Slovensk(!) schlager...
Fra : Michel

Dato : 03-01-09 19:21

Hej,

Nu fylder schlager-musikken jo ikke meget her i gruppen . Så jeg vover
pelsen.

For et par år siden bestilte jeg en cd med slovenske Atomik Harmonik hos det
ligeledes slovenske www.mimovrste.com , for den kunne tilsyneladende ikke
fås andre steder. Benyttede også lejligheden til at nappe et par
tilbuds-cd'er med slovensk pop/dance, når jeg nu var i gang. I de næste par
måneder fik jeg pligtskyldigt opdateringer fra dem med status på, hvor langt
cd'erne var fra afsendelse. Gætter jeg på, for jeg forstår ikke slovensk,
men det er nu engang mit problem. Men godt to måneder dukkede cd'erne op.
Mimovrste har siden ligeledes pligtskyldigt sendt mig en månedlig opdatering
om deres bedste tilbud - på slovensk - og ethvert forsøg på at afmelde disse
er tilsyneladende omsonst, men til at overleve. Måske bliver jeg inspireret
igen

Og så tilbage til det væsentlige. Nyd lige disse videoer med pjanket
slovensk "techno-schlager"...

http://www.youtube.com/watch?v=M2-dc7pbz7E <-- "Turbo Polka" - videoen er
underlig men musikken pokkers iørefaldende

http://www.youtube.com/watch?v=Jk5K3me5ahk <-- den slovenske herreversion
af samme sang

http://www.youtube.com/watch?v=C6YkvMl8_8I <-- deres slovenske MGP-bidrag
fra 2006, der dog ikke vandt

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-09 20:40

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Og så tilbage til det væsentlige. Nyd lige disse videoer med pjanket
> slovensk "techno-schlager"...

SV: Det var da noget rigtigt sjovt slager. Dem har jeg godt nok aldrig hørt
om, men det lyder rigt godt og sjovt.
Der er i hvert fald gang i den. Alle 3 var lige gode, synes jeg. Dem kunne
jeg godt tænke mig at se i de tyske musikshow.

Her kommer lige en video med noget lignende, men på tysk. Der er mindst
ligeså meget gang i den. Spænd sikkerhedsselen.

http://www.youtube.com/watch?v=X865ieTIhBM

http://www.youtube.com/watch?v=MbvjQn0FC3w

Hilsen Åge

Ps: Håber ikke du fik sat denne nyhedsgruppe i brand. Vi har en frygtelig
ballade i dk.medier.tv, som nogle ballademagere
nærmest har sat i brand med en flod af uforskammede indlæg og falske
personer p.g.a. indlæg om slager.
Så shhhhhhh........ lad os ikke håbe de opdager dit indlæg, så vi kan holde
en sober tone, som vio aælmindelige brugere
kan være tjent med. Lad os bede for det. jeg tror bare de er her om et
øjeblik - og så er julefreden ovre også her. Shhhhhhh........

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 21:24

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> kan være tjent med. Lad os bede for det. jeg tror bare de er her om et
> øjeblik - og så er julefreden ovre også her. Shhhhhhh........

Tja, jeg vil bare sige at det er en gang automat tromme tilsat polka og
harmonika lir + letpåklædte damer .. ikke noget der får mig op af stolen

/thomas

Fra : Michel

Dato : 03-01-09 22:35

> Men godt to måneder dukkede cd'erne op.

Og her drattede beklageligvis et ret væsentligt ord ud, selv om jeg normalt
korrekturlæser mine mails, men en smutter - beklager!

CD'erne dukkede op to måneder efter bestilligen og ikke for to måneder siden
(dvs. efter to år). Sikkert ikke så interessant for de fleste, men det måtte
lige præciseres.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-09 23:29

> CD'erne dukkede op to måneder efter bestilligen og ikke for to måneder
> siden (dvs. efter to år).

SV: Nå ok.

> Sikkert ikke så interessant for de fleste, men det måtte lige præciseres.

SV: Nej nej men alligevel. Der skal jo være orden på tingene. Hehe
Nå men hvor i alverden får man kendskab til sådan noget musik ? ? ?
Jeg har altså aldrig hørt om gruppen, men synes at de er rigtig rigtig
gode.
Sån noget hører man jo ikke så meget i radioen. mildt sagt.

Har du flere sjove slager-ting på slager, i den stil. Så kom endelig med
det.

Du kender jo nok Hot Banditoz

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 04-01-09 07:53

> Nå men hvor i alverden får man kendskab til sådan noget musik ? ? ?
> Jeg har altså aldrig hørt om gruppen, men synes at de er rigtig rigtig
> gode. Sån noget hører man jo ikke så meget i radioen. mildt sagt.

Jeg fandt deres "Turbo Polka" på en tysk opsamling med pop/rock/dance.
Sikkert inkluderet som et sommerhit som det skete med kroatiske(?)
"Dragostea din tei" for nogle år siden. Men Atomik Harmonik lød af mere, så
derfor måtte der googles.

> Har du flere sjove slager-ting på slager, i den stil. Så kom endelig med
> det.

Masser. Men de tyske og hollandske er jeg sikker på, du selv kan finde på
youtube, for de er der.

Det er en smagssag, hvad man synes om svenske Sarek, men jeg er vild med
dem, selv om de med deres blanding af svensk traditionel musik og dance kan
virke lidt indadvendt. Men jeg elsker dem som sagt.

http://www.youtube.com/watch?v=YJPS_uslw0Y&feature=related

Tyske Yoomii synger på engelsk, og denne video er desværre blot en
l....reklame, men musikken kan høres:

http://www.youtube.com/watch?v=XT9UZQ9fcR4

Og igen en video uden video, men lidt på hollandsk gør ikke noget. Søgte
desperat denne sang i Holland i 1996 (den blev råspillet på Sky Radio) og
fandt den. Den er oprindeligt italiensk og er med Marco Borsato.

http://www.youtube.com/watch?v=qS-BtwYnAsA

> Du kender jo nok Hot Banditoz

Naturligvis. Jeg har som vist nævnt to cd'er med dem.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-09 10:28

> Det er en smagssag, hvad man synes om svenske Sarek,
> http://www.youtube.com/watch?v=YJPS_uslw0Y&feature=related

SV: Den falder godt nok helt udenfor min smag

> Tyske Yoomii synger på engelsk, og denne video er desværre blot en
> l....reklame, men musikken kan høres:
> http://www.youtube.com/watch?v=XT9UZQ9fcR4

SV: Den falder også¨helt ved siden af

> [...]
> desperat denne sang i Holland i 1996 (den blev råspillet på Sky Radio) og
> fandt den. Den er oprindeligt italiensk og er med Marco Borsato.

SV: Den falder nogså ved siden af. Jeg tror det skyldes at der ikke er så
kratig et element af traditionel
slager , som der er i den slovenske du kom med og i Hot Banditoz
Men den slovenske er gemt til evig eje. Tak for den.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 04-01-09 22:16

Hvis det ikke skal være slager fra dette årti, så er der jo også god
popmusik fra 70'erne og 80'erne. Det er ikke at foragte, selv om videoerne
og koreografien er ret latterlig her snart 30 år efter. Men musikken holder,
hvis man vel at mærke kan lide den.

Jeg har selv siddet og hygget mig på YouTube og fundet mange sjove gensyn og
genhør. Her et par stykker...

Luv: You're the greatest lover (desværre dårlig lydkvalitet)

http://www.youtube.com/watch?v=SJlzBHBJvl4

Baccara: The Devil sent you to Loredo

http://www.youtube.com/watch?v=nb61Z58WzrU

A la carte: River blue (også desværre lydkvalitet)

http://www.youtube.com/watch?v=FSoLzAcpeSo

Arabesque: Marigot Bay (hvor Sandra - ikke Maria Magdalena - trodte sine
barnesko)

http://www.youtube.com/watch?v=MpDFZPe_-5c

Dolly Dots: (Tell it all about) Boys

http://www.youtube.com/watch?v=149gxTENFzE

BZN: La primerava (møglyd men nok deres bedste - desværre er de gået fra
hinanden i 2007, men jeg har 22 cd'er med dem, så jeg må nok betragtes som
fan

Og jeg kunne blive ved, for YouTube er et overflødigshedshorn er gensyn og
genhør. Selv om jeg savner videoen med "Hooked on Classics" fra 1981

Mvh
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-09 11:27

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=M2-dc7pbz7E <-- "Turbo Polka" - videoen er
> underlig men musikken pokkers iørefaldende

Den er da meget sød.... Men jeg glæder mig da lidt over, at vi ikke har ret
mange af den slags sygeplejersker.
For man skulle jo helst glæde sig til at blive udskrevet )

M.V.H....Benny..