Bil med 5 skrå-seler, hvilken ??
Fra : PsHdO

Dato : 08-01-09 20:06

Hej.

Jeg står og skal have en ny "brugt" bil med 5 skrå-seler, men hvor finder
man sådan en ??
- driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Hvad skal jeg kikke efter ??

Pris ide omkring 100.000.-

Måske Peugeot 406 ??

Fra : Henning

Dato : 08-01-09 21:30

On Thu, 8 Jan 2009 20:06:18 +0100, "PsHdO" <pshdo@unom.dk> wrote:

> [...]
>man sådan en ??
>- driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Mazda6 er ved at være nede i den pris, er den ikke? Jeg fik 140.000
for min 4 år gamle da jeg solgte den for ~3 mdr. siden. Og brugte
biler er ikke blevet dyrere!

Fra : KASO

Dato : 08-01-09 21:59

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> man sådan en ??
> - driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Eller en Renault Scénic....

Eller .... - der er talrige muligheder - og det er købers marked!

Fra : Klaus G.

Dato : 09-01-09 13:43

> Eller .... - der er talrige muligheder - og det er købers marked!
Ja, og når man skal af med sin nuværende bil, så skal den jo sjovt nok KØBES
af en anden person, så det går jo begge veje :)

Var det ikke FDM som sagde at det kun kan betale sig at skifte bil, hvis den
man skal af med koster 50k eller under?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : KASO

Dato : 10-01-09 13:28

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Ja, og når man skal af med sin nuværende bil, så skal den jo sjovt nok
> KØBES af en anden person, så det går jo begge veje :)

Det er rigtigt!

> Var det ikke FDM som sagde at det kun kan betale sig at skifte bil, hvis
> den man skal af med koster 50k eller under?

Jeg har ihvertfald læst et råd om, at man kun skal skifte, hvis man absolut
skal have noget, der er markant dyrere (da afskrivningen typisk vil være
større).

Fra : Anders Majland

Dato : 10-01-09 19:27

> Jeg har ihvertfald læst et råd om, at man kun skal skifte, hvis man
> absolut skal have noget, der er markant dyrere (da afskrivningen typisk
> vil være større).

Jeg blev i 2007 lidt overrasket over at en forhandlerne beregnede sig en
margin på op imod 30000kr i forskel mellem indbytnings og salgspris på en
dengange 2,5 gammel skoda fabia (Og marginer noget større på biler i
firmabilsklassen)

Det synes jeg umiddelbart var meget på en bil der ville være nem at sælge
igen. Selvfølgelig skal der klargøring til og ordnes et par Bilkabuler.

(Så jeg solgte den privat på 2 år ~10.000kr mere end hvad den kunne
indbringe ved en forhandler og fik samtidig en større rabat på den nye bil.
Dvs formodenligt en besparelse omkring de 20.000kr på selv at sælge den
istedet for at lade den indgå i handlen. Og den nye ejer af min sparede så
også op mod 20000kr på en bil der stadig var fabriksgaranti, men måtte nøjes
med alm rengøring og tage bulerne med i prisen -Eller en besparelse på 17% )

De marginer er nok ikke blevet mindre nu hvor de kan have svært ved at sælge
de brugte igen ...

Men jeg kender en der har haft en berlingo diesel til salg privat siden
engang i efteråret. Den er annonceret til den laveste pris for den årgang og
alligevel er der ingen interesserede (andet end "grønthandlere" der
skambyder det halve af hvad har annonceret den til)

En berlingo diesel burde jo ellers være en attraktiv familiecontainer men
børnefamilierne køber måske istedet hellere hos en forhandler i håbet om at
reklamationsretten er pengene værd ...

Fra : Brian H

Dato : 08-01-09 22:26

> [...]
> man sådan en ??
> - driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Octavia fra 2001

Fra : Kåre

Dato : 08-01-09 22:28

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man sådan en ??
> - driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Der er vist mange, tror jeg.
Jeg har lige købt en Octavia, og der er der i hvert fald fem styks i.
Den er absolut købt pga. driftsikkerhed.

Kåre

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-09 23:40

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> wrote in

> Jeg står og skal have en ny "brugt" bil med 5 skrå-seler, men hvor
> finder man sådan en ??
> - driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Det opfylder Toyota Yaris vist fint :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-01-09 17:36

On 8 Jan., 20:06, "PsHdO" <ps...@unom.dk> wrote:
> [...]
> man sådan en ??
> - driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Man kan godt få en Honda Civic sedan, eller 5-dørs hatchback 2001-2003
2004 stykker til prisen. Den har 5 rigtige seler og er ganske stabil.

“Honda
1st of 30
Last year's position 1st of 26
Cars needing repair work 10%
Average repair cost £269
Star model HR-V ('99-'06)

Honda continues its run as king of reliability, by taking the top slot
for the fourth year on the trot.

All of its cars bar one, the ('97-'01) Prelude, managed the highest
reliability rating, and even the Prelude got a rating of four out of
five.

Honda's engines proved durable, accounting for less than 3% of claims.

The result shames that of other car makers – the best models from Land
Rover, Renault and Seat all failed to beat Honda's worst.

The cars in the survey are between one-and-a-half and nine years old.”

Med venlig hilsen Kim

Fra : mugge

Dato : 09-01-09 07:43

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man sådan en ??
> - driftsikker som en gammel volvo 240, skal den også helst være...

Jeg har i sommers købt en Astra stc. car fra 2003 med 3 trepunkts skråseler
bag i. Og jeg har monteret 3 barnestole og de kunne godt vær der! bilen
kostede 105.000, men havde så også kun kørt 60.000.

mugge