12" PowerBook G4, 1.5 Ghz, værd?
Fra : Thomsen

Dato : 07-01-09 21:39

Hej
Hvor meget skal man betale for en brugt
12" PowerBook G4 (model Powerbook6,8), 1,5 Ghz med 768 MB ram?

mvh Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-09 21:40

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

> Hej
> Hvor meget skal man betale for en brugt
> 12" PowerBook G4 (model Powerbook6,8), 1,5 Ghz med 768 MB ram?

2-3k max

/thomas

Fra : Jon

Dato : 07-01-09 22:18

> 2-3k max

Enig.

Kommer også an på om den er pen (uten skrammer/bulker) og tastatur og
styreflate er hele og fungerer godt. Tips: Test optisk drev, både
load/unload av CD og les/skriv. Det er et h.... å skifte en slik - det
vil du virkelig ikke. HD er ikkke fullt så ille å skifte, men større er
alltid bedre. Mer RAM (det bør du ha) er enkelt å sette inn, og billig.
Sjekk om du får med evt. skjermoverganger o.l. som du måtte trenge.

Men hvis det ovenstående er i orden, hadde nok jeg gladelig gitt
2500-3000 NOK for den. Jeg elsker 12" formfaktoren, så jeg kunne selv
vært villig til å kjøpe en "ny" til en fornuftig pris. (Jeg er ikke
konkurrent; jeg bor tross alt i Oslo.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomsen

Dato : 07-01-09 22:32

> [...]
> 2500-3000 NOK for den. Jeg elsker 12" formfaktoren, så jeg kunne selv
> vært villig til å kjøpe en "ny" til en fornuftig pris. (Jeg er ikke

Tak for svarene.
Så er jeg blevet klogere
(Putter nok noget mere ram i)

mvh Ole

Fra : Jon

Dato : 07-01-09 23:11

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

> (Putter nok noget mere ram i)

Maks i denne er samme som i min, dvs. 1,25 GB. Det betyr: Ut med en 512
MB og inn med en 1GB, siden det sitter 256 MB fast på hovedkortet og det
kun er en slot for ram-moduler i en 12". Jeg tror f.ø. ikke det blir
lett å selge en 512 MB-modul for en meningsfull pris, så du kan jo
vurdere å lage et smykke e.l. av den.

(Jeg husker hvordan vi betalte 7500 NOK for 256 MB, tror jeg, i en
SUN-server rundt 1997, og at jeg betalte nesten 4000 NOK for 4 MB
(fire!) i min Mac Plus i sin tid - ca. 1989. Tidene forandrer seg...)

Fra : Thomsen

Dato : 07-01-09 23:17

"Jon" <see_signature@mac.com.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> /Jon
> For contact info, run the following in Terminal:
> echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Okidoki

mvh Ole

Fra : Steen

Dato : 08-01-09 16:10

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Jeg elsker 12" formfaktoren,

Enig
Jeg savner min gamle iBook - så udover min MacBook har jeg en 12" Acer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-09 16:16

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Enig
> Jeg savner min gamle iBook - så udover min MacBook har jeg en 12" Acer

uh nej .. de gamle iBook er godt nok gyselige eftrhånden .. har selv
haft en som mine forældre arvede....

/thomas

Fra : Jon

Dato : 08-01-09 17:10

> uh nej .. de gamle iBook er godt nok gyselige eftrhånden .. har selv
> haft en som mine forældre arvede....

PowerBook, derimot...

Fra : Steen

Dato : 08-01-09 18:44

> uh nej .. de gamle iBook er godt nok gyselige eftrhånden .. har selv
> haft en som mine forældre arvede....
>
> /thomas

Jeg synes stadig min 12" iBook er den rareste computer jeg har haft

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-09 13:37

On 2009-01-07 21:39:34 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> 2-3k max

Det syns jeg er i overkanten men jeg er muligvis påvirket af at jeg
tildagligt regener i priser ex moms g en fordelagtig aftale med Apple.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomsen

Dato : 11-01-09 12:03

> Det syns jeg er i overkanten men jeg er muligvis påvirket af at jeg
> tildagligt regener i priser ex moms g en fordelagtig aftale med Apple.
>
> --
> mvh. Morten Reippuert Knudsen

Tak, for dit svar. Ja, det ska man da også lige tænke på.

mvh Ole