Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon ViewNX 1.2.2 og Windows Live ID - NA~
Fra : skeptikeren

Dato : 08-01-09 13:42

Jeg har lige sendt følgende spørgsmål til Nikon DK; men vil da gerne
høre, om der er nogen her i gruppen, der har erfaring med eller en
løsning på dette problem. Grundlæggende bør det vel være min
afgørelse, om jeg ved brug af programmet vil logges ind via min email
adresse på Microsofts betingelser.

Spørgsmålet:
Jeg har lige installeret ViewNX 1.2.2 på Vista Ultimate 64 bit.
Når jeg starter programmet, kommer der en NAG screen op, som vil have
at jeg skal logge på med Windows Live ID; det kan kun gøres ved at
tilmelde sig Windows live ID og acceptere en kilometer lang betingelse
for brug. Denne NAG screen skal annuleres 5 - 6 gange, før den
forsvinder.

Er det ikke muligt at blive fri for denne generende start på
programmet?

mvh

sk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 18:17

Formentlig kan du blive fri for det ved at købe programmet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : skeptikeren

Dato : 08-01-09 22:23

On Thu, 08 Jan 2009 18:16:34 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Formentlig kan du blive fri for det ved at købe programmet.
>
>Regards Jens Peter Karlsen.

Tak! Jens Peter

Men Nikon View har nu altid været gratis!

mvh

sk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 23:37

Så burde der ikke være nogen form for Nag'ing.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 08 Jan 2009 22:23:24 +0100, skeptikeren

Fra : skeptikeren

Dato : 08-01-09 23:46

On Thu, 08 Jan 2009 23:37:14 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Så burde der ikke være nogen form for Nag'ing.

Nemlig

Nikon svarer:

Kære (sk),

Tak for din henvendelse.
Desværre understøttes ikke noget af Nikons software p t Vista 64bit,
og derfor kan mærkelige ting ske når programmerne køres.

Vi har desværre heller ikke nogen tidplan på hvornår Vista 64 bit
support kommer.

Venlig hilsen

Max B
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support

Så ud til højre med ViewNX

mvh

sk

Fra : PA

Dato : 09-01-09 14:36

"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og derfor kan mærkelige ting ske når programmerne køres.
>
> Vi har desværre heller ikke nogen tidplan på hvornår Vista 64 bit

Nikon View NX er bedste program for
Nikon kameraer.
Det er Vista 64 bit der er noget lort.
Vista udsluses til næste år.Årsag????

MVH PER

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-09 19:17

Vrøvl der kommer en ny Windows version det er alt. Windows 2000 blev
jo ikke udsluset fordi XP kom vel? Og sådan kan du gå tilbage til
WIN95.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-01-09 13:12

> Er det ikke muligt at blive fri for denne generende start på
> programmet?

Hvis det er samme problem jeg har haft så er det ikke en NAG men bare at den
prøve at logge på netværksteder og det er pisse irriterende. Jeg løste det
ved at åbne "Denne Computer" (Vista 64 bit) og finde det websted som den
prøver at åbne og slette det der.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : skeptikeren

Dato : 14-01-09 18:12

On Thu, 08 Jan 2009 13:42:05 +0100, skeptikeren
<skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Er det ikke muligt at blive fri for denne generende start på
> [...]
Har lige fjernet Nikon Message Center via kontrolpanel/fjern et
program.
Herefter ingen NAG screen, og så kan programmet alligevel bruges.

mvh

sk