sofabord
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-01-09 20:53

Kender nogen dette møbel?
http://90.184.47.192/P1000762a.jpg

Det er 70 x 70 x 36. Glasplade. Stålben. Det har en gang stået i lobbyen hos
et større firma, hvor jeg har købt det brugt, så jeg tvivler på, at det er
noget tilfældigt.

Model? Arkitekt?

Er der i øvrigt en bedre gruppe til den slags spørgsmål? Jeg har ikke kunnet
finde nogen.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-01-09 22:05

Hej!

Uffe Kousgaard wrote:

> Kender nogen dette møbel?
> http://90.184.47.192/P1000762a.jpg

Jeg har et i *præcis* samme modelserie, bare dobbelt så langt. Iflg.
tidligere ejer skulle det stamme fra Ilva. Mit kostede mig den uhyrlige
sum af 400,- brugt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Bak

Dato : 07-01-09 22:06

> Hej!

> Jeg har et i *præcis* samme modelserie, bare dobbelt så langt. Iflg.
> tidligere ejer skulle det stamme fra Ilva. Mit kostede mig den uhyrlige
> sum af 400,- brugt :)

Lyseslukker

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-01-09 00:13

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Jeg har et i *præcis* samme modelserie, bare dobbelt så langt. Iflg.
> tidligere ejer skulle det stamme fra Ilva. Mit kostede mig den uhyrlige
> sum af 400,- brugt :)

Tak, så vil jeg ikke tøve med at smide det ud / forære det væk, hvis jeg
skulle finde et andet sofabord

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-01-09 18:02

Hej Uffe

Uffe Kousgaard wrote:
> Tak, så vil jeg ikke tøve med at smide det ud / forære det væk, hvis jeg
> skulle finde et andet sofabord

Ok. Sig til hvis du vil af med det - jeg kunne måske godt bruge et
ekstra som matcher mit eget! Er i Helsingør.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-01-09 09:10

> Ok. Sig til hvis du vil af med det - jeg kunne måske godt bruge et ekstra
> som matcher mit eget! Er i Helsingør.

Det kan godt blive relevant indenfor en måneds tid.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-01-09 18:33

Hej!

Uffe Kousgaard wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
>
> Det kan godt blive relevant indenfor en måneds tid.

Ok, så sig til. Du kan bare maile mig direkte på usenet1@mumbojumbo.dk
(den er skam gyldig).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-01-09 23:32

Kim Voss Schrader wrote:

> Ok, så sig til. Du kan bare maile mig direkte på xxxxx@yyyyyyyyyy.zz
> (den er skam gyldig).

Men snart ubrugelig, da en eksponering af en email-adresse på usenet er en
invitation til samtlige spammere i hele verden.

Erik Ginnerskov

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-09 00:14

On Fri, 9 Jan 2009 23:31:53 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

>Men snart ubrugelig, da en eksponering af en email-adresse på usenet er en
>invitation til samtlige spammere i hele verden.

Det tror jeg Kim er klar over.
Jeg bruger da også min rigtige emailadresse her. Og det har jeg gjort i
10+ år. Jeg får 1-2 spam/dag.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 10-01-09 00:24

Hej Mads

> Jeg bruger da også min rigtige emailadresse her. Og det har jeg gjort
> i 10+ år. Jeg får 1-2 spam/dag.

Jeg tror heller ikke der høstes i indlægenes tekst, det er nok
i headeren høsten foregår.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-01-09 11:43

Max wrote:
> Hej Mads

> Jeg tror heller ikke der høstes i indlægenes tekst, det er nok
> i headeren høsten foregår.

Næh, sådan var det måske en gang, men tilsyneladende ikke mere. Min
e-mailadresse er valid, har været det længe nu, og jeg får højst 2-3
spammails om dagen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-09 18:42

Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg bruger da også min rigtige emailadresse her. Og det har jeg gjort
> i 10+ år. Jeg får 1-2 spam/dag.

Jeg har et par gange måttet skrotte en indarbejdet email-adresse, fordi de
blev tæppebombet med uhyggelige kvanta spam.

Derfor bruger jeg ikke min primære adresse til usenet.

Erik Ginnerskov

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-01-09 09:07

Hej!

Erik Ginnerskov wrote:

> Men snart ubrugelig, da en eksponering af en email-adresse på usenet er
> en invitation til samtlige spammere i hele verden.

Tak for info, men nu har jeg brugt den i samtlige indlæg i nogle år, så
den er godt gennemprøvet :) Hvis jeg endelig ville prøve at sløre den,
ville nogen nok eksponere den alligevel.

Heldigvis fanger TDCs spamfilter ca. 99.5% af samtlige spammails jeg
modtager, så de lander i spammappen direkte.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : -=JF=-

Dato : 10-01-09 09:20

Erik Ginnerskov skrev:

> Men snart ubrugelig, da en eksponering af en email-adresse på usenet er
> en invitation til samtlige spammere i hele verden.

Sludder og vrøvl!

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Leonard

Dato : 10-01-09 11:01

Erik Ginnerskov wrote:

> Men snart ubrugelig, da en eksponering af en email-adresse på usenet
> er en invitation til samtlige spammere i hele verden.

Med din erfaring på internet burde du kende til spamfiltre, der i dag
er så effektive, at spam reelt ikke er noget problem.
Jeg har 4 aktive mailadresser, de 2 har været brugt på usenet i mange
år, de 2 andre er tydelige på store hjemmesider. Jeg ser måske en
spammail om ugen. Der ryger et par tusind i spamfiltrene hver måned,
men det er jeg ret ligeglad med, for dem ser jeg ikke.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-09 18:48

Leonard wrote:

> Med din erfaring på internet burde du kende til spamfiltre, der i dag
> er så effektive, at spam reelt ikke er noget problem.

Spamfiltre på f.eks. tdc's mail-server. Men den eksponerede adresse ligner
ikke en, der er beskyttet af set filter.

På min primære adresse er jeg spamfilteret - lægger dagligt et par nye
afsendere i killfilteret. Men den adresse har jeg også været påpasselig med
ikke at eksponere de forkerte steder.

Jo, jeg taler af bitter erfaring. Lad være med at invitere.
Erik Ginnerskov

Fra : Leonard

Dato : 10-01-09 18:53

Erik Ginnerskov wrote:

> Spamfiltre på f.eks. tdc's mail-server. Men den eksponerede adresse
> ligner ikke en, der er beskyttet af set filter.

Nu er det jo muligt at have mailadresse på eget domæne hos GoogleMail
og der er et fabelagtigt godt spamfilter på.

Jeg er blevet 100% ligeglad med spammere efter at jeg flyttede al min
mail over til GMail.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 10-01-09 22:26

Leonard wrote, On 1/10/09 6:53 PM:

> [...]
> og der er et fabelagtigt godt spamfilter på.
>
> Jeg er blevet 100% ligeglad med spammere efter at jeg flyttede al min

gmail er autoriseret af master fat bastard som værende 99,9999999999%
spam-effektive.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-01-09 19:11

Hej!

Erik Ginnerskov wrote:
> Spamfiltre på f.eks. tdc's mail-server. Men den eksponerede adresse
> ligner ikke en, der er beskyttet af set filter.

Min adresse? Jeg gentager, usenet1@mumbojumbo.dk ;)

Jo, den er skam beskyttet af TDC. Jeg forwarder alle mine mails til min
TDC mailboks og sorterer derefter. Betaler faktisk for et
modem-abonnement bare for at have adgang til deres fælles spamfilter,
som er top dollar, og vedligeholdelsesfrit fra min side af.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-01-09 22:36

Erik Ginnerskov wrote:

> Men snart ubrugelig, da en eksponering af en email-adresse på usenet er
> en invitation til samtlige spammere i hele verden.

Ikke med et ordentlig spamfilter. Jeg har aldrig skjult min mailadresse,
hverken på usenet eller andre steder. Ja, der kommer meget spam men det
er meget sjældent jeg ser noget af det. Og mit spamfilter er såmænd bare
Outlook 2007's indbyggede.

Ebbe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-01-09 10:48

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> Ikke med et ordentlig spamfilter. Jeg har aldrig skjult min mailadresse,
> hverken på usenet eller andre steder. Ja, der kommer meget spam men det er
> meget sjældent jeg ser noget af det.

Så har du åbenbart ikke prøvet at læse din e-mail fra en internet café
(web-mail). Får man meget spam, er et "server-side" spam-filter et absolut
krav. Ellers drukner man i spam.

Fra : Armand

Dato : 11-01-09 11:32

Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
>
> Så har du åbenbart ikke prøvet at læse din e-mail fra en internet café
> (web-mail). Får man meget spam, er et "server-side" spam-filter et absolut

Når ingen andre er kommet ind på det, vil jeg lige pege på Mozilla
Thunderbird, som er det mailprogram jeg bruger netop på anbefaling af
det intelligente spamfilter:
Selvom jeg har TDC-opkobling så kommer der alligevel noget spam igennem
og specielt lige for tiden (hvadenten det skyldes en julekampagne eller
jeg har fået en adresse-spions opmærksomhed), men det er et fåtal der
kommer frem til indbakken og de der gør bliver blot "krydset af" som
spam og øger derved thunderbirds preferencer for hvad der skal sorteres fra.
Det er minimalt hvad der bliver fanget som skulle have været igennem:
Korte mails fra hotmail-adresser der ikke eksisterer i mit
adresse-register og som vedhæfter billeder, har det svært med at komme
igennem. Men dé er oftest en art kædebreve á videresendelse af groteske
billeder og som sådan en art spam og ikke nogen ulykke at miste.
I løbet af det sidste års tid er det kun en billed-julehilsen fra et
sted jeg har været på kursus, der er kommet i den gale bakke. Eftersom
jeg gerne gemmer dén derved at det er en celebrity der er boss, er jeg
glad for at have set den da jeg lige løb afsenderadresserne igennem før
jeg tømte spam-mappen.

--
Armand.

Fra : Kim Voss Schrader