Input til en slags 'folde-ind-ud-menu' ?
Fra : Stig Johansen

Dato : 10-01-09 07:07

Hej alle.

Subjekt lyder lidt mærkeligt, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal kalde
det.

Udgangspunkter er, at jeg har et ASP script, der danner en tabel.
Indholdet er dannet ud fra brugerdefineret data og indhold, altså en slags
SQL via SQL.
Det betyder at ASP scriptet ikke kender til hverken feltnavne eller indhold.

Af den grund vil jeg helst ikke lægge for meget 'intelligens' i scriptet.
Dermed mener jeg, at jeg helst ikke vil have svar med <div>'er, flere

Det var lidt baggrundsinformation inden eksemplet, der består af flere dele.
Den første del af eksemplet viser den 'rå' <table>, som bare skal vises hvis
brugeren ikke har Javascript enablet (Jeg går ud fra jeg skal have
Javascript ind over).

Men til eksemplet:
<http://w-o-p-r.dk/notes/viewexample.html>

1. <table> indeholder som sagt den 'rå' HTML.
Jeg vil gerne have den bliver vist i kollapset form, som illustreret i den
2. <table>

Hvis brugeren klikket på et Hovedemne, kunne jeg godt tænke mig, at
underpunkterne toggler mellem vis og skjul, som indikeret i 3. <table>

Umiddelbart forestiller jeg mig, at jeg via Javascript kan ombygge den til
den fulde ekspanderede form, som angivet i 4. <table> og derefter lave
noget onclick på hovedemnerne, der manipulerer underemnerde underliggende
rækker.

Det er lidt på brainstorming stadiet, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg
spørger om, men et overordnet spørgsmål:
Er jeg på rette spor, eller er jeg på vildspor ?

Evt. Javascript problemer skal jeg nok spørge om i .clientside, men inden
jeg starter på Javascript, vil jeg gerne have den overordnede HTML på
plads.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-01-09 08:26

Stig Johansen wrote:

> Men til eksemplet:
> <http://w-o-p-r.dk/notes/viewexample.html>

Kind of talking to myself here.. men
Løsningen blev en, næsten ren, javascriptløsning.

Hvis man er interesseret, har jeg lagt et afsnit i bunden, 'Javascript
forsøg' i ovennævnte eksempel.

Af hensyn til evt. Googlere, så er der ingen garanti for det bliver
liggende.

DISCLAIMER: Javascriptet er noget 'forsøgs-noget', så brug det evt. som
konceptuel løsning, ikke som en færdig løsning - og:
"Don't ever tell anybody where you found it"

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-09 09:14

Stig Johansen skrev:

> Hvis man er interesseret, har jeg lagt et afsnit i bunden, 'Javascript
> forsøg' i ovennævnte eksempel.

Jeg ved godt, du ikke er færdig, men hvis du bruger den
løsning, skal du lige være opmærksom på at ændre
musemarkøren ved hover, så det bliver mere åbenlyst, at man
kan klikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-01-09 11:05

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Jeg ved godt, du ikke er færdig, men hvis du bruger den
> løsning, skal du lige være opmærksom på at ændre
> musemarkøren ved hover, så det bliver mere åbenlyst, at man
> kan klikke.

Ja, det var et konceptuelt eksempel, og ikke færdigt.
Hvis jeg ikke havde givet et eksempel, med link, så er dét det første der
bliver spurgt om.

Der er ikke tale om en statisk side, men noget dynamisk genereret noget.

Mit eksempel skal ikke bruges til andet end et 'programmeringsoplæg', hvor
selve (HTML) koden genereres fra ASP.

Men for at illustrere det, har jeg sat en 'cursor' ind, så man kan se hvor
man 'peger'.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen