Hvordan kommer noget frem, når man peger m~
Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 09-01-09 20:08

Hej.

Hvis man kigger på www.familien-pultz/print.htm vil man se, at
der efter linket "Bliv hos os når dagen hælder" står "kommentar".
Det er meningen, at der skal komme et tekstfelt frem, når man
peger på ordet "kommentar" med musen. Feltet skal forblive på
skærmen, så længe man peger, - altså ikke noget med at feltet
forsvinder efter et par sekunder, så man ikke når at læse det
hele.
Hvordan gør jeg det?

Venlig hilsen Kirsten Pultz.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 09-01-09 20:10

Undskyld!
Det rigtige link er www.familien-pultz.dk/print.htm

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-01-09 23:34

Kirsten Elizabeth Pultz skrev:
> [...]
> skærmen, så længe man peger, - altså ikke noget med at feltet
> forsvinder efter et par sekunder, så man ikke når at læse det

http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/index.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 10-01-09 19:40

Hej igen.

> http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/index.php

Tekstruden kommer frem i øverste venstre hjørne. Hvad gør jeg forkert?

Venlig hilsen Kirsten

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 10-01-09 19:43

Nå ja, linket var forkert. I får det lige igen.

Fra : Rune Jensen

Dato : 10-01-09 23:16

Jørgen Farum Jensen skrev:

> http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/index.php

Jørgen - det er fin kode, og det virker efter hensigten - men det bør
vel også kunne laves unobtrusive, altså med tildeling af eventstyring i
stedet, sådan der ikke kommer inline JavaScript?

Se evt. et eksempel:
http://blog.scottseverance.us/2006/04/05/footnotes/#code

og en nærmere forklaring på idéerne bag:
http://www.alistapart.com/articles/behavioralseparation

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-01-09 23:42

Rune Jensen forklarede:
> [...]
>
> Se evt. et eksempel:
> http://blog.scottseverance.us/2006/04/05/footnotes/#code
>
> og en nærmere forklaring på idéerne bag:

Om man tildeler event handlers i tag'et eller gennem DOM, giver samme
funktion, og det er "eventstyring" begge dele.
unobtrusive ... har nogle fordele, men også ulemper ved at du ikke kan
se i din kildekode at der sker noget og hvad, uden at dekode hele
scriptet.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-01-09 13:26

Birger Sørensen skrev:

> [...]
> se i din kildekode at der sker noget og hvad, uden at dekode hele scriptet.

Jeg er udmærket klar over fordelene ved - jeg vil endda sige
nødvendigheden af - unobtrusive scripting. Men jeg er først
lige begyndt at kradse i DOM event handling.

Jeg har offentliggjort mit første spæde forsøg på
document.createElement, se
http://webdesign101.dk/javascript/eksempel_3.php.

Jeg har faktisk også hugget noget fra Jeremy Keiths bog
om emnet, se
http://webdesign101.dk/galleri/galleri.php

Men jeg har ikke megen lyst til at bruge eksempler,
som jeg ikke selv forstår og ikke er i stand til
forklare. Derfor skal jeg nok bruge mere
tid på sagerne end andre måske er parat til.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 11-01-09 20:50