Sæbebehandlet trægulv, men ønsker nu olie?
Fra : Morten

Dato : 07-01-09 22:56

Hej

Jeg sleb selv mine trægulve for ½ år siden, og behandlede dem ved at vaske
dem 4-6 gange med sæbe (efter vejledning fra gør det selv's hjemmeside) ...
her noget tid efter må jeg konstaterer at det var en rigtig dårlig ide! ..
blot jeg spilder det mindste kommer der mærker, og alt trænger ned i gulvet
med det samme det rører. I køkkenet er der fedt-pletter over alt...

Jeg vil gerne gøre noget nu, så jeg kan bruge mit gulv uden hele tiden at
skulle være nervøs for det, så jeg tænker på om det er muligt at
oliebehandle det nu, hvor det har fået sæbe? eventuelt andre ideer?

/Morten

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-01-09 13:44

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle være nervøs for det, så jeg tænker på om det er muligt at
> oliebehandle det nu, hvor det har fået sæbe? eventuelt andre ideer?

Mere sæbe. Det har ikke fået nok, hvis dine problemer er så store som
beskrevet. Og vask det med en fed sæbeblanding hver gang du vasker. Jeg har
selv et blødt fyrretræsgulv mættet med sæbe, og kan slet ikke genkende dine
problemer.

Olie har nogle helt andre ulemper, og kan ikke anbefales herfra...

- Martin

Fra : Rasmus

Dato : 09-01-09 15:35

On 2009-01-09, Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]> wrote:

> [...]
> problemer.
>
> Olie har nogle helt andre ulemper, og kan ikke anbefales herfra...

Hej

Jeg har også olie behandlede og det vil jeg hellere ikke enbefale
det er mindst lige så træls, men som morten siger så mere sæbe på
eventuelt så kan jeg anbefale at bruge trips traps produkter
det virker rigtig godt i forhold til andre produkter
det gælder både deres olie og normale sæbe med eller uden hvidt i

mine forældre har sæbe og det er langt mere pænt end mit olie behandlede
begge gulve er af fyr træ.

/Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk