al verdens musik
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 18:41

Er det en skrøne, eller findes der en eller anden form for abbonoment, hvor
man for et mdr. beløb kan få adgang til al den musik der er udgivet

//Dennis

Fra : Holst

Dato : 02-01-09 18:53

Dennis wrote:

> Er det en skrøne, eller findes der en eller anden form for abbonoment, hvor
> man for et mdr. beløb kan få adgang til al den musik der er udgivet

Det findes vist ikke.

Det tætteste, du kommer det, er nok et bredbåndsabonnement hos TDC, der
giver dig adgang til TDC Play, hvor du har adgang til rigtig meget musik
- men så absolut ikke alt, der er udgivet.

Fra : Fl. Baumann

Dato : 02-01-09 19:00

"Dennis" <ingen> skrev i meddelelsen
> Er det en skrøne, eller findes der en eller anden form for abbonoment,
> hvor man for et mdr. beløb kan få adgang til al den musik der er udgivet

Var der ikke engang noget "ALL OF MP3.COM" hvor der var rigtig meget musik
og man kunne for få penge downloade musik... tricket var vist noget med at
Rusland ikke havde en rettighedspolitik for kunstnere og dermed var der fri
leg for driftige udbydere.
Det var sikkert ikke lovligt for danskere (og sikkert en masse andre lande)
at hente musik derfra.

Correct me if I´m wrong - og jeg aner ikke om det stadig eksisterer!?

--
F.B.

Fra : Claus Skaarup

Dato : 02-01-09 20:47

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lande) at hente musik derfra.
>
> Correct me if I´m wrong - og jeg aner ikke om det stadig eksisterer!?

Der er noget der hedder gomusic.ru. Der koster ét track $0.15, men de har
bestemt heller ikke alt, men det er der nok ikke nogen, der har.

Mvh. Claus

Fra : Michel

Dato : 02-01-09 20:55

Hej

> [...]
> fri leg for driftige udbydere.
> Det var sikkert ikke lovligt for danskere (og sikkert en masse andre

Jo, det var det. Men de fleste internet-udbydere valgte at spærre adgangen
pga. et fogedforbud.

Jeg høstede selv en del musik, som ikke kunne findes andre steder. Og jeg
ville såmænd gerne have betalt mere for sangene, hvis jeg kunne have støttet
kunstnere, men allofmp3 havde musik, som man ikke kunne finde andre steder.

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 21:56

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det var det. Men de fleste internet-udbydere valgte at spærre adgangen
> pga. et fogedforbud.

Jamen heldigvis er der opstået adskellige andre steder

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-01-09 10:07

"Dennis" <ingen> wrote in

> Er det en skrøne, eller findes der en eller anden form for abbonoment,
> hvor man for et mdr. beløb kan få adgang til al den musik der er
> udgivet

Der er faktisk for nylig lanceret et dansk produkt der ligner.

En netværksspiller der har adgang til pladeselskabernes musikservere, og et
udbud af internetradioer.

Prisen er lidt hamper efter min mening (6.000,- + 75,-/mdr), man kan ikke
spille sin egen musik (ingen tilslutning for CD eller ipod, ingen streaming
fra eget netværk) og man er bundet til en (endnu) begrænset musikkvalitet
(WMA og MP3 i 192kbps).

Endelig synes jeg sådan et produkt med en dejlig stor touchskærm burde have
nogle flere features. F.eks. en vejrudsigt, TV oversigt, billedfremviser,
RSS feeds m.m.

Men det er da nemt. Den demonstreres i øjeblikket i Københavns Lufthavn ved
finger B. http://touchdiva.com

Fra : ASKF

Dato : 05-01-09 17:59

Kent Oldhøj ytrede sig i <Xns9B8866E9A720Akentoldhoj@oldhoj.dk> med
dette:

> [...]
>RSS feeds m.m.
>
>Men det er da nemt. Den demonstreres i øjeblikket i Københavns Lufthavn ved

Jeg vil give dig ret i at prisen er for høj, de burde tilbyde et system
uden højtalere og forstærker, som så kræver at man kobler det på sit
eksisterende system. Mit bud er dog også at det vil komme, for det er jo
på det månedlige abonnement de kommer til at tjene de store penge.

Der mangler også et husstands abonnement, men man forventer åbenbart at
folk lever i etværelseslejligheder eller kun lytter til musik i et rum
og alle i husstanden vil lytte til det samme musik samtidigt.

De skal dog have ros for tiltaget og vi må så håbe at de udvikler det en
del mere, så det passer med den fleksibilitet vi som forbrugere har
vænnet os til og efterspørger.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus