Er dette brugstyveri?
Fra : D

Dato : 09-01-09 17:02

Hej alle,

Efter min ex-kæreste har forladt min lejlighed mødte hun op med et "barsk"
flyttehold, som hentede hendes ting.

Ved samme lejlighed tog de en mig tilhørende computer med (jeg har betalt
den og har kvitteringen med mit navn på). Min kæreste brugte den, mens vi
var sammen. Jeg ville ikke udlevere den, men de blev truende ved med at
presse mig til udlevering så jeg turde til sidst ikke andet.

Hvad skal jeg gøre i denne situation, der er 5 mdr. gammel?
Hordan gør jeg mit krav gældende?
Skal jeg anmelde det til politiet?

/D

Fra : Brian H

Dato : 09-01-09 17:07

"D" <a@b.dk> skrev i meddelelsen
> Hej alle,
> Skal jeg anmelde det til politiet?

Ja (hvis du tør?)

Fra : D

Dato : 09-01-09 17:10

> Ja (hvis du tør?)
Hvad med at sagen er 5 mdr. gammel?
Hvis jeg gør det, så er de jo forpligtet til at notere det enten i en
rapport eller døgnrapporten, men hvad "kan" jeg forvente at de vil gøre ved
det (intet?)?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 17:32

"D" <a@b.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad med at sagen er 5 mdr. gammel?
> Hvis jeg gør det, så er de jo forpligtet til at notere det
> enten i en rapport eller døgnrapporten, men hvad "kan" jeg
> forvente at de vil gøre ved det (intet?)?

Politiet har alt for travlt med at overfalde uskyldige
personer til at de også kan tage sig af ærlige folks
problemer.
Din computer er tabt for evigt - når det er kommet så vidt som
at din ex-kæreste har valgt at anvende et "tæskehold" for at
få udleveret effekter fra dig (sikke en moral hun har), så er
hun ikke værd at samle på og når du ikke har reageret
umiddelbart efter ved fx at anmelde sagen til politiet, må du
belave dig på at det løb er kørt.

Husk på hvor lang tid der gik fra at en borger meldte
politifolk for vold ved en fodboldkamp til at sagen blev
afgjort med en "fy-skamme-dig" til en af betjentene: tre år.
Og tænk på de andre sager hvor politiet end ikke er kommet når
man har kaldt på dem i forbindelse med voldssager:
"Gå lige ind til naboen og se om du kan hjælpe ham mod den
skydegale, så kommer vi når vi har tid en gang i morgen" -
holdningen.

Du kan intet stille op - køb en ny(og bedre) computer og kom
videre med dit liv. Det er ikke værd at risikere sit liv og
lemmer for, når man oven i købet har huset en kæreste hvis
moral ligger dybt forankret under gulvbrædderne: hvis hun ikke
er til at tale med, så er hun en strigle - og den slags vinder
altid i længden - på den ene eller anden måde: De er jo
kvinder og dem er der altid en masse mænd der omsværmer som
riddere uden frygt og dadel og som gerne vil slå et slag for
"a damsel in distress" uanset dine gode argumenter.

Tag det altså som en oplevelse og kom videre med dit liv.

Du kan også forsøge at anmelde det, men lur mig om de gør
noget ved det, de "kære" politibetjente. Og i denne gruppe
skal du ikke finde nogen medlidenhed fordi du har ageret som
et fjols og ladet så lang tid gå.

Og se: computerne er både blevet bedre og billigere i de fem
måneder der er gået. Du kan ikke straffe hende, og du kan
risikere - hvis hun på den ene eller anden måde føler sig
nødsaget til at udlevere dyret - at den er ødelagt (ups! jeg
kom desværre til at hælde kaffe i tastaturet - hovsa! der røg
skærmen lige, da jeg svingede med baseball-køllen - det var
bestemt et uheld - find selv på flere)

M.a.o. Er den computer så meget værd at det er umagen værd at
bruge tid på dette forehavende, eller er det i virkeligheden
fordi du ønsker at straffe ex-kæresten der måske allerede har
fundet en anden orangutang?

Overvej med dig selv hvad der er nemmest og behageligst - og
erkend med dig selv at hvor der vindes der tabes også.

Dette er mit helt ujuridske bidrag til sagen, til glæde for
dig (forhåbentlig) og til stor ærgelse for nogle af dem
herinde der har så travlt med at skose folk fordi de ikke
taler om "den rene jura" - for dig er det sikkert
virkeligheden det drejer sig om - juridisk set har du næppe
noget at komme efter.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 09-01-09 17:39

Arne H. Wilstrup har bragt dette til verden:

> Politiet har alt for travlt med at overfalde uskyldige personer til at de
> også kan tage sig af ærlige folks problemer.
> ...snip

Endnu er politisk farvet indlæg fra Arne.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 09-01-09 18:16

Mr. Larsen wrote, On 1/9/09 5:38 PM:
> Arne H. Wilstrup har bragt dette til verden:

> Endnu er politisk farvet indlæg fra Arne.

jeg kender ham ikke, men har fuldstændigt ret. det var udmærkede
fornuftige ord han skrev.

der ikke en fis at gøre.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 18:58

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i
meddelelsen news:gk80o6$k4j$3@news.motzarella.org...

> jeg kender ham ikke, men har fuldstændigt ret. det var
> udmærkede fornuftige ord han skrev.
>
> der ikke en fis at gøre.

Præcis - men hvis man i denne gruppe ikke

1. støtter politiet i alt hvad de foretager sig
2. ikke skriver som om virkeligheden ikke eksisterede

så er det altid - ifølge Mr. Larsen og andre: politisk.

Jamen, så er det politisk - for alt er politik! Men det ændrer
naturligvis ikke ved det forhold at jeg har ret , som du også
ganske rigtigt påpeger.

Og så ikke mere fra min side om dette - ej heller til sagen!

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-09 16:09

"Mr. Larsen" <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Arne H. Wilstrup har bragt dette til verden:

> Endnu er politisk farvet indlæg fra Arne.

Men desværre langtfra urealistisk

Egon

Fra : kaz

Dato : 14-01-09 09:36

Egon Stich wrote:
> "Mr. Larsen" <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Men desværre langtfra urealistisk

Sikke noget realistisk vås....:)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-09 17:48

"Arne H. Wilstrup" wrote

> Politiet har alt for travlt ....

Troll - gå væk

- Peter

Fra : -=JF=-

Dato : 10-01-09 10:22

Arne H. Wilstrup skrev:

> Politiet har alt for travlt med at overfalde uskyldige
> personer til at de også kan tage sig af ærlige folks
> problemer.

Ualmindeligt dumt sagt!

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 10:53

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Ualmindeligt dumt sagt!

Når sandheden er ilde hørt? næppe! Vi har til overflod af
beviser på den adfærd der er foregået hos politiet i
adskillige tilfælde - læser du aldrig aviser?

Fra : Barney Gumble

Dato : 10-01-09 11:38

Arne H. Wilstrup skrev:
> "-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Når sandheden er ilde hørt? næppe! Vi har til overflod af
> beviser på den adfærd der er foregået hos politiet i
> adskillige tilfælde

Nu er dit sædvanlige politiske crap jo off topic, men kunne du tænke dig
at bringe et par links til denne "overflod af beviser på den adfærd der
er foregået hos politiet i adskillige tilfælde"?

Altså en dokumentation som kan retfærdiggøre dit "Politiet har alt for
travlt med at overfalde uskyldige personer til at de også kan tage sig
af ærlige folks problemer."

Eller er det som altid blot kommunistisk ønsketænkning, der kun foregår
inde under din sølvpapirshat?

> - læser du aldrig aviser?

Læser du andet end artiklerne på modkraft.dk?

BG

Fra : -=JF=-

Dato : 10-01-09 16:05

Arne H. Wilstrup skrev:

> Når sandheden er ilde hørt? næppe! Vi har til overflod af
> beviser på den adfærd der er foregået hos politiet i
> adskillige tilfælde - læser du aldrig aviser?

Du er så dum, at jeg på det nærmeste ønsker at dine konspirationsteorier
går i opfyldelse for dig selv!

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 16:30

> Du er så dum, at jeg på det nærmeste ønsker at dine
> konspirationsteorier går i opfyldelse for dig selv!

Er det virkelig det eneste du kan mønste? Persontilsvininger?

Fra : -=JF=-

Dato : 10-01-09 17:29

Arne H. Wilstrup skrev:

> Er det virkelig det eneste du kan mønste? Persontilsvininger?
På trods af at der er rigeligt at tage fat på, så har jeg ikke tilsvinet
dig endnu - omend din dumhed inviterer til tilsvininger.

Ønsker du at fortsætte debatten med mig om dette emne må du futte ud af
gruppen her, hvor dine hjernedøde indlæg og mine svar ikke har noget at
gøre!

PS.: ordene dum og hjernedød er ikke tilsvining, blot stilfærdig
konstatering!

EOD om dette i denne gruppe.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 20:05

> [...]
>
> Ønsker du at fortsætte debatten med mig om dette emne må du
> futte ud af gruppen her, hvor dine hjernedøde indlæg og mine

Tal for dig selv - hvis du smutter ud af gruppen, din
naragtige sovsehjerne, så ville det også være et godt sted at
være.
Intet af hvad du siger eller gør får mig til at forlade
gruppen før det passer mig.

I øvrigt: din e-mail-adresse passer meget godt på dig: 2 x
invalid, for det må du være i hjernen - eller rettere den
smule der evt. må findes i dit hovede.

> PS.: ordene dum og hjernedød er ikke tilsvining, blot
> stilfærdig konstatering!'

Ordene naragtig og sovsehjerne er ikke tilsvining, blot en
stilfærdig konstatering.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 10-01-09 22:16

-=JF=- wrote, On 1/10/09 5:29 PM:

> På trods af at der er rigeligt at tage fat på, så har jeg ikke tilsvinet
> dig endnu - omend din dumhed inviterer til tilsvininger.

du har både tilsvinet ham før og nu gør du det igen!

> Ønsker du at fortsætte debatten med mig om dette emne må du futte ud af
> gruppen her, hvor dine hjernedøde indlæg og mine svar ikke har noget at
> gøre!

hattrick!

> PS.: ordene dum og hjernedød er ikke tilsvining, blot stilfærdig
> konstatering!

du sviner ham til.

> EOD om dette i denne gruppe.

fut: dk.admin.netikette

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-09 16:11

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er så dum, at jeg på det nærmeste ønsker at dine konspirationsteorier
> går i opfyldelse for dig selv!
>

> --
> Mvh. John

Er det ikke Cavlingprisen, det hedder?
Den som et par journalister netop har modtaget for at beskrive den
virkelighed, som nogle åbenbart i den grad drømmer ikke existerer?

Egon

Fra : Barney Gumble

Dato : 11-01-09 19:59

Egon Stich skrev:

> Er det ikke Cavlingprisen, det hedder?
> Den som et par journalister netop har modtaget for at beskrive den
> virkelighed, som nogle åbenbart i den grad drømmer ikke existerer?

Kunne det tænkes, at der opponeres mod Wilstrups:

"Politiet har alt for travlt med at overfalde uskyldige personer"?

Eller det mener du måske også, at journalisterne fra Berlingske påviste
i deres Cavlingprisvindende artikelserie "Forbrydelsen"?

Mener du, som Wilstrup, at man kan sætte lighedstegn mellem
"politisvigt" og "politiet overfalder uskyldige personer"?

Wilstrup kan naturligvis ikke dokumentere sin latterlige (og typisk
venstreorienterede) påstand, og derfor burde han holde sit politiske
pladder i dertil indrettede grupper.

BG

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-09 14:21

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Kunne det tænkes, at der opponeres mod Wilstrups:
>
> "Politiet har alt for travlt med at overfalde uskyldige personer"?

Hvilket du ikke mener, der har gjort?
Statsadvokaten har vidst en anden opfattelse--
Men han er måske også "venstreorienteret"?

> [...]
>
> Mener du, som Wilstrup, at man kan sætte lighedstegn mellem "politisvigt"
> og "politiet overfalder uskyldige personer"?

Kan man andet?
Hvad vil du kalde det?

Egon

Fra : Barney Gumble

Dato : 13-01-09 07:44

Egon Stich skrev:

> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket du ikke mener, der har gjort?

Nej. Politiet som en helhed har ikke "alt for travlt med at overfalde
uskyldige personer". Det er en tåbelig udtalelse, som jeg kun troede AHW
kunne finde på at fremlægge. Jeg kan så forstå, at du tilslutter dig.

> Statsadvokaten har vidst en anden opfattelse--

Hvor ser du, at Statsadvokaten mener, at "Politiet har alt for travlt
med at overfalde uskyldige personer til at de også kan tage sig af
ærlige folks problemer"?

Drop dog disse ynkelige "politiske venstreorienterede ønsketanker", som
du i øvrigt overhovedet ikke kan finde bevis for, i dette juridiske forum.

> Men han er måske også "venstreorienteret"?

Hvad han er eller ikke er ved jeg ikke, men det er direkte tåbeligt,
hvis du forsøger at lægge udtalelsen "Politiet har alt for travlt med at
overfalde uskyldige personer" i munden på statsadvokaten. Kom dog ind i
kampen i stedet for krampagtigt at forsøge at forsvare den afdankede
stalinistiske overlærer Arne H. Wilstrups tåbelige udtalelser.

> Kan man andet?

Ja, hvis man er et normalttænkende menneske.

> Hvad vil du kalde det?

Alt andet end ""Politiet har alt for travlt med at overfalde uskyldige
personer" fordi vi har set tilfælde af "politisvigt"" vil være bedre
dækkende for hvad jeg vil kalde det.

Men da dette er en juridisk gruppe, hvor disse politiske diskussioner
ikke hører hjemme, vil jeg ikke fortsætte. Men mon ikke de fleste dog
efterhånden HAR fundet ud af, at Arne H. Wilstrups indlæg i denne gruppe
ALTID skal læses i lyset af hans ekstreme politiske observans.

BG

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-09 21:13

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> wrote in

> Er det ikke Cavlingprisen, det hedder?
> Den som et par journalister netop har modtaget for at beskrive den
> virkelighed, som nogle åbenbart i den grad drømmer ikke existerer?

Nej, de har modtaget den for at dokumentere en række svigt i politiet -
ikke at de ikke gider arbejde og hellere vil banke uskyldige borgere.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-01-09 16:24

On Fri, 9 Jan 2009 17:31:39 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Husk på hvor lang tid der gik fra at en borger meldte
>politifolk for vold ved en fodboldkamp til at sagen blev
>afgjort med en "fy-skamme-dig" til en af betjentene: tre år.

det er sandt ordens magten ikke har ild i røven for at tage sig af
hæderlige borgers problemer - men man kan faktisk motivere dem hvis
man har en go sag - jeg blev en gang truet af en narkoman med blank
våben der prøvede at komme ind i min lejlighed - hvad der i første
omgang ikke havde vagthavenes storre interesse andet ind han bedyrede
at det var godt jeg ikke var kommet noget til ( hvad han jo sådan set
havde ret i ) ...nå jeg ringede så til Justits ministeriet og fik en
fuldmægtig for at høre om det var gået rigtigt for sig - se det var
det jo så ikke og den fuldmægtige ringede til den pågældene polti
station - der straks ringede tilbage til mig og ville meget gerne have
mig til et møde om sagen hvorefter de optog rapport og da narkomanen
nogen uger efter stod og råbte og skreg ude på gangen - ringede jeg
atter til politiet der 10 minutter efter var der ... så det kan skam
lade sig gøre ... man skal godt nok brokke sig først og er det akut ja
så er man på skideren ...

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-09 16:56

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote in

> man skal godt nok brokke sig først og er det akut ja
> så er man på skideren ...

Eller også skal man bare tale ordentligt og seriøst til dem når man ringer
- så virker det som regel ret godt.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-01-09 00:37

On 10 Jan 2009 15:56:14 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote in

>Eller også skal man bare tale ordentligt og seriøst til dem når man ringer
>- så virker det som regel ret godt.

egentligt ikke der var nogen der var vidne til et indbrud i et
sommerhus i NordJylland hvor på de ringede til politiet der henviste
til turist berouet ...

ingen tvil om de er i top form hvis det drejer sig om Christianiter
eller autonome - men hvad der ellers ikke sådan liger er oppe i
medierne tager de meget let på ... ( med mindre de har en jurist i
røret ) der ligesom ved hvad de skal og ikke skal ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-09 01:03

> egentligt ikke der var nogen der var vidne til et indbrud i et
> sommerhus i NordJylland hvor på de ringede til politiet der henviste
> til turist berouet ...

Og i sådan en sag vil jeg som udgangspunkt ganske enkelt ikke tro på at det
er hele historien. Var der en nærpolitistation på turistbureauet måske?
Eller havde turisterne ikke forklaret sig forståeligt? Det lyder
sandsynligt syns jeg.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-01-09 13:49

On 11 Jan 2009 00:02:45 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>er hele historien. Var der en nærpolitistation på turistbureauet måske?
>Eller havde turisterne ikke forklaret sig forståeligt? Det lyder

ja det kom i pressen da det skete - hvorfor politiet henviste til
turist berouet kom der ikke nogen forklaring på - men jeg formoder
der har været lands kamp i tv ...

Nu er der selvf. ingen tvil om at det er et helt enestående tilfælled

jeg har skam fået en fyrstelige behandling af politiet ved flere
lejligheder - b.la blev jeg slået ned på Nørrebro i 95 ..

jeg er ikke pylleret men det var en ren slagtning -

den hendvendte jeg mig til Politiet og fik en gæv betjent med rødder i
nørresundby - vi blev faktisk meget gode venner ...
Han havde været i korposet i 25 år og kunne sit kram

og han fandt faktisk voldsmanden .. så de kan skam godt hvis de vil
og man er heldig at finde en kompetent betjent.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-09 14:29

> og han fandt faktisk voldsmanden .. så de kan skam godt hvis de vil
> og man er heldig at finde en kompetent betjent.

Eller man bare tiltaler dem fornuftigt hvilket jeg tror er årsagen til at
rigtig mange i dag har problemer med politiet - danskere har helt generelt
svært ved at tale pænt til myndigheder, f.eks. politiet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-01-09 19:43

On 11 Jan 2009 13:28:56 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>rigtig mange i dag har problemer med politiet - danskere har helt generelt
>svært ved at tale pænt til myndigheder, f.eks. politiet.

Nahh det må nu en gang være sådan at politiet skal gøre dit og dat
hvis en borger henvænder sig om en sag inden for jop beskrivelsen
så burde den strengt taget ikke være længer ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-09 21:15

> Nahh det må nu en gang være sådan at politiet skal gøre dit og dat
> hvis en borger henvænder sig om en sag inden for jop beskrivelsen
> så burde den strengt taget ikke være længer ...

Men samtidig skal de prioritere deres ressourcer og det er her det handler
om at tale ordentligt til dem. Husk på at betjenten har meget kort tid til
at afgøre om det er noget de kan og skal bruge tid på.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 09-01-09 18:14

D wrote, On 1/9/09 5:09 PM:
> Hvad med at sagen er 5 mdr. gammel?
> Hvis jeg gør det, så er de jo forpligtet til at notere det enten i en
> rapport eller døgnrapporten, men hvad "kan" jeg forvente at de vil gøre ved
> det (intet?)?

du kan forvente at de læser din sag og siger: det kan vi ikke bevise og
det er påstand mod påstand, så glem alt om at de overhovedet kommer ud
og snakker med nogen af jer.

Fra : alexbo

Dato : 09-01-09 22:11

"D" <a@b.dk> skrev

> Hej alle,
> Hvad skal jeg gøre i denne situation, der er 5 mdr. gammel?

Ingenting.
Du kunne have gjort noget for 5 mdr. siden, men som det er nu har du givet
din ex en computer med da hun flyttede.
Du siger den blev truet fra dig, hun siger at det var en del af aftalen ved
flytningen, men at nu har du nok gået og ruget over det brudte forhold og
fundet på denne sag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 22:52

> [...]
> af aftalen ved
> flytningen, men at nu har du nok gået og ruget over det

Her er vi mærkværdigvis nok helt enige - han skulle have gjort
noget ved den sag dengang - nu er det for sent! Derfor skal
han komme videre og glemme alt om den computer, men købe en ny
og en bedre.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-01-09 00:39

On Fri, 9 Jan 2009 22:11:05 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

Hej Axel

> [...]
>flytningen, men at nu har du nok gået og ruget over det brudte forhold og

jeg skrev for 1½ år siden ( her i gruppen ) om en mand der havde lånet
mit video kamera og efterhånden havde haft det i et par år og var
aldrig til at få fat i - der fik jeg faktisk nogen gode råd til
hvordan jeg skulle få det igen og der sendte jeg ham et anbefalet brev
med sådan og sådan og du har så og så lang tid til at aflevere det
eller ... ( og det har jeg så glemt ) nå men mit kamera kom da en uge
efter med posten ...

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-01-09 00:16

Arne H. Wilstrup wrote:

> Her er vi mærkværdigvis nok helt enige - han skulle have gjort noget ved
> den sag dengang - nu er det for sent! Derfor skal han komme videre og
> glemme alt om den computer, men købe en ny og en bedre.

Hvis OP kan dokumentere at han ejer computeren (kvittering), må det være
muligt at få den udleveret med fogedens hjælp. Kæresten vindicerer ikke
OPs ret ved 5 måneders passivitet.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 10:52

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> må det være
> muligt at få den udleveret med fogedens hjælp. Kæresten

Det er stadigvæk et spørgsmål om bevisbyrde - ex-kæresten kan
jo postulere at hun fik den som gave og når der er gået fem
måneder og hun ikke har hørt andet, må hun med rette mene at
det er hendes. Endelig kan hun jo sige at det er underligt at
han først fem måneder efter reagerer efter at hun har fundet
sig en ny kæreste - nej, han har imho en dårlig sag her.

Jeg kan ikke indse at han kan få medhold i at det er
brugstyveri efter så lang tid.

Fra : kjaer

Dato : 10-01-09 12:57

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> sig en ny kæreste - nej, han har imho en dårlig sag her.
>
> Jeg kan ikke indse at han kan få medhold i at det er

Hvis kærsten har brugt den i lang tid, så er indholdet på harddisken jo
hendes. En harddisk kan jo ikke sådan slettes, selv om nogen tror det. Hvis
nogen tager den gamle computer jeg sidder ved nu, så ville jeg være lige
glad med maskinen som sådan, men indholdet på harddisken vil jeg anse for så
privat, at jeg nødigt vil overlade den til mine uvenner. Hvis han har ladet
kærsten bruge computeren i lang tid så tilhører den moralsk set hende.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-09 14:52

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> wrote in

> Hvis kærsten har brugt den i lang tid, så er indholdet på harddisken
> jo hendes. En harddisk kan jo ikke sådan slettes, selv om nogen tror
> det.

Det kan den nu godt, det kræver bare lidt arbejde og en masse tid.

> Hvis han har ladet kærsten bruge computeren i lang tid så
> tilhører den moralsk set hende.

Mærkelig moral...
Det vil så også sige at hvis kæresten har haft adgang til at bruge hans bil
så skulle hun også have lov at tage den med sig? Hun har jo haft lov at
bruge den i lang tid...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-09 16:06

Henrik Stidsen skrev:

> Mærkelig moral...

Det har ingen juridisk betydning. Jeg har for 20 år siden udlånt
en garage til en anden. Da jeg kom i tvivl om om det kunne blive
til hævd så jeg mistede ejendomsretten til den, spurgte jeg i
juragruppen. Jeg fik et klart svar (og kan selv læse i lov om
hævd) at en aftale aldrig kan blive til hævd.

Men jeg er enig med Alex Christensen i at prisen for at
gennemtvinge retten til pc'en overstiger dens værdi.

--
Bertel

Fra : D

Dato : 10-01-09 15:06

Tak for alle svarene.

/D

Fra : Uffe Møller

Dato : 14-01-09 19:52

Få fat i et kupon hæfte og udfyld det hele i hendes navn samtidig med at du
bestiller et vognlæs stabilgrus til aflæsning udenfor hendes hoveddør. Så
kan det være hun kunne tænke sig lidt om en anden gang!

Uffe