De Danske ambassader ?
Fra : Elise Alderskov

Dato : 07-01-09 20:47

står der skrevet nogen steder om hvad de Danske ambassader skal og ikke skal
påtage sig af opgaver ?
jeg har mistet nogen ejendom i udlandet - Ambassaden mener jeg skal bare
hyre en advokat i det pågældende land
mere kan og vil de ikke gøre ... jeg havde jo egentligt forestillet mig
noget med hjælp til at kontakte politiet osv.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-09 23:51

Elise Alderskov .mail.dk> wrote:
> [...]
> mere kan og vil de ikke gøre ... jeg havde jo egentligt forestillet mig
> noget med hjælp til at kontakte politiet osv.

Har du prøvet at tale med det pågældende lands ambasade i danmark?
Er det fast ejendom du har mistet? eller løsøre?

Fra : Elise Alderskov

Dato : 08-01-09 08:52

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at tale med det pågældende lands ambasade i danmark?
> Er det fast ejendom du har mistet? eller løsøre?

Nej det er "bare" indbo ...!

Fra : bosol

Dato : 07-01-09 16:20

On 7 Jan., 21:46, "Elise Alderskov" <a.skov@".mail.dk> wrote:
> [...]
> mere kan og vil de ikke gøre ... jeg havde jo egentligt forestillet mig
> noget med hjælp til at kontakte politiet osv.

Hvis du har skøde på ejendommen - så er ejendommen stadig din, uanset
hvilket land ejendommen ligger i !
http://www.um.dk/da øverst um's netsteder kan du se de danske
ambassaders internetsite i udlandet, korrekt Ambassader hjælper ikke
ved ejd.handler, men mange ejd.mæglere i DK er agent for flere lande.
Prøv at lægge indlæg ind her www.udvandrerne.dk det er gratis !
Måske er
der netop én i pg. land der læser dit indlæg og kan svare dig.

Fra : P.N.

Dato : 08-01-09 15:04

"Elise Alderskov" <a.skov@".mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere kan og vil de ikke gøre ... jeg havde jo egentligt forestillet mig
> noget med hjælp til at kontakte politiet osv.

Tjae da tsunamien ramte Thailand, kom hjælpen til de danske borgere kom i
form af gratis hjem transport. Her var vi et par stykker der sad og måbede.
De danske ambassader er/var berygtede blandt rygsæksturister og
udlandsdanskere for notorisk at nægte hjælp. Det er så frækt at man tror det
er løgn. Danskere der er strandede kan/kunne ikke låne penge til en billet
hjem, penge som staten nok skulle kunne få hjem igen. Eller tænk på de mange
enlige mødre hvor faderen rejser hjem til foreks Ægypten og kvinden kan ikke
længere se sine børn. Andre lande har forlængst fået udleveringsaftaler for
børn af blandede ægteskaber. Men de danske myndigheder vil ikke løfte en
finger for deres borgere. Jeg tror ikke at du får meget hjælp fra
udenrigsministeriet eller de danske ambassader.

Fra : Knut

Dato : 08-01-09 18:11

"Elise Alderskov" <a.skov@".mail.dk> wrote in message
> [...]
> mere kan og vil de ikke gøre ... jeg havde jo egentligt forestillet mig
> noget med hjælp til at kontakte politiet osv.

Hvorfor skulle en (skatteyderbetalt) ambassade spilde tid på at du har
mistet noget privat indbo - du kan da bare henvende dig til politiet og
anmelde sagen og så kontakte dit forsikringsselskab og få erstatningen (hvis
det er dækket).

Knut

Fra : claus b.p.

Dato : 09-01-09 00:04

> [...]
> mere kan og vil de ikke gøre ... jeg havde jo egentligt forestillet mig
> noget med hjælp til at kontakte politiet osv.

Ambassadernes forpligtelser over for borgere begrænser sig til at hjælpe
personer i (akut) nød.
Ambassaderne hører under Udenrigsministeriet. Hvor mange sager ville du
henvende dig til et ministerium om, hvis du var i Danmark, og blev udsat for
fx. tyveri eller bedrageri? Hvis du vil vide mere om ambassadernes virke er
det altså fx. UMs hjemmside du kan kigge på.
Men pænt adspurgt kan de sikkert hjælpe med andre ting, hvis de har tiden
til det.

/Claus