ungdomskor - julenummer fra ca 1984
Fra : Peter Holm

Dato : 06-01-09 23:30

hejsa

nogen der husker et julenummer med et dansk unddomskor...
'Jul jul, jul jul jul, men gider så tænke på penge nej, for nu det jul jul
jul, nu det endelig jul.....mor, hvornår er det jul?'
eller noget i den stil.

Jeg mindes også at de udgav en plade med deres Tur til London...

Kan det ha' været Mellervang??

Kan nogen hjælpe?

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-09 00:26

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i meddelelsen

> Kan det ha' været Mellervang??
>
> Kan nogen hjælpe?

Hej Peter

"Nu er det jul jul jul" og "London" er på en single udgivet af
Mellervangkoret i 1981

Hilsen Åge

Fra : EnjoyNews

Dato : 07-01-09 11:08

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller noget i den stil.
>
> Jeg mindes også at de udgav en plade med deres Tur til London...

Lyder også som SnapShot...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-09 12:51

> [...]
> eller noget i den stil.
>
> Jeg mindes også at de udgav en plade med deres Tur til London...

Hej Peter

Den er udgivet med Mellervang, både på single & LP....

LP'en hedder Klasseturen til London.... På Medley MDLP 6087 og den er fra
1981
Den kan også hedde På vej... Disse to LP'er er identiske, og fæller også
pladenummer. Guderne skal vide hvorfor der er to titler....

Den findes også på en 3cd der hedder " Op på julemærkerne " Hvor det er
opgivet til at være Snapshot, som jo selvfølgelig var med i Mellervang....
Og jeg har da heller ikke lige bemærket nogen forskel.
Op på julemærkerne er udgivet på National records, 81550 og er udgivet i
1998.... Jeg kan ikke huske, om det var den der blev solgt fra Posthusene.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Holm

Dato : 08-01-09 21:57

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> Op på julemærkerne er udgivet på National records, 81550 og er
> udgivet i 1998.... Jeg kan ikke huske, om det var den der blev solgt

tak for grundig info. ser ikke ud til at der er genoptrykt noget af det på
cd (tdc play)

Nu hvor jeg har eksperternes opmærksomhed...
Hvor finder jeg Rock Nalles 'Amanda' på cd/mp3 ?

Takker
Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-09 19:09

> [...]
> cd (tdc play)
>
> Nu hvor jeg har eksperternes opmærksomhed...
> Hvor finder jeg Rock Nalles 'Amanda' på cd/mp3 ?

Hej Peter

Man skal aldrig sige aldrig, for det er da lykkedes mig, at finde Danny's
drøm på CD...
Så hvem ved. måske findes de andre også.... Men dem har jeg nu lavet selv,
fra Lp'erne.

Men Amanda er på CD'en... " Bare mig " Selvfølgelig med Nalle.... På " Light
Sound... LS 81 241 og fra 1980.
CD'en er sikkert noget nyere, jeg tror det var LP'en der var fra 1980....
Den skulle ikke være svær at finde.

Den findes også på en 2CD... Det Bedste fra Dansk toppen 1980 - 1981....
Egmont Music Club EMC 8081210 der er udgivet i 1996.... Men du skal nok
finde denne i antikvariater, da de vist aldrig har været forhandlet i de
almindelige musikforretninger, men fortrinsvis blev solgt i postordre
abo'er.

M.V.H....Benny..