Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
40D blinkende flash?
Fra : BigMac

Dato : 08-01-09 18:04

på min 40D blinker flashen flere gange inden den tager billedet, - kan man
på nogen mmåde slå det fra???
(anti røde øjne ER slået fra)

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 08-01-09 18:24

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> på min 40D blinker flashen flere gange inden den tager billedet, - kan man
> på nogen mmåde slå det fra???
> (anti røde øjne ER slået fra)

Hej

Prøv C.Fn III - 5 og sæt den til 1 eller 2 - det er AF hjælpelys

Jacob Pedersen

Fra : Brian Lund

Dato : 08-01-09 21:13

> Hej
>
> Prøv C.Fn III - 5 og sæt den til 1 eller 2 - det er AF hjælpelys

Men så får kameraet sværere ved at fokusere i mørke, jeg har dog også selv
slået det fra på den interne...
Den eksterne bruger en lille rød lampe istedet, så der er det slået til!

Brian

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 09-01-09 13:41

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Men så får kameraet sværere ved at fokusere i mørke, jeg har dog også selv
> slået det fra på den interne...
> Den eksterne bruger en lille rød lampe istedet, så der er det slået til!

Jeg har gjort det samme - jeg vil ikke have at den indbyggede flash popper
op og begynder at blinke uden jeg har bedt den om det - hvis jeg skal bruge
flash, sætter jeg en på.

mvh
Jacob

Fra : BigMac

Dato : 09-01-09 18:15

"Jacob Pedersen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

jeg syntes ikke rigtig den vil gemme indstilling til næste gang jeg skal
bruge mit kamera. - kan det være rigtig??

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 09-01-09 20:06

> jeg syntes ikke rigtig den vil gemme indstilling til næste gang jeg skal
> bruge mit kamera. - kan det være rigtig??

Det har jeg ikke lige oplevet - det eneste jeg lige kan komme i tanke om kan
spille ind, er hvis du stiller programvælgeren på auto, eller et af de andre
auto-programmer (sport, nat osv) dem bruger jeg aldrig, så jeg ved ikke om
det går tilbage til af-hjælpelys i de indstillinger.

Jacob Pedersen

Fra : Kent Hald

Dato : 10-01-09 23:12

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre auto-programmer (sport, nat osv) dem bruger jeg aldrig, så jeg ved
> ikke om det går tilbage til af-hjælpelys i de indstillinger.

Hvis du kører autu, popper blitzen selv op.
Brug manuel f.eks. lukkertidsprioriteret eller blændeprioriteret,
så bestemmer du selv.

M.v.h.
Kent

Fra : BigMac

Dato : 11-01-09 11:10

"Kent Hald" <daffy@(remove) finheat.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kører autu, popper blitzen selv op.
> Brug manuel f.eks. lukkertidsprioriteret eller blændeprioriteret,
> så bestemmer du selv.

joo - det er jeg skam med på, - jeg er ikke helt ny i faget - men det
var ikke det jeg spurgte til...
-jeg syntes stadig ikke rigtig den vil gemme indstilling til næste gang jeg
skal
bruge mit kamera. - kan det være rigtig??

hvis jeg har været en tur forbi auto, så sletter den måske AF-hjælpes lys
indstillingen...

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-01-09 12:05

On Sun, 11 Jan 2009 11:10:28 +0100, BigMac wrote:

> [...]
> bruge mit kamera. - kan det være rigtig??
>
> hvis jeg har været en tur forbi auto, så sletter den måske AF-hjælpes lys

Går ud fra at du har læst side 79 i den danske manual.

Hvilken fokus mode bruger du. Hvis du bruger servofokus vil flahen ikke
blinke.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com