flod/kanal ferie
Fra : kenneth

Dato : 07-01-09 15:57

hej i gruppen

jeg læste for nogle år siden om et par der havde brugt mange års ferier på
at sejle i gennem europas kanaler.
De havde lavet en hjemmeside og soglte cd'er med rejseforslag. Men nu kan
jeg ikke finde deres side igen

Måske er her andre som har prøvet det sammen, og kan henvise til sider på
nettet

Hilsen Kenneth

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 07-01-09 08:10

Hej Kenneth

Jeg tror det er den her side du måske tænker på :

http://www.kanalsejlads.dk/

Fra : kenneth

Dato : 08-01-09 17:54

Ja - lige den tak. hvis der skulle være nogen som har erfaring så vil vi
gerne høre om det

Kenneth

http://www.kanalsejlads.dk/

Fra : Henning Schwartz

Dato : 08-01-09 19:48

Lånte CD'en Den store tur til Middelhavet på Hundested bibliotek

Fra : Harding Larsen

Dato : 09-01-09 22:26

Hej Kenneth,

Ud over henvisningen som de andre indlæg beskriver, findes en
række informationer om de forskellige kanaler der er værd at se
lidt på.

Kanalbeskrivelser over sejlbare kanaler m.m

British Waterways. en meget omfattende side om kanaler med
interaktivelinks til museer, bådudlejning, begivenheder, bøger
m.m http://www.britishwaterways.co.uk/site/Home%255F1.asp

Dalslands kanal. Planlæg ferieturen til den spændende kanal
http://www.dalslandskanal.se/

Kanalerne i England http://www.canaljunction.com/canals.htm Göta
kanal http://www.gotakanal.se/

Hjälmare kanal http://www.hjbf.se/hjkanal.htm Hollands kanaler
http://www.inlandshipping.com/

Kieler kanal http://www.kiel-canal.de/

Kinda kanal http://www.kindakanal.se/

Sejl til middelhavet. En håndbog for kanalfarerer
http://www.algonet.se/~carlto/

Panama kanal http://www.pancanal.com/

Saimaa canal i Finland http://www.fma.fi/saimaacanal/english/

St. Peters kanal
http://parkscanada.pch.gc.ca/parks/nova_scotia/st_peters_canal/st
_peters_canal_e.htm
http://fortress.uccb.ns.ca/parks/canal_e.html

Strömsholms kanal http://www.stromsholmskanal.se/

Suez kanal http://www.suez-canal.com/

Svenske kanaler. Beskrivelse af samtlige svenske kanaler samt
nogle i det øvrige skandinavien
http://www4.tripnet.se/~arnis/canals/

Telemarks kanalen
http://www.telemarkreiser.no/telemarkskanalen_portal.htm

The Trent- Severn Waterways. Slynger sig 386 km gennem Ontario,
Canada http://www.ftsw.com/index.htm

The Welland canal http://badger.ac.brocku.ca/~lp94bs/ships.html
http://www.infoniagara.com/f-canal.html

Binnenvaart Vlaandern. Belgisk kanalinformation på flamsk.
http://www.binnenvaart.be/

Waterways Rules and Regulations
http://www.winthropharbormaster.com/

The Word Factbook 2000 http://www.bartleby.com/151/a102.html

Regler, kanaler m.m. i Tyskland http://www.elwis.de/RIS-
Telematikprojekte/Oeffentlichkeitsarbeit/Broschuere.pdf +
http://www.wsv.de/ + http://www.elwis.de/ +
http://www.nlwkn.niedersachsen.de/master/C5894934_N5735467_L20_D0
_I5231158.html + http://de.wikipedia.org/wiki/Elbe-Weser-
Schifffahrtsweg

En fin rejse beskrivelse m.m.
http://www.dromresan.com/thule/rute.shtml fra Norge til Amerimar.

Der er kommet en ny informationsside, som alle kanalsejlere har
brug for. www.elwis.de
Der er henvisninger til alle gældende regler for fritidsfartøjer
på de indre tyske vandveje, ligesom der er oplysninger om aktuel
vandstand i de respektive floder og kanaler, samt oplysninger om
spærringer af sluser og øvrige relevante sejladsoplysninger.

Mvh/Harding

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 10-01-09 13:47

Hej Harding

Blev noget overrasket da jeg trykke på Suez kanal....

mvh
/Børge

"Harding Larsen (slet 6RE8H)" <harding@6RE8Hlarsen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12315367970.265036283283415@dtext.news.tele.dk...

Fra : SørenH

Dato : 10-01-09 13:54

Sådn er det med ham Harding, - det stille vand, den dybe grund

Mvh
SørenH

Fra : Harding Larsen

Dato : 12-01-09 09:26

Hej Børge og Søren,

Kan I ikke huske at når alle sad og blundede i en
undervisningssituation, så kom et sådant indlæg ind for lige at
vække deltagerne.

Nej det er ganske utilsigtet; men udbyderen har åbenbart siden
linket blev oplagt for flere år siden fået indskudt en bredere
søgeside.
Når fragtraterne er lave må skuderne bruges anderledes.

Prøv at gå ned til det syvende punkt (det er det efter sex),
her er lidt info m.m. om kanalen, altså den man kan sejle på.

Mvh/Harding

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 12-01-09 22:14

njaaa, jo - men den er vist ikke til at redde, baseret på et godt, reelt og
urbant skøn. (he he)

Men det er en af de ting der faktisk dagligt forbavser mig med internettet.

Uden at vil lyde "hellig" så bruger jeg alene nettet til vidensdeling, og
hver gang der kommer en host/ip addresse jeg ikke ønsker vist i mit hjem, så
udelukker jeg den ved, enten at lægge host/IP-addressen i /etc/host filen
(det hedder noget andet i windows sprog), og lader den pege på et
"jordspyd". Og/eller blokerer den på min firewall.

Så at nogen vil misbruge suez kanalens navn til smudt og snavs, går over min
ellers livlige fantasi.

mvh
/Børge

"Harding Larsen (slet 7XHAO)" <harding@7XHAOlarsen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12317491810.607207257807282@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding Larsen

Dato : 13-01-09 20:07

Desværre er det en umådelig almindelig metode.
Man overtager et navn og derefter laves der aftaler om at en
viderestilling registreres på et tælleværk og der aftales en
betaling for hver viderestilling. God forretning.
Laves der en bred flade over viderestillinger. Bedre forretning.

Mvh/Harding

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-01-09 15:11

Harding glemte også Tarmkanalen

Fra : Henning Schwartz

Dato : 10-01-09 23:17

Prøv at gå ind på Danmarks tursejlerforening hjemmeside eller Danske
bådejere hjemmeside, der er forskellige tur beretninger også om kanal
sejlads.
Hilsen
Henning
Nimbus 2600 "Delphin" Lynæs

Fra : kenneth

Dato : 14-01-09 16:44

Jeg vil sige mange tak for alt hvad i har skrevet, og gå på jagt efter et ny
og spændene måde at holde ferie på

Hilsen Kenneth