John mogensen, instrumental
Fra : jodleren

Dato : 08-01-09 01:49

Hejsa

John Mogensen har lavet noget instrumental musik, på Nordstjernen er
der 2 sange/numre, som er rent instrumentale. Ganske behagelige at
lytte til.
Har han lavet mere?

Jeg kunne godt tænke mig en CD, men hans instrumentale musik - det er
afslappende.

MVH
Sonnich

Fra : Max

Dato : 08-01-09 10:14

Hej jodleren

> Jeg kunne godt tænke mig en CD, men hans instrumentale musik - det er
> afslappende.

Ifølge denne side er der ikke rigtig mere af den slags, men den er måske
ikke komplet

http://www.gustavwinckler.dk/four_jacks/john_mogensen.htm

--
Mvh Max

Fra : jodleren

Dato : 08-01-09 04:17

On Jan 8, 11:14 am, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej jodleren

> Ifølge denne side er der ikke rigtig mere af den slags, men den er måske
> ikke komplet
>
> http://www.gustavwinckler.dk/four_jacks/john_mogensen.htm

Det er et godt skridt ad vejen.
"Men han efterlod sig en uvurderlig sangskat, som stort set komplet
kan fås på 3 Cd’er."

Nu skal jeg bare finde de CD'er...

MVH
Sonnich

Fra : Max

Dato : 08-01-09 15:45

Hej jodleren

> Nu skal jeg bare finde de CD'er...

Hvis du er TDC abonnent kan du hente alle de omtalte CD'er
via PLAY.

--
Mvh Max

Fra : Michel

Dato : 08-01-09 19:39

Hej,

> John Mogensen har lavet noget instrumental musik, på Nordstjernen er
> der 2 sange/numre, som er rent instrumentale. Ganske behagelige at
> lytte til.

Helt bestemt! Min far holdt meget af John Mogensen, så jeg har hørt også
disse en del som barn og har såmænd Nordstjernen på vinyl fra min
hedengangne fader. Instrumentalnumrene på Nordstjernen blev mig bekendt til,
fordi han ikke nåede at indsynge dem før sin pludselige død. Heldigvis
valgte pladeselskabet at udgive det posthume album efter aftale med hans
kone, Ruth. Og de valgte ligeledes heldigvis at inkludere de instrumentale
"sange" som sandsynligvis var parate til at skulle indsynges og siden blev
forsynet med instrumenter i stedet for John Mogensens stemme, gætter jeg på.

Der udkom for vist fire år siden en cd-boks med samtlige hans albums.
Desværre uden hans danske version af "Bonnie & Clyde", der udkom på single
og ikke album (+ et par yderligere, som var linket til i Max' mail) samt
hans herlige versioner af julesange, der alle uden større problemer kunne
have fundet vej til boksen som "bonus tracks" - måske på cd'en med musik fra
musicalen om John Mogensen og ikke de originale album-cd'er. Jeg har boksen
ikke selv og ved ikke, om den kan købes stadig, men ellers er der jo som
nævnt muligheden for at downloade som mp3. Og så florerer der af og til
nogle opsamlings-cd'er til billig penge, der hedder "John som han var 1-3".
Julesangene er dog også at finde på cd - eller har været.

Korriger mig endelig, hvis det er forkert, hvad jeg har hørt dengang og
siden.

Mvh
Michel