Krav mod konkursbo?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-01-09 14:03

Jeg har tidligere været medejer af et anpartsselskab (solgte min del for 2
år siden), og det er lige gået konkurs her i oktober 2008.

Jeg har nu fået en regning fra et leasingselskab, da jeg har underskrevet en
selvskyldnererklæring på leasingkontrakten. Da det jo oprindeligt er
anpartsselskabet som skylder leasingselskabet pengene, og de nu prøver at
inddrive pengene hos mig, må jeg vel have et krav mod anpartsselskabet på
det samme beløb.

Skal jeg betale pengene, før jeg kan anmelde kravet til konkursboet, eller
er det underordnet? Er der noget krav om, at et krav mod et konkursbo skal
være betalt?

Det eneste jeg har at sammenligne med, er når jeg får en fakura fra en
leverandør, så kan jeg trække moms fra og trække den fra i skat, uanset
betalt eller ej. Bliver den ikke betalt, så skal pengene der er trukket fra
selvfølgelig retur, men kan jeg sammeligne på den måde?

På forhånd tak.

MVH

Thomas