Land Rover
Fra : Kim

Dato : 08-01-09 21:48

Så en udsendelse på Discovery forleden, tror jeg det var,
og de påstod, at ud af samtlige Land Rover Discovery der i
tidens løb har forladt fabrikken, kører de 75% stadig...
Det er da beundringsværdigt, hvis det er sandt...

Mvh, Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 01:04

"Kim" <No@mail.dk> wrote in news:4966668f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> tidens løb har forladt fabrikken, kører de 75% stadig...
> Det er da beundringsværdigt, hvis det er sandt...

Tror nu "kun" det gælder de gamle Landy'er... serie 1-3 modellerne. Men
stadig imponerende.

De blev lanceret lige efter krigen hvor der var mangel på stål, men masser
af aluminium fra overskudsfly. Så de blev bygget solidt (de var tænkt som
erstatning for traktorer i landbruget) af en speciel alu legering som jeg
ikke husker hvad hedder. Men verdens hurtigste bil sidst i 30'erne
(Thunderbolt) var bygget af samme legering.

Så de rustede næsten ikke, var skruet sammen så de kunne bruges til at
trække landbrugsredskaber og fragte tung last over pløjemarker uden at
skulle unødigt på værksted.

Opskriften på en uforgængelig bil.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-01-09 17:29

On 8 Jan., 21:48, "Kim" <N...@mail.dk> wrote:
> [...]
> tidens løb har forladt fabrikken, kører de 75% stadig...
> Det er da beundringsværdigt, hvis det er sandt...

Kunne det skyldes, at de uanset produktionsår gennemsnitligt er noget
nyere pga. de mange reparationer?

“Land Rover
30th of 30
Last year's position 26th of 26
Cars needing repair work 50%
Average repair cost £454
Star model Discovery ('89-'98)

Land Rover has made last place its own, having been there for the past
seven years of our reliability survey – not something to be proud of.

The most-reliable model, the Discovery, still suffered 55 breakdowns
per 100 cars, and Land Rover is even a long way behind the second-
least-reliable brand, Renault.

The ('97-'00) Freelander is the worst Land Rover, and was once again
one of the 10 least-reliable cars overall.”

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=236323&EL=3263240

Med venlig hilsen Kim

Fra : Janus

Dato : 10-01-09 03:38

Kim den 08-01-2009 21:48:
> [...]
> tidens løb har forladt fabrikken, kører de 75% stadig...
> Det er da beundringsværdigt, hvis det er sandt...

Af en eller flere mystiske grunde som velbevandrede ingeniører måske kan
sandsynliggøre, anses det for tiden for værende mere miljøvenligt, at
producere (70-90% af CO2 belastningen pr bils levetid) endeløse rækker
af plastik-småbiler som næppe klarer en 7 års krise lidt ala en bærbar
der skrottes når batteriet er færdigt.

Alternativt kan man indkøbe EL-biler, som i det mindste endnu ikke,
magter andet end varetage det behov en Christiania-bike allerede
glimrende udfylder, dog med den 'bonus' at EL-bilen lades op af
kulkraftværkernes EL.

Mvh

Et partsindlæg fra en ejer af den samme LR i 20 år (13 km/l - som
vistnok de færreste knallerter, hastigheden taget i betragtning, kan
prale af)