Link uden fil-endelse
Fra : Kenneth

Dato : 08-01-09 17:30

Hej,

Spørgsmålet har sikkert være stillet før, men jeg kunne ikke
finde det.

Jeg har en sti:

www.kennethtest.com/blog/default.php

som jeg gerne vil have til at åbne automatisk ved:

www.kennethtest.com/blog

Hvad skal jeg omdøbe default.php til?

Mvh Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-01-09 17:42

"Kenneth" <phecdaret@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har en sti:
>
> www.kennethtest.com/blog/default.php
>
> som jeg gerne vil have til at åbne automatisk ved:

Hej Kenneth

Har du en fil i mappen blog, der hedder default.php?
Måske skal den i stedet hedde index.php?

Ellers har det måske noget med pegningen at gøre
- altså at www.kennethtest.com/blog skal pege på
www.kennethtest.com/blog/default.php

Mvh. Martin

Fra : Gert Krabsen

Dato : 08-01-09 18:28

Kenneth skrev:
> [...]
>
> Jeg har en sti:
>
> www.kennethtest.com/blog/default.php
>
> som jeg gerne vil have til at åbne automatisk ved:

Principielt kommer det an på, hvordan dit web-hotel har opsat systemet.
Men min erfaring er, at..

- Linux-hoteller søger efter index.htm(l) / index.php i nævnte rækkefølge

- Windows-hoteller (IIS) søger efter default.htm / default.asp - også i
nævnte rækkefølge

Fra : Phecdaret

Dato : 08-01-09 19:43

Jeg har nu prøvet både at have en index.php og en default.php i
mappen. Jeg får hver gang, at det er "forbidden". Jeg søgte på
fejlen og fandt følgende hos udbyderen:

www.henriksenweb.com/iis.png

Jeg aner bare ikke, hvor denne opsætning justeres henne. Jeg kan
hverken finde det på ftp-serveren eller i kontrolpanelet. Har jeg
misforstået noget?

Fra : Kenneth

Dato : 08-01-09 20:16

Hej igen,

Nu skal I høre. Man får adgang til konfigurationerne på billedet,
jeg sendte jer, ved at installere IIS manager. Og siden jeg
ligger på en Windows server, så er det ganske enkelt ikke muligt
at have en .php side som startside - selv om webhotellet
understøtter php. Det er fandme mærkeligt!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-09 21:25

Kenneth wrote:

> Og siden jeg
> ligger på en Windows server, så er det ganske enkelt ikke muligt
> at have en .php side som startside - selv om webhotellet
> understøtter php. Det er fandme mærkeligt!

Jeg synes til gengæld at det 'fandme' er et ringe IIS-webhotel, der på den
ene side understøtter php, men på den anden side ikke tillader en startside
i php.

En index.php indlæses helt automatisk ved dette link

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/test/

Siden ligger på en IIS

Erik Ginnerskov

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-01-09 22:17

Kenneth skrev:

> [...]
> at have en .php side som startside - selv om webhotellet
> understøtter php. Det er fandme mærkeligt!

Er du sikker? Man kan sagtens sætte IIS op til at have index.php som
default indeks fil.

Hvis du har adgang til IIS Manager ville jeg tro, at du selv kan oprette
den på listen over default filer.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kenneth

Dato : 13-01-09 14:51

Jonathan Stein wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Er du sikker? Man kan sagtens sætte IIS op til at have index.php som
> default indeks fil.
>
> Hvis du har adgang til IIS Manager ville jeg tro, at du selv kan oprette
> den på listen over default filer.

Jeg har nemlig anskaffet mig en IIS Manager, men der hvor jeg skal krydse
af, kan jeg ganske enkelt ikke vælge php. Så har jeg vel ikke andre
muligeder?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-01-09 22:59

Kenneth skrev:

> Jeg har nemlig anskaffet mig en IIS Manager, men der hvor jeg skal krydse
> af, kan jeg ganske enkelt ikke vælge php. Så har jeg vel ikke andre
> muligeder?

I min IIS manager vælger jeg serveren, derefter "Web Sites",
højreklikker på "Default Web Site", vælger "Properties", vælger
fanebladet "Document", trykker "Add...", skriver "index.php" og trykker
"OK" et par gange.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-01-09 07:58

> [...]

> at have en .php side som startside - selv om webhotellet
> understøtter php. Det er fandme mærkeligt!

Ja, det er mærkeligt.
Da jeg havde én af mine sider liggende hos ConCor, der var et IIS-hotel,
havde jeg ingen problemer med at lade min index-fil hedde index.php.

OT:
Til gengæld fik jeg det indtryk at de var mindre begejstrede for at deres
kunder brugte MySQL fremfor Access, hvilket var grunden til at jeg skiftede,
men det er en anden historie.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-01-09 23:18

Philip Nunnegaard wrote:

> Til gengæld fik jeg det indtryk at de var mindre begejstrede for at
> deres kunder brugte MySQL fremfor Access, hvilket var grunden til at
> jeg skiftede, men det er en anden historie.

Jeg ville også have skiftet omgående. hvor hjemmesideskolen.dk og min
private hjemmeside ligger (en IIS) er de da ligeglade om jeg bruger det ene
eller det andet. De er nødt til at være ligeglade, for det er sgu mere end
besværligt at benytte MS-Access sammen med php.

Erik Ginnerskov