Tanketom bilist.
Fra : JBH

Dato : 07-01-09 21:26

Når jeg læser sådan en her

http://ekstrabladet.dk/112/article1106612.ece

Tænker jeg. Hvad fanden der mon foregik i hovedet på sådan en bilist ??

Hvis en bus holder stille ved vejsiden, sænker man sgu da hastigheden og
kører laangsomt forbi, da sandsynligheden for at møde fodtusser er ekstremt
stor..

JA, jeg ved godt drengen burde orientere sig bedre, men det er ingen
undskyldning for at bilisten ikke viser hensyn.

/JBH

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 21:50

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Når jeg læser sådan en her

>http://ekstrabladet.dk/112/article1106612.ece

>Tænker jeg. Hvad fanden der mon foregik i hovedet på sådan en bilist ??

det er jo ikke til at vide - men selv med 30km/t slår et sidespejl
sgu' hårdt

at der står "susende forbi" er nok den vanlige revolverjournalistik -
det lyder jo godt.

--
Jan_stevns

Fra : Søren Blom

Dato : 07-01-09 22:05

"jan_stevns" skrev >
> det er jo ikke til at vide - men selv med 30km/t slår et sidespejl
> sgu' hårdt
>
> at der står "susende forbi" er nok den vanlige revolverjournalistik -
> det lyder jo godt.

Heldigvis slap knægten yderst nådigt, se
http://ekstrabladet.dk/112/article1106728.ece

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-01-09 22:16

Hej!

jan_stevns wrote:
> at der står "susende forbi" er nok den vanlige revolverjournalistik -
> det lyder jo godt.

Iøvrigt, hvor mange bremser *helt* ned og orienterer sig, fordi de
passerer en standset bus? Jeg gør ihvertfald ikke, men trækker
selvfølgelig så langt ud som muligt, så passagen kan ske smertefrit. Og
overholder selvfølgelig hastighedsgrænsen.

Ville ikke finde på at køre *tæt* forbi en standset bus.

Men uanset hvad, sørgeligt som det er, så skal 1) knægten altså se sig
for og 2) buschaufføren bør ikke lade folk gå foran bussen, men bagom.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-01-09 18:17

Isang tao pinangalanan, Kim Voss Schrader nagsulat:

klip

> 2) buschaufføren bør ikke lade folk gå foran bussen, men bagom.

Det har chaufføren overhovedet ingen indflydelse på.
De par gange jeg har forsøgt at stoppe folk der gør det, har jeg fået
fuck-fingeren og besked om at passe mig selv...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-01-09 20:18

On Thu, 08 Jan 2009 18:16:43 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>De par gange jeg har forsøgt at stoppe folk der gør det, har jeg fået
>fuck-fingeren og besked om at passe mig selv...

Kan du ikke få bussen til at hoppe bare en lille smule fremad?

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-01-09 23:05

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

Klip

>Kan du ikke få bussen til at hoppe bare en lille smule fremad?

Er du da towli mand? Så vælter min kaffe....
Nej, sådan helt seriøst... Der er dørbremse på busserne, så folk når
at vade ud på kørebanen før bremserne slipper.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-01-09 20:33

Hej!

Claus Frørup wrote:

> [...]
> De par gange jeg har forsøgt at stoppe folk der gør det, har jeg fået
> fuck-fingeren og besked om at passe mig selv...

Så er folk nogle tosser, ikke dig.

Mener bestemt ikke vi fik lov da jeg kørte i skolebus som lille :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-01-09 23:09

Isang tao pinangalanan, Kim Voss Schrader nagsulat:

>Hej!

>Så er folk nogle tosser, ikke dig.

Ha.... så fik jeg det endelig på skrift

>Mener bestemt ikke vi fik lov da jeg kørte i skolebus som lille :)

Børn i dag er totalt kolde over for noget der kunne ligne autoritet.
Jeg har oven i købet oplevet at få en klage fra nogle forældre, fordi
jeg havde skældt deres unger ud, fordi de løb over gaden og med nød og
næppe undgik at blive kørt over.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-01-09 23:17

Hej!

Claus Frørup wrote:
> Ha.... så fik jeg det endelig på skrift

Yep :)

> [...]
> Jeg har oven i købet oplevet at få en klage fra nogle forældre, fordi
> jeg havde skældt deres unger ud, fordi de løb over gaden og med nød og

Det er skisme nye tider indeed Nå, men så kan du lære det ;)

Det ér altså ikke nogen skrøne, at respekten for autoriteter er mindsket
kraftigt, efter min mening.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-09 11:57

On Thu, 08 Jan 2009 23:16:37 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Det er skisme nye tider indeed Nå, men så kan du lære det ;)
>
>Det ér altså ikke nogen skrøne, at respekten for autoriteter er mindsket
>kraftigt, efter min mening.

>--

Nu er det jo ikke helt ligegyldigt hvem der sættes til at udføre
autoriteten, vel? )

Autoritet og Hawaii-telt i samme sætning - nej vel?

Og det hjælper ikke noget videre, at det firma Claus kører for, har
indset sagens alvor, og har udstyret Claus med noget arbejdstøj der er
knapt så Hawaii-inspireret.

Iøvrigt har jeg forgæves prøvet at lære Claus og hans kolleger, at
hvis passagererne går for om bussen, i stedet for bag om, kan de lige
så godt selv køre dem ned, i stedet for at overlade morskaben til
tilfældigt forbipasserende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-01-09 13:31

On Fri, 09 Jan 2009 11:57:08 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>hvis passagererne går for om bussen, i stedet for bag om, kan de lige
>så godt selv køre dem ned, i stedet for at overlade morskaben til

Claus undskylder sig med, at der er bremser på dørerne, så bussen ikke
kan køre.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-09 13:38

On Fri, 09 Jan 2009 13:31:02 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Claus undskylder sig med, at der er bremser på dørerne, så bussen ikke
>kan køre.

>--

Claus og undskyldninger.

Han har jo i forvejen lige smækket dørene i for næsen af to
pensionister, hvis rollatorer ikke var toptunede. Så det er bare at
træde på gaspedalen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 14:13

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>Claus og undskyldninger.

Jeg har flere hyldemetre liggende på lager

>Han har jo i forvejen lige smækket dørene i for næsen af to
>pensionister, hvis rollatorer ikke var toptunede. Så det er bare at
>træde på gaspedalen.

Sludder og vrævl... De får lov til at stille rolatorene indenfor før
dørene smækkes
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-01-09 14:16

On Fri, 09 Jan 2009 14:13:00 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Sludder og vrævl... De får lov til at stille rolatorene indenfor før
>dørene smækkes

Hydr!

Herr Betjent! Denne unode af en buschaffør er stukket af med min
rolator!

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 19:28

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

>Hydr!
>
>Herr Betjent! Denne unode af en buschaffør er stukket af med min
>rolator!

Næsten ny rolator sælges... Kun kørt få kilometre til bageren om
søndagen af en nydelig ældre dame... Bud modtages

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 14:11

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

>Claus undskylder sig med, at der er bremser på dørerne, så bussen ikke
>kan køre.

Ja og de er så længe om at slå fra, at selv den langsomste fru Hansen
når at undslippe.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 14:10

> [...]

>autoriteten, vel? )
>
>Autoritet og Hawaii-telt i samme sætning - nej vel?

Jeg har da eller prøvet med politiaccent:
"Godaw, D Pol'tiiiiiet... Hua dæææælen få'gå Da hææææær?"

> [...]
>hvis passagererne går for om bussen, i stedet for bag om, kan de lige
>så godt selv køre dem ned, i stedet for at overlade morskaben til

Jajaja, det er godt med dig.... Der snakkes stadig i kaffestuen om
dine aparte koleriske anfald og blålilla ansigtskulør, når nogen kom
med en skadesanmeldelse....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-09 14:16

On Fri, 09 Jan 2009 14:09:49 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Jajaja, det er godt med dig.... Der snakkes stadig i kaffestuen om
>dine aparte koleriske anfald og blålilla ansigtskulør, når nogen kom
>med en skadesanmeldelse....

>--

Det glæder mig overordentligt, at jeg ikke har været der, forgæves.

Det er stadig min overbevisning at indkaldelse til samtaler i den
anledning er spild af tid, hvorimod en solid omgang grovmobning i hele
kaffestuens påhør...............det virkede.

Men man må jo ikke den slags....for fagforeningen.............så vidt
jeg husker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 19:34

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

Klip
>Det glæder mig overordentligt, at jeg ikke har været der, forgæves.

Vi snakkede om dig i dag.... en episode med Per G. og hans
utilfredshed med at skulle bruge sit sygesikringskort som
adgangskort... Hehe.

>Det er stadig min overbevisning at indkaldelse til samtaler i den
>anledning er spild af tid, hvorimod en solid omgang grovmobning i hele
>kaffestuens påhør...............det virkede.

Jow,jow... det er observeret ved flere lejligheder, men desvære må man
ikke længere indkalde til knæfald på bedetæppet..
(Politisk korrekthed eller sådan noget lignende)

>Men man må jo ikke den slags....for fagforeningen.............så vidt
>jeg husker.
Tjoh.... hvis de altså har tid mellem pamperædegilderne.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 14:05

Isang tao pinangalanan, Kim Voss Schrader nagsulat:

>Hej!

>Yep :)

Mange tak. Sig til hvis jeg skal gøre dig en tjeneste

>Det er skisme nye tider indeed Nå, men så kan du lære det ;)

Tjoh.... jeg gider ikke længere sige noget til folk.... Jeg kan nøjes
med at ryste på hovedet når det går galt.

>Det ér altså ikke nogen skrøne, at respekten for autoriteter er mindsket
>kraftigt, efter min mening.

Sådan er det generelt i hele samfundet.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-09 09:05

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!

> Iøvrigt, hvor mange bremser *helt* ned og orienterer sig, fordi de
> passerer en standset bus?

Tyskerne gør. Ellers koster det Bussgeld :)

Hvert fald i Tyskland.

--
Per

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-01-09 05:34

On Sun, 11 Jan 2009 09:05:21 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>Tyskerne gør. Ellers koster det Bussgeld :)
>
>Hvert fald i Tyskland.

Ikke ved alle busser. Kun hvis de holder med katastofeblinket tændt. Så
er det med maks 7 km/t, at du må køre forbi.

Fly

Fra : JBH

Dato : 07-01-09 23:25

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> det er jo ikke til at vide - men selv med 30km/t slår et sidespejl
> sgu' hårdt
>
> at der står "susende forbi" er nok den vanlige revolverjournalistik -
> det lyder jo godt.

Jaa, kunne godt se ud som om journalisten smurte lidt tykt på, hvis drengen
slap med en brækket næse.

Billigt sluppet, men mon knægten har lært at se sig for.

mvh
JBH

Fra : Søren

Dato : 07-01-09 23:41

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> [...]
> sgu' hårdt
>
> at der står "susende forbi" er nok den vanlige revolverjournalistik -

Tjaa og i et land med mange våben/revolvere kører man bare ikke forbi
bussen.

http://www.highways-usa.com/rejsetips/bilisme.php
Skolebusser er helligt område i USA. Hvis en skolebus standser op og slår
det blinkende STOP-skilt ud, skal du stoppe i begge retninger - også selvom
der ikke umiddelbart er børn i nærheden. Bliver du taget i at overhale eller
passere en holdende skolebus, er du sikker på mindst at blive tildelt en
solid bøde.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-01-09 01:15

On Jan 7, 9:26 pm, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> JA, jeg ved godt drengen burde orientere sig bedre, men det er ingen
> undskyldning for at bilisten ikke viser hensyn.

Hvis drengen er går ud foran bussen har billisten ikke en kinamands
chance for at undgå ham.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-01-09 12:18

> Hvis drengen er går ud foran bussen har billisten ikke en kinamands
> chance for at undgå ham.

Enig. Der er da heller ingen der drømmer om at der står en person og vil
passere vejen foran en holdende bus fordi alle lærer at man ikke skal
passere vejen før bussen er kørt, bussen skal videre så man står rimelig
meget i vejen og ingen har en jordisk chance for at se en før det er for
sent.

Fra : Leonard

Dato : 08-01-09 13:34

Jean Pierre wrote:

> [...]
> skal passere vejen før bussen er kørt, bussen skal videre så man står
> rimelig meget i vejen og ingen har en jordisk chance for at se en før

Uanset hvad du har lært om at vente til bussen er kørt, så er børn
utilregnelige i trafikken og skal bare passes ekstra på. Et barn, der
får øje på noget interessant på den anden side af vejen glemmer alt
hvad det har lært om at se til venstre og vente til bussen er kørt -
det løber over vejen.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-09 20:08

Leonard skrev:
> [...]
> får øje på noget interessant på den anden side af vejen glemmer alt
> hvad det har lært om at se til venstre og vente til bussen er kørt -

I andre lande er det slet og ret ulovligt at køre forbi en bus der
holder ved et stoppested.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 08-01-09 12:01

On Thu, 8 Jan 2009 00:14:44 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Hvis drengen er går ud foran bussen har billisten ikke en kinamands
>chance for at undgå ham.

Jeg har da. Det er da så nemt lige passe på og bl.a. kigge ind under
bussen for at se om der er nogen på vej.

Man bør vel altid være agtpågiven, når man passerer sådan en bus der
holder og sætter passager af.

Jens

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-09 20:06

Christian B. Andresen skrev:
> Hvis drengen er går ud foran bussen har billisten ikke en kinamands
> chance for at undgå ham.

Man VED at der kan komme "fodfolk" ud foran en bus der holder i siden.

Og derfor har man selvfølgelig opmærksomheden på stilke. Ganske ligesom
hvis der kommer en bold ud på vejen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 21:08

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Og derfor har man selvfølgelig opmærksomheden på stilke. Ganske ligesom
>hvis der kommer en bold ud på vejen.

Så skal man da stoppe, og se om bolden er værd at tage med hjem til
gø-dyret ;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-09 21:01

jan_stevns skrev:
> Så skal man da stoppe, og se om bolden er værd at tage med hjem til
> gø-dyret ;)

Det vil måske være en god idé.

Så er du jo stoppet op hvis der kommer en knægt løbende efter sin bold.
Du skal, i såfald, ikke høre for at give knægten en overhaling om at
passe bedre på sin bold.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 21:11

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Det vil måske være en god idé.

klart - man skal være god ved dyrene :)

>Så er du jo stoppet op hvis der kommer en knægt løbende efter sin bold.
>Du skal, i såfald, ikke høre for at give knægten en overhaling om at
>passe bedre på sin bold.

Det eneste jeg ville sige til ham er da tak for gaven - på samme måde
som de unger, der medens jeg havde den forrige vaps, donerede Tanja en
masse bolde ;)

De var velkommen til at spørge hende (gø-dyret) om de måtte få deres
bold igen - jeg var som hovedregel komplet ligeglad.

Dusty er lidt sjovere .... en hver bold, han kommer i nærheden af,
afgiver en sjov fisende lyd, efter max 5 sekunder

(De kunne jo bare lade være med at sparke bolden over hegnet ;)
--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-01-09 05:10

On Jan 8, 12:01 pm, in...@spam.invalid (Jens Olsen) wrote:

> Jeg har da. Det er da så nemt lige passe på og bl.a. kigge ind under
> bussen for at se om der er nogen på vej.

Kigge ind under bussen men man kører i bil ?
Det er vist ikke muligt

> Man bør vel altid være agtpågiven, når man passerer sådan en bus der
> holder og sætter passager af.

Ja, men man kan ikke undgå at påkøre en som render ud foran bussen
eller hvis det er en smal vej og man kører mod bussen og vedkomne
render ud bagved bussen.

Fra : Carsten

Dato : 08-01-09 13:16

>Kigge ind under bussen men man kører i bil ?
>Det er vist ikke muligt

så skal man da vist køre i gokart

Carsten

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-01-09 14:40

Carsten skrev:

> så skal man da vist køre i gokart
>
> Carsten

Enten mangler i erfaring eller også er I aldrig kørt stille/langsomt
forbi en holdende bus

Når man er ud for bagenden af bussen er der da ikke noget problem i at
kigge skråt ind/hen under forenden af bussen !
Blot man ikke kører for stærkt er det da næsten altid muligt at se om
der er et par ben der bevæger sig hen over asfalten

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : N/A

Dato : 08-01-09 16:41

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-09 12:04

On Thu, 8 Jan 2009 04:10:28 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Kigge ind under bussen men man kører i bil ?
>Det er vist ikke muligt

>--

Årrrhhh, hold da op.

Alt er muligt for en gloriepudser.

> [...]

>Ja, men man kan ikke undgå at påkøre en som render ud foran bussen
>eller hvis det er en smal vej og man kører mod bussen og vedkomne

Indførte man samme regel som avendes i visse delstater i Tyskland, så
kunne man godt. Der stopper trafikken hvis der holder en bus og
blinker med nogle specielle blinklys, monteret til formålet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 12:55

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Indførte man samme regel som avendes i visse delstater i Tyskland, så
>kunne man godt. Der stopper trafikken hvis der holder en bus og
>blinker med nogle specielle blinklys, monteret til formålet.

Trafikalt set er det nemmere om fudtusserne venter med at gå over vejn
til den er fri ............
--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-09 13:35

On Fri, 09 Jan 2009 12:55:07 +0100, jan_stevns wrote:

>Trafikalt set er det nemmere om fudtusserne venter med at gå over vejn
>til den er fri ............

>--

Ja, det er det helt afgjort, men det har aldrig været noget problem at
få en dansker til at udvise civil ulydighed, selv når det gælder eget
liv og velfærd.

Den tyske model bryder jeg mig ikke om, da den er altødelæggende for
trafikflow'et.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-01-09 14:14

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Trafikalt set er det nemmere om fudtusserne venter med at gå over vejn
>til den er fri ............

Hva`Sata..... Så i også den gris der kom flyvende der?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-09 20:14

jan_stevns skrev:
> Trafikalt set er det nemmere om fudtusserne venter med at gå over vejn
> til den er fri ............

Myndighederne har nok indset trafikkens realiteter og fundet ud af at
det er lettere at få dig til at sætte farten ned end at få fodgængere
til at tænke sig om.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 21:07

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Myndighederne har nok indset trafikkens realiteter og fundet ud af at
>det er lettere at få dig til at sætte farten ned end at få fodgængere
>til at tænke sig om.

Hvad tysken gør - må tyske selv leve med , bare de ikke prakker det på
andre

(sagt før, af en hvis hr. Churchill..........)

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-01-09 13:30

On Fri, 09 Jan 2009 12:03:40 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>kunne man godt. Der stopper trafikken hvis der holder en bus og
>blinker med nogle specielle blinklys, monteret til formålet.

Det er så en delstats -ting, som du ikke kan knaldes for med
"udenlandske" plader.
Hvis en bus med "skolebus"-skiltet (det med de to børn) holder med
katastrofeblinket tændt, så må du kun køre forbi med skridthastighed, 7
km/t. Alt over det, og det kan få en bon.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-09 13:43

On Fri, 09 Jan 2009 13:29:48 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>katastrofeblinket tændt, så må du kun køre forbi med skridthastighed, 7
>km/t. Alt over det, og det kan få en bon.

Jeg kender godt reglen, men jeg vil godt advare dig imod at bilde folk
ind, at udenlandske nummerplader gør en forskel.

Hvad man kan "knaldes" for, og hvad man reelt bliver "knaldet" for, er
ofte to vidt forskellige ting, men det er ikke kun et tysk fænomen.

Hvad der derimod er meget tysk er, at vejen gennem alle
klageinstanserne hvis man føler sig bortdømt, er uendelig tung og
lang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-09 20:12

Folmer Rasmussen skrev:
> Indførte man samme regel som avendes i visse delstater i Tyskland, så
> kunne man godt. Der stopper trafikken hvis der holder en bus og
> blinker med nogle specielle blinklys, monteret til formålet.

Kan ikke huske hvor, men har set busser udstyret med et stop-skilt der
vipper ud fra siden af bussen når den holder stille.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-01-09 07:00

On Jan 8, 2:40 pm, "Lars [6710]" <l...@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> Enten mangler i erfaring eller også er I aldrig kørt stille/langsomt
> forbi en holdende bus

Nej og jo.

> [...]
> Blot man ikke kører for stærkt er det da næsten altid muligt at se om
> der er et par ben der bevæger sig hen over asfalten

Så har du aldrig set busserne i Randers, de er meget lave for at lette
indstigningen og det samme vist dem i Århus.

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-01-09 16:41

Christian B. Andresen skrev:

> Så har du aldrig set busserne i Randers, de er meget lave for at lette
> indstigningen og det samme vist dem i Århus.

Ja så kan det selvfølgelig blive svært, hvis de nærmest sætter bussen
helt ned på "maven"

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen