Octavia RS 09 (08)
Fra : HKL

Dato : 09-01-09 21:56

Hej

Er der nogen som kan fortælle mig hvad den skattepligtige værdi (firma bil)
for en Skoda Octavia 2,0 TSFI RS (fra ´09 men en '08 model) er, sådan
cirka!?

/HKL, ZX10R & Octavia 1,8TSI

Fra : alexbo

Dato : 09-01-09 22:03

"HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> skrev

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad den skattepligtige værdi (firma
> bil) for en Skoda Octavia 2,0 TSFI RS (fra ´09 men en '08 model) er, sådan
> cirka!?

25% af nyprisen som er ca. 400.000 kr

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-09 22:26

> 25% af nyprisen som er ca. 400.000 kr

Det er helt afhængig af indkøbsprisen, hvor de store leasingselskaber er ret
skrappe til at forhandle værdien langt ned i pris. Så man kan ikke tage
udgangspunkt i listeprisen på 424.000 kr, nævnt på www.skoda.dk...

Fra : alexbo

Dato : 09-01-09 23:27

"Mogens" skrev

> Det er helt afhængig af indkøbsprisen, hvor de store leasingselskaber er
> ret skrappe til at forhandle værdien langt ned i pris. Så man kan ikke
> tage udgangspunkt i listeprisen på 424.000 kr, nævnt på www.skoda.dk...

Næh, men du synes åbenbart at man kan tage udgangspunkt i at det er et
leasingsselskab der indkøber bilen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-09 23:38

> Næh, men du synes åbenbart at man kan tage udgangspunkt i at det er et
> leasingsselskab der indkøber bilen.

Når du afgiver ordre på leasingbilen, får du en forhåndsvurdering på
skatteværdien at vide. Når du modtager bilen, får du det endelige
beskatningsgrundlag at vide. Sidstnævnte blev i mit tilfælde rettet
yderligere ned en månedstid efter, at jeg havde modtaget bilen. Derfor...

Fra : alexbo

Dato : 10-01-09 11:55

"Mogens" skrev

> Når du afgiver ordre på leasingbilen,

Det er det jeg mener med at du bare tager udgangspunkt i at det er et
leasingarangement.

I det indlæg fra HKL jeg svarede på har han ikke skrevet noget om leasing,
han har blot spurgt om skat.

mvh
Alex Christensen

Fra : HB

Dato : 09-01-09 22:35

"HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad den skattepligtige værdi (firma
> bil) for en Skoda Octavia 2,0 TSFI RS (fra ´09 men en '08 model) er, sådan
> cirka!?

Den her får du nærmest smidt i nakken..

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Skoda-Octavia-2,0-5d.-TFSi-RS-Combi_ID383155.htm

F... der er sku billigt - Men den er selvfølgelig brugt!

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 10-01-09 15:38

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Den her får du nærmest smidt i nakken..
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Skoda-Octavia-2,0-5d.-TFSi-RS-Combi_ID383155.htm
> F... der er sku billigt - Men den er selvfølgelig brugt!

Men dog i den rigtige farve !

Her i Sverige koster den billigste spritnye Octavia 112.000 dkr

Fra : HB

Dato : 10-01-09 17:03

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Men dog i den rigtige farve !

Jeps!

> Her i Sverige koster den billigste spritnye Octavia 112.000 dkr

Altså den mindste Octavia i modelprogrammet?

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 10-01-09 17:18

> Altså den mindste Octavia i modelprogrammet?

Det vil jeg tro - jeg så det blot på rullereklamen langs indfaldsvejen

Fra : HB

Dato : 10-01-09 17:33

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg tro - jeg så det blot på rullereklamen langs indfaldsvejen

Ok

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 10-01-09 17:46

> Ok

En ´09 Skoda Octavia Ambiente MPI m/102 hk
www.skoda-auto.se/page_12903.shtml

Fås åbenbart ik' i DK ?
http://skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=PriceTable&strModel=Octavia&now=10-01-2009%2017:46:35

Fra : HKL

Dato : 09-01-09 23:11

"HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad den skattepligtige værdi (firma
> bil) for en Skoda Octavia 2,0 TSFI RS (fra ´09 men en '08 model) er, sådan

Bilen skal være ny, jeg er udemærket klar over at der er stor forskel
imellem de forskellige leasingselskabers pris, men hvis jeg bare kan få en
indikation om en cirka pris vil jeg være glad

/HKL

Fra : alexbo

Dato : 09-01-09 23:27

"HKL" skrev

> Bilen skal være ny, jeg er udemærket klar over at der er stor forskel
> imellem de forskellige leasingselskabers pris, men hvis jeg bare kan få en
> indikation om en cirka pris vil jeg være glad

Hvis du har frit valg ville jeg overveje en let brugt.
Skatteværdien er 25% af nyprisen de første 3 år,
så en ny bil indreg. i januar 2009 bliver max beskattet i 09-10-11.
En bil indreg. i december 08 bliver max beskattet i 09-10.

Fri firmabil bør købes i slutningen af året, det giver den laveste
beskatning.
Men det afhænger selvfølgelig af hvor længe man har bilen, er det under 2 år
gør det ingen forskel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-01-09 00:10

> [...]
> så en ny bil indreg. i januar 2009 bliver max beskattet i 09-10-11.
> En bil indreg. i december 08 bliver max beskattet i 09-10.

Det kommer jo helt an på værdien. 25% af de første 300.000 og 20% af de
resterende.

http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7927&fids[]=37

Vil tro de forhandler den hjem til noget mindre. Så du skal nok regne med en
maxbeskatning på 4.900 kr efter skat. Har selv en C5 (dec. 2008) pt. og den
koster mig 4300 kr med en marginalskat på 63%. Og mener den ligget på de ca.
340.000 i beskatning.

Men er det egentlig ikke staten der sætter beskatningsgrundlaget. Den lavere
indkøbspris kommer vel kun firmaet til gode i form af deres pris på leasing.

Mvh

Kasper

Fra : alexbo

Dato : 10-01-09 11:56

"Kasper Christensen" skrev

> Det kommer jo helt an på værdien. 25% af de første 300.000 og 20% af de
> resterende.

Fordelen er at ved at købe en bil reg. i dec.08 i stedet for jan. 09 er at
man sparer et år med maxskat, uanset værdien.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-01-09 22:07

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Kasper Christensen" skrev

> Fordelen er at ved at købe en bil reg. i dec.08 i stedet for jan. 09 er at
> man sparer et år med maxskat, uanset værdien.

Hej Alex

Det er korrekt, men derfor er beskatningen ikke anderledes end 25% og 20%

Mvh

Kasper

Fra : alexbo

Dato : 10-01-09 22:18

"Kasper Christensen" skrev

> Det er korrekt, men derfor er beskatningen ikke anderledes end 25% og 20%

Nej det er korrekt, men det var nedenstående jeg ikke kunne se nogen
sammenhæng i, at det skulle komme an på værdien,
maxbeskatningen følger kalenderårene.

Fra : Mogens

Dato : 09-01-09 23:35

> Bilen skal være ny, jeg er udemærket klar over at der er stor forskel
> imellem de forskellige leasingselskabers pris, men hvis jeg bare kan få en
> indikation om en cirka pris vil jeg være glad

15% discount på listeprisen vil jeg tro - jeg fik 10% på min Leon, men en
kollegas noget dyrere leasingvogn fik i '08 væsentlig mere reduktion. På et
tidspunkt ('07) fik een af min kolleger 150.000 kr's discount på en 520d...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-01-09 03:45

On 9 Jan., 21:55, "HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad den skattepligtige værdi (firma bil)
> for en Skoda Octavia 2,0 TSFI RS (fra ´09 men en '08 model) er, sådan

Da jeg for et par år siden overvejede om det skulle være firmabil,
eller privatbil med tillæg og km-penge var reglerne sådan at brugeren
også fik glæde af rabatten. Skulle leasingselskabet give 300.000 kr.
var det (de første år) 25% af det og 400.000 kr. 25% af det, uanset
den officielle listepris på bilen i Danmark. Så vidt jeg husker ville
eftermonteret ekstraudstyr, koste både leasingselskabet penge, og
firmaet i højere leasingafgift men ikke hæve brugerens skattebetaling
af bilen. Regner du med listeprisen, kan du vel kun blive positiv
overrasket. Alternativt får et tilbud fra leasingselskabet, hvilket
jeg gjorde på flere forskellige biler. Af disse tilbud fremgik deres
indkøbspris så det var til at se hvor meget rabat de fik, og beregne
hvad det ville koste mig. De fik eksempelvis ca. 70.000 kr. i rabat på
en Opel Vectra og 3000 kr. på en Honda Civic i forhold til
listeprisen.

Med venlig hilsen Kim