Nå hverken kunde eller forhandler forstår ~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-01-09 23:00

jeg har købt et overvågnings kamera ved spy.dk

se detalier her :
http://bomogensen.eu/Spy.Dk.html

jeg kan ikke få det til at virke efter hensigten og forhandleren
forstår heler ikke det produkt han forhandler som han skrev til mig
i en e-mail :

"Hej igen!

Jeg bliver desværre nødtil at henvise til det vi har skrevet i vores
beskrivelse af produktet:
"OBS: Der ydes ingen support på dette produkt "

Det er umuligt for mig at se hvad der skulle være galt. Når vi snakker
om
netværk så er min kompetence ikke god nok, det kan være alt der er
galt. Med
netværk kan der være så mange forskellige indstiller på ens PC. Derfor
kan
jeg ikke supporte dig, beklager

Vh Jxxx Oxxx
SpyDK"

man kunne jo strengt tager også forestille sig at det er udstyret der
ikke virker ...!

nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en sag ?

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)

Fra : Carsten

Dato : 07-01-09 23:14

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg har købt et overvågnings kamera ved spy.dk

altså et internet køb ?

> man kunne jo strengt tager også forestille sig at det er udstyret der
> ikke virker ...!
> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en sag ?

Hvis du gerne vil have det til at virke --> tilkald en kyndig udi IT !
Hvis du synes det er et skodprodukt -> returner det (indenfor 14 dages
fortrydelse)

Carsten

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-01-09 00:12

On Wed, 7 Jan 2009 23:13:42 +0100, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis du gerne vil have det til at virke --> tilkald en kyndig udi IT !
>Hvis du synes det er et skodprodukt -> returner det (indenfor 14 dages

ja de 14 dage er gået for længst - det var først her i Julen jeg
skulle bruge det - men der er da 2 år s garenti på et produkt og jeg
mener det virker jo ikke ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-09 00:41

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote in

> ja de 14 dage er gået for længst - det var først her i Julen jeg
> skulle bruge det - men der er da 2 år s garenti på et produkt og jeg
> mener det virker jo ikke ...

Så kan du satse på det er produktet der ikke virker og sende det retur som
en reklamation - eller du kan finde en der ved noget om det der kan hjælpe
dig. Butikken har ret, hvis det ernoget med netværk er der 1000 ting der
kan forårsage en fejl.

Fra : Jolin

Dato : 08-01-09 00:59

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> ja de 14 dage er gået for længst - det var først her i Julen jeg
> skulle bruge det - men der er da 2 år s garenti på et produkt og jeg
> mener det virker jo ikke ...

Har producenten af produktet ingen support?

/Jolin

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-01-09 11:07

On Thu, 8 Jan 2009 00:58:38 +0100, "Jolin" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Har producenten af produktet ingen support?

har lige skrevet til spy.dk - men jeg tror det er noget bras der
bliver lavet til 9 kr i kina ...

Fra : Brian H

Dato : 08-01-09 17:55

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> har lige skrevet til spy.dk - men jeg tror det er noget bras der
> bliver lavet til 9 kr i kina ...

Så er der nu nok ikke 2års garanti på...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-01-09 14:16

On Thu, 8 Jan 2009 17:54:47 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Så er der nu nok ikke 2års garanti på...

jo jo den er solgt i dk

--
Mobil telefoni :http://www.lebara.dk/ 9 øre i minuttet - gratis inden for selskabet.

Fra : Simon

Dato : 10-01-09 02:20

Bo M. Mogensen wrote:
>"Brian H" <brian@something.com>
>
> jo jo den er solgt i dk

DK medfører ikke 2 års garanti. .. Men 2 års *reklamationsret*, som ikke
er det samme.
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/reklamationsret/
http://www.danskerhverv.dk/1+JuraRaadgivning/1.14+Erhvervsvilkaar/1.14.09+Koebeloven/1.14.18.4+Reklamationsret.htm

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Holst

Dato : 07-01-09 23:15

Bo M. Mogensen wrote:

> man kunne jo strengt tager også forestille sig at det er udstyret der
> ikke virker ...!

Det kunne man jo.

Men som jeg kan forstå, så tager kameraet vitterlig et billede i ny og
næ. Mit gæt er derfor, at det er idioten bag skærmen, der ikke formår at
betjene sin software - jeg kan dog tage fejl.

> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en sag ?

Finder en hard/softwaregruppe til dit spørgsmål og ikke en juragruppe.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-01-09 00:58

On Wed, 07 Jan 2009 23:15:20 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Det kunne man jo.

og derfor spørgsmålet ...

>Finder en hard/softwaregruppe til dit spørgsmål og ikke en juragruppe.

nahh mit spørgsmål er well nærmest om garentien dækker inden for de 2
år

Fra : Carsten

Dato : 08-01-09 08:11

> nahh mit spørgsmål er well nærmest om garentien dækker inden for de 2
> år

Du har dine 2 års reklamationsret ja, men hvad hjælper det dig hvis der nu
vitterligt ikke er noget galt med apparatet ? I så fald vil forhandleren
helt sikkert sende regningen for "forbrugt tid" til dig.

Carsten

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 08-01-09 11:02

Carsten wrote:
> [...]
> vitterligt ikke er noget galt med apparatet ? I så fald vil forhandleren
> helt sikkert sende regningen for "forbrugt tid" til dig.

Betyder ikke noget, Bo har ikke ry for at betale enhver sit
alligevel, så jeg vil tro, de vil se penge inden de roder med
skidtet.

--
Ejvind Kruse

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-01-09 11:16

On Thu, 8 Jan 2009 08:11:22 +0100, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

>"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du har dine 2 års reklamationsret ja, men hvad hjælper det dig hvis der nu
>vitterligt ikke er noget galt med apparatet ?

ja det virker jo ikke efter hensigten - dvs hele meningen med kameraet
er at der er en "føler" i der begynder at tage billeder og uppe dem
til min hjemme side via en ftp - det skulle den gøre om der så bare
flyver en flue forbi i tush mørke og det gør den ikke ..

den har ligesom et liv af sit eget - en gang i mellem tager den 5 - 12
billeder når jeg kommer ind i rummet ( dog ikke med mig på )

også stopper den og det skal den jo ikke ..

> I så fald vil forhandleren
>helt sikkert sende regningen for "forbrugt tid" til dig.

det skal han være så hjertens velkommen til ..

jeg bor i et område der er plaget meget af indbrud - på 12 huse har
der været 6 indbrud 2 steder 2 gange , hvorfor det ville være
uvuderlig hjælp hvis vi der bor her samt politiet kunne få billeder at
tyvene / tyvem ...

Fra : Carsten

Dato : 08-01-09 11:25

> [...]
> til min hjemme side via en ftp - det skulle den gøre om der så bare
> flyver en flue forbi i tush mørke og det gør den ikke ..

nu er vi langt fra jura, men så vidt jeg kunne se af de "Motion detect"
settings du viste på din webside så var der et hav af parametre som styrede
alt fra følsomhed til maksimale antal billeder ved "motion detected" samt
hvor billederne skulle lande (email / ftp). Jeg vil skyde på at din
opsætning ikke er korrekt - måske kombineret med at kameraet ikke er af de
dyreste og derfor måske ikke helt retter sig efter indstillingerne. Som med
alt andet elektronik og software så må man prøve sig lidt frem indtil man
har fundet en kombination af parametre som passer til en. Det er ikke rocket
science, men for ukyndige kan det virke uoverskueligt. Alliér dig med en
elektronik/software kyndig (har jeg ikke skrevet det en gang ?)

Carsten

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-01-09 14:40

On Thu, 8 Jan 2009 11:24:51 +0100, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

Hej Carsten

> [...]
>science, men for ukyndige kan det virke uoverskueligt. Alliér dig med en
>elektronik/software kyndig (har jeg ikke skrevet det en gang ?)

ja mit spørgsmål var nu som overskriften beskriver ..
men jeg vil da prøve de kombinationer du forslår ..
det skal sgu virke

Fra : claus b.p.

Dato : 09-01-09 00:13

> [...]
> der været 6 indbrud 2 steder 2 gange , hvorfor det ville være
> uvuderlig hjælp hvis vi der bor her samt politiet kunne få billeder at

Og da vi nu er i jura-gruppen, så er du vel opmærksom på at du ikke må
overvåge offentligt område, og at du skal skilte med overvågningen hvis det
er på privat område?

Men held og lykke med at få det til at virke, og må de sindsyge regler snart
blive ændret!

/Claus

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-01-09 14:20

On Fri, 9 Jan 2009 00:12:55 +0100, "claus b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>overvåge offentligt område, og at du skal skilte med overvågningen hvis det

det har jeg skam gjort der er et stor a 4 ark på mit vindu - hvor der
står SMIL DU ER LIGE BLEVET OG BLIVER FILMET

>Men held og lykke med at få det til at virke

Hmm den virker på en eller anden mærkelig måde dvs den tager nogen
billeder hver dag - men den slår stadigt ikke ud som censoren gerne
skulle få den til ..

>, og må de sindsyge regler snart
>blive ændret!

ja man må ikke overvåge uden at skilte i sit eget hjem ... men der vil
jeg nu til en hver tid tage mine chanser og bare gøre det og tage den
dom / bøde som det måtte give om jeg skulle blive dømt ... hvad jeg
oprigtigt tviler på ..

Fra : Carsten

Dato : 09-01-09 16:04

> [...]
> Hmm den virker på en eller anden mærkelig måde dvs den tager nogen
> billeder hver dag - men den slår stadigt ikke ud som censoren gerne

Ja, men det kunne jo være, at sensoren ikke virker efter hensigten når der
er en reflekterende rude imellem kamera og genstanden i bevægelse. Prøv du
at lave nogle "laboratorie" tests hjemme i stuen førend du hænger kameraet
op på dets endelige plads.

Carsten

Fra : Holst

Dato : 08-01-09 10:09

Bo M. Mogensen wrote:

> nahh mit spørgsmål er well nærmest om garentien dækker inden for de 2
> år

Okay. Det lød nu mere til, at du søgte hjælp til at få det til at virke.

Du har naturligvis de 2 års reklamationsret på produktet.

Er der noget galt med produktet, kan du naturligvis returnere det til
sælger til reparation.

Du skal naturligvis være klar over, at såfremt der IKKE er noget galt
med produktet (dvs. hvis det ikke virker, fordi du ikke kan finde ud af
at sætte det korrekt op), så får du sikkert en regning fra sælger for
hans spildte tid.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-01-09 14:28

On Thu, 08 Jan 2009 10:08:35 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Okay. Det lød nu mere til, at du søgte hjælp til at få det til at virke.

nej det var bare en dårlig postning af link - den egentlige link til
prodkuktet ligger i de første linjer jeg www er til ..

>Du har naturligvis de 2 års reklamationsret på produktet.

ja det skulle jeg da mene og håbe - hvis det reelt ikke kommer til at
virke efter hensigtigten ...

>Er der noget galt med produktet, kan du naturligvis returnere det til
>sælger til reparation.

jamen det er sådan lidt kildent - fordi spm jeg indledningsvist skrev
så ved hverken jeg eller sælger om varen i virkeligheden fungere
sælger har ikke nogen adgang til noget support på produktet ...

så sælger mener på den ene side at produktet fungere som det skal selv
om han erkender at han ikke selv forstår det ..

jeg på min side mener ikke det fungere som det skal ...

så i sidste insatns må det være op til sælger at bevise at produktet
som han ikke forstår virker ..

> [...]
>med produktet (dvs. hvis det ikke virker, fordi du ikke kan finde ud af
>at sætte det korrekt op), så får du sikkert en regning fra sælger for

det er sgu bare i orden - hvis han kan få det til virke eller kender
nogen der kan så betaler jeg med glæde - det er den mest geniale
overvågnings løsning der findes efter som ( hvis det virker ) så kan
tyven bryde tage kameraet - men billederne af hele begivenheden ligger
på min hjemme side ...

hvad der optimalt set kan få politiet til at finde forbryderen
og man kan reelt vise forsikrings selskabet - hvad der er sket

jeg kan ( det må jeg godt nok næppe ) men jeg kan dele billed af tyven
ud til mine naboer så hvis han / hun bliver set i området så kan vi
allamere hinanden ...

lige her er det over 50 % af alle boliger der har været ramt at
indbrud ... det er nogen skide narkomaner fra Fredriksværk