Telefonabonnement gennem firma:
Fra : dsh

Dato : 09-01-09 13:33

Hej alle!

Jeg er blevet givet et godt tilbud på et abonnement til mit firma.

Det bliver nødvendigvis oprettet i firmaets navn, men jeg afholder selv
alle udgifter til dette. Da telefonudgiften i firmaøjemed bliver
relativt begrænset, ønsker jeg ikke at trække moms eller fradrag fra.
Så: - Når jeg afholder alle udgifter selv, vil der vel ikke være en
uforudset beskatning?

Firmaet er et enkeltmandsfirma, ejet af mig.
Det er ikke juridisk nødvendigt med en revisor (god idé måske, men ikke
nødvendigt).

Skat fortæller mig at jeg ikke bliver beskattet af noget som jeg ikke
har taget fradrag på.
Så altså ingen uforudset beskatning?

Kan nogen bekræfte dette?
Har søgt på skat, men finder ikke rigtigt noget der kan dække denne
situation.

På forhånd tak,

Daniel

Fra : Henning

Dato : 09-01-09 15:39

On Fri, 09 Jan 2009 13:32:33 +0100, dsh <blackhole@net.com> wrote:

> [...]
>relativt begrænset, ønsker jeg ikke at trække moms eller fradrag fra.
>Så: - Når jeg afholder alle udgifter selv, vil der vel ikke være en

Du vil blive beskattet af fri telefon, hvad enten du bruger den eller
ej. Mener det er omkring 3.000,- om året?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-09 15:42

"Henning" wrote

> Du vil blive beskattet af fri telefon, hvad enten du bruger den eller
> ej. Mener det er omkring 3.000,- om året?

Vil man blive beskattet af egen privat telefon hvis man er selvstændig?

- Peter

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-01-09 15:47

"dsh" <blackhole@net.com> wrote in message
> [...]
> relativt begrænset, ønsker jeg ikke at trække moms eller fradrag fra.
> Så: - Når jeg afholder alle udgifter selv, vil der vel ikke være en

Nej, hvis udgiften ikke optræder i dit regnskab, så kan du selvfølgelig
heller ikke risikere at blive beskattet af det.

> Skat fortæller mig at jeg ikke bliver beskattet af noget som jeg ikke
> har taget fradrag på.
> Så altså ingen uforudset beskatning?

Hvorfor spørger du her, når du allerede har spurgt SKAT og de har givet det
ønskede svar?

Fra : dsh

Dato : 09-01-09 20:11

> Nej, hvis udgiften ikke optræder i dit regnskab, så kan du selvfølgelig
> heller ikke risikere at blive beskattet af det.

Det var også min tanke ..

> Hvorfor spørger du her, når du allerede har spurgt SKAT og de har givet det
> ønskede svar?

Jeg skal undskylde at have spildt jeres tid, men det var nu mere for at
dobbelttjekke; Måske en henviste til en paragraf. Firmaet optræder jo
også kun på papirerne fra teleselskabet, men dem er Skat jo formentlig
ligeglad med - så længe der ikke er pengebeløb nogen steder i regnskabet.

Tak for jeres hjælp!

Daniel

Fra : Carsten

Dato : 09-01-09 16:08

"dsh" <blackhole@net.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle udgifter til dette. Da telefonudgiften i firmaøjemed bliver
> relativt begrænset, ønsker jeg ikke at trække moms eller fradrag fra.

...så det du siger at at abonnement'et står hos teleselskabet i firmaets navn
(for at få erhvervsabonnement-fordele ?), men betaleren er dig selv som
privatperson ? ..og dit privatnavn står derfor på fakturaen fra
teleselskabet ?

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-01-09 16:33

dsh skrev:

> Det bliver nødvendigvis oprettet i firmaets navn, men jeg afholder selv
> alle udgifter til dette. Da telefonudgiften i firmaøjemed bliver
> relativt begrænset, ønsker jeg ikke at trække moms eller fradrag fra.

Du burde måske have spurgt i dk.erhverv i stedet.

Prøv at vende din tankerække om. I stedet for som
udgangspunkt at ville have telefonen som privat, så spørg
dig selv, om ikke det kan betale sig at have den i firmaet
og så blive beskattet af fri telefon. Medmindre din private
telefon- og internetudgift er meget lav, så vil det sikkert
være en fordel. Bemærk, at mobiltelefon og evt. telefon i
sommerhuset også tæller med.

XFUT: dk.erhverv
Det betyder, at dette indlæg også postes i erhvervsgruppen,
og at svar på indlægget automatisk dirigeres over i
erhvervs-gruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk