Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5D "dødt"
Fra : Niels

Dato : 07-01-09 14:02

Pludselig vil mit 5D ikke starte, når det bliver sat på "on". Der sker
simpelhen ingenting - hverken på lcd eller display ovenpå. Autofokus
kører heller ikke.

Jeg har haft pillet CF-kort, batteri og objektiv af samtidig, og
prøvet med andre tilsvarende dele i forskellige kombinationer.

Kan jeg mon undgå at skulle sende det til reparation?

--
Niels

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 08-01-09 00:29

Niels wrote:
> [...]
> prøvet med andre tilsvarende dele i forskellige kombinationer.
>
> Kan jeg mon undgå at skulle sende det til reparation?

Jeg havde lidt samme problem med mit 40D. Jeg havde glemt at lukke
compact flash "lågen" helt i.

Jørn

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 08-01-09 01:12

Prøv lige med et andet batteri. Gå eventuelt ned i den butik hvor du købte
det og få dem til at prøve med et andet batteri. (Eller gå ned i enhver
fotobutik og forklar situationen, og køb et nyt batteri dér hvis problemet
bliver løst).

Lithium-ion batterier har indbygget et sikringskredsløb som deaktiverer
batteriet (for evigt) hvis der opstår en fejltilstand i batteriet, såsom for
høj temperatur eller for høj spænding under opladningen.

Ser indikator lamperne på opladeren "normale ud" når du oplader batteriet?

Mvh.
Anja

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-01-09 17:00

"Anja Dunning-Krüger" <spam@spam.invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Ser indikator lamperne på opladeren "normale ud" når du oplader batteriet?

Jeg har lige prøvet det med et 10D batteri (som er det samme som 5D bruger).
Opladeren blinker normalt i starten og slutter med at ladelampen er helt
slukket.
Batteriet var også ca. 5 år gammelt, så man skal ikke græde over spildt
mælk.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels

Dato : 08-01-09 02:36

> Jeg havde lidt samme problem med mit 40D. Jeg havde glemt at lukke
> compact flash "lågen" helt i.
>
> Jørn

Det er jeg helt sikker på, at jeg har gjort. Og jeg har også prøvet
tre forskellige kort.

--
Niels

Fra : Niels

Dato : 08-01-09 02:40

On 8 Jan., 01:12, Anja Dunning-Krüger <s...@spam.invalid> wrote:
> [...]
> fotobutik og forklar situationen, og køb et nyt batteri dér hvis problemet

Jeg har prøvet med mit reservebatteri og har også været hos sælger og
prøvet et tredje...

> Lithium-ion batterier har indbygget et sikringskredsløb som deaktiverer
> batteriet (for evigt) hvis der opstår en fejltilstand i batteriet, såsom for
> høj temperatur eller for høj spænding under opladningen.

Interessant, men det er desværre næppe det, der er problemet jvf.
ovenstående svar.

> Ser indikator lamperne på opladeren "normale ud" når du oplader batteriet?

Ja, den lyser permanent.

--
Niels