er f.eks. Citroen C4 Grand Picasso
den bil de har flest kørsler til, med problemer - blot til info...

Nåååh ja, ellers kan du jo købe min bil - godt med plads, 5 trepunktsseler,
masser af udstyr og frem for alt noget af det sikreste på fire hjul....
)

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : KASO

Dato : 12-01-09 21:17

> Nåååh ja, ellers kan du jo købe min bil - godt med plads, 5
> trepunktsseler, masser af udstyr og frem for alt noget af det sikreste på
> [...]

Bob-bob - 31 point + 2 for selehuskere - dvs. reelt 4 stjerner i EuroNCAP
kollisionssikkerhed (5 stjerner iberegnet selehuskere, der ikke gavner
kollisionssikkerheden). Det er der mange, der gør bedre.....

Men det er da fint for en af markedets ældste konstruktioner

Fra : Brian

Dato : 13-01-09 16:38

KASO wrote:

> [...]
> bedre.....
> Men det er da fint for en af markedets ældste konstruktioner

Watchout, nu kommer der snart et link til Folksam flyvende!

/Brian

Fra : KASO

Dato : 14-01-09 00:01

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Watchout, nu kommer der snart et link til Folksam flyvende!
>
> /Brian

Jeps -jeg venter også i spænding