Frist mellem udlæg og tinglysning?
Fra : Søren

Dato : 07-01-09 07:54

Hej igen, i mit tidligere spørgsmål om udlæg i sommerhus har dette
spørgsmål nu meldt sig: Hvor lang tid må der passere mellem
fogedrettens udlæg i et hus, og dets tinglysning (uger, måneder..?)
efter hvilken udlægget pludselig ikke mere er gældende?

I dette fald gik skyldner jo og solgte sit hus, hvad der i og for sig
var strafbart. Uanset det, må det oprindelige krav evt. droppes
afhængig af hvor meget tinglysning, det så haster?

Fra : Søren

Dato : 07-01-09 09:14

Dvs, som jeg forstår det, så skal det oprindelige krav muligvis
genfremstilles, for at evt. give ny dom og nyt, andet udlæg. Så er
spørgsmålet om fogedretten må konkludere omtrent: nej, der lå jo et
udlæg, skyldner nåede bare at sælge før det blev tinglyst (hvad han
måske for straf for eller ej), og det muligvis strafbare i selve
salget, det er ikke noget for denne fogedret. Eller?

Fra : Søren

Dato : 23-01-09 01:33

Nu ved jeg nærmere. Kravet skal ikke fremstilles påny. Et nyt udlæg må
gøres, i noget nyt, men det kan hvile på den tidligere dom. Det halvår
debitor skal være fri for fogeden er passeret. Det nye udlæg skal evt.
gøres i selskabsanparter.

Fra : Søren

Dato : 19-02-09 06:27

Og nu kan jeg se at anpartsspåret ikke er brugbart. Kan debitor videre
evt. påstå at intet kan hentes der hvor han bor, fordi han bor i sin
sambos hus, og selv ikke ejer noget? Og hvordan med andre likvider,
evt. fra salg af huset?