Anbefaling af "krise"-bilkøb
Fra : Kyndsberg

Dato : 07-01-09 11:18

Hej i gruppen

Der har i lang tid været meget tale om at krisen gør en række
luksusbiler sælges med op til 75.000 i nedslag for at forhandlerne kan
komme af med dem.

Men, hvad for nogle modeller skal man se efter - og navnlig: Hvad for
nogen er noget værd?

MVH/Kasper

Fra : Knut

Dato : 07-01-09 19:23

Når du nu kikker på Ferrarien til 3 millioner kroner kan der sikkert godt
blive plads til lidt goodwill for 75000.

Bemærk i øvrigt, at de nedslag betales af dig selv (skatteyderne) for ca.
2/3 vedkommende - medens forhandleren slipper med omkring 1/3

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 19:25

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Bemærk i øvrigt, at de nedslag betales af dig selv (skatteyderne) for ca.
> 2/3 vedkommende - medens forhandleren slipper med omkring 1/3

At sige at nedslaget betales af os selv, svarer lidt til at jeg overfalder
dig med forventningen om at du har 1.000,- i lommen. Da det så viser sig
ikke at være tilfældet, opfatter jeg det som om du har stjålet 1.000,- fra
mig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Knut

Dato : 07-01-09 19:38

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:3OudneakfqrubvnUnZ2dnUVZ_srinZ2d@giganews.com...
> [...]
> ikke at være tilfældet, opfatter jeg det som om du har stjålet 1.000,- fra

Den analogi har jeg svært ved at fatte!!

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 19:43

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Den analogi har jeg svært ved at fatte!!

Sikkert.

/Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 19:38

Knut skriver:

> Bemærk i øvrigt, at de nedslag betales af dig selv (skatteyderne) for ca.
> 2/3 vedkommende - medens forhandleren slipper med omkring 1/3

Sikke noget sludder, hvodan passer det på en brugt bil?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knut

Dato : 07-01-09 19:48

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Knut skriver:

> Sikke noget sludder, hvodan passer det på en brugt bil?

Hvem - bortset fra dig - taler om brugte biler?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 19:54

Knut skriver:

> Hvem - bortset fra dig - taler om brugte biler?

Hvem taler da om nye biler?

Fra : Klaus G.

Dato : 07-01-09 20:38

> Hvem taler da om nye biler?
Det gør Knut åbenbart :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : alexbo

Dato : 08-01-09 10:26

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev

> Bemærk i øvrigt, at de nedslag betales af dig selv (skatteyderne) for ca.
> 2/3 vedkommende - medens forhandleren slipper med omkring 1/3

Næh så enkelt er det ikke,
i så fald kunne forhandleren blot tilbyde at give 100.000 kr rabat på den
nye bil, og til gengæld give 70.000 mindre for den brugte.

Så ville skatteyderne miste 60.000 kr. og både køber og sælger tjene 30.000
kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kyndsberg

Dato : 07-01-09 13:45

On 7 Jan., 19:22, "Knut" <e-po...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Bemærk i øvrigt, at de nedslag betales af dig selv (skatteyderne) for ca.
> 2/3 vedkommende - medens forhandleren slipper med omkring 1/3

Jeg skulle måske have skrevet "brugte" biler idet det jo er dem
forhandlerne har svært ved at komme af med og det er det de tidligere
tråde har været inde på her i gruppen og det er dem medierne skriver
om.
Altså brugte firmabiler i mellemklassen til de større klasser osv.