xenon eftermontering
Fra : Sørensen

Dato : 07-01-09 17:17

XENON Audi-80 :: har set sæt fra 799- hvad duer ? har i nogle erfaringer ??
pris ikke så vigtig men De skal lyse godt uden at blænde modkørende.
(Nej jeg har ikke råd til De originale fra AUDI )

--
vh.
Sørensen

Fra : Aslan

Dato : 07-01-09 17:53

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> XENON Audi-80 :: har set sæt fra 799- hvad duer ? har i nogle erfaringer
> ?? pris ikke så vigtig men De skal lyse godt uden at blænde modkørende.
> (Nej jeg har ikke råd til De originale fra AUDI )

Læs først Detailforskrifter for Køretøjer
http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf
6.02.020, pkt 5 og overvej om en sådan ombygning af bilen kan betale sig

Fra : Lund

Dato : 07-01-09 18:06

Hvis det er fordi du vil have bedre lys, kan du så ikke tjekke om der er
kommet en bedre lygte, eller også montere Philips Vision+ eller bedre. Du
kan også forbinde pærerne uden om din lyskontakt, så der kommer noget mere
power derud.

Mvh. Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 18:16

"Sørensen" skriver:

> XENON Audi-80 :: har set sæt fra 799- hvad duer ? har i nogle erfaringer ??
> pris ikke så vigtig men De skal lyse godt uden at blænde modkørende.
> (Nej jeg har ikke råd til De originale fra AUDI )

Du skal have automatisk lyslængderegulering og lygtevask.

Er det med i sættet til 799?

Ja = det er billigt - nej = lad være.

Brug hellere lidt penge på et sæt relæer så du har fuld spænding ude ved
lygterne og så ellers lidt kr på et nyt sæt lygter i stedet for en
ulovlig xenon lappeløsning

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sørensen

Dato : 07-01-09 19:41

"Klaus D. > skrev

> Du skal have automatisk lyslængderegulering og lygtevask.

Jeg har manuel lygteregulering og manuel lygtevask

> Er det med i sættet til 799?
nej,se ovenstående

> Brug hellere lidt penge på et sæt relæer så du har fuld spænding ude ved
> lygterne og så ellers lidt kr på et nyt sæt lygter i stedet for en
> ulovlig xenon lappeløsning
Jeg er uddannet i auto-EL så jeg ved godt lidt om spændingsfald og
nødvendigheden af Relæer, Jeg hænger mig ikke så meget i regler og love hvis
jeg kan få et godt lys uden at blænde modkørende...
Ja det er jo mit problem

Hej Klaus, har ellers stor respekt for dine indlæg, du lyder som om du har
en fornuftig indstilling til det meste.

Sørensen www.sj.se

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 19:54

"Sørensen" skriver:

> Jeg har manuel lygteregulering og manuel lygtevask

Ergo får du ikke din bil særligt lovlig ved den operation....

> Jeg er uddannet i auto-EL så jeg ved godt lidt om spændingsfald og
> nødvendigheden af Relæer, Jeg hænger mig ikke så meget i regler og love hvis
> jeg kan få et godt lys uden at blænde modkørende...

Det sjove er at det kan du også få ved at lave relæer og sikre dig en
ordentlig lygte - uden at gå på kompromis med hverken loven eller
lysmængde.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-01-09 20:53

Sørensen skrev:
> [...]
> Ja det er jo mit problem
> Hej Klaus, har ellers stor respekt for dine indlæg, du lyder som om du har

Hvorfor spørger du egentligt om andres mening, når du allerede har
bestemt dig for at montere xenon - lovligt eller ej??
Vil du bare have bekræftigelse på at det billige og ulovlige lort er ok
med vi andre??

Klaus'es råd er glimrende :-\
følg det . eller betal hvad originale og lovlige koster -
--
Dun@nt der er røv træt af at blive "flammet" tidligt og (især) sent af
lorte xenon monteret hjemme i garagen.

Fra : Sørensen

Dato : 07-01-09 21:04

""J.C.Kløve"" > skrev
> Hvorfor spørger du egentligt om andres mening, når du allerede har bestemt
> dig for at montere xenon - lovligt eller ej??

Det har jeg heller ikke, der er bare mange der tilbyder produktet, så måske
der var noget af det der duede, mine paraboler er godt nok noget matte og
glassene noget rissede, måske jeg alligevel skulle lytte lidt til jer ,
jeg er sku selv træt af dårlige eftermonterede xenon-lygter men jeg har også
set nogle der duer.

vh.
Sørensen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-01-09 21:07

Sørensen skrev:
> [...]
> jeg er sku selv træt af dårlige eftermonterede xenon-lygter men jeg har også

De der dur er bare dyre
Jeg ville såmend gerne selv have bedre lys via xenon, men ikke til den
pris en korrekt og lovlig montering løber op i :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : jens

Dato : 07-01-09 22:15

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> matte og glassene noget rissede, måske jeg alligevel skulle lytte lidt til
> jer , jeg er sku selv træt af dårlige eftermonterede xenon-lygter men

Der er muligheder nok originale lygter eller De-lygter og sidste nye skrig
med LED dioder til kørelys der stinker af Thansen
Her er en oversigt

http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_dmptZAutoteileQ5fQ5AubehQc3Qb6r?_nkw=Scheinwerfer+Audi+B4&_sacat=0&_fromfsb=&_trksid=m270.l1313&_odkw=Scheinwerfer+Audi+80+B4&_osacat=0
Dette kunne være en mulighed bare lidt røv at de kun fås med angeleyes lys,
men de lyser sikkert noget bedre end gamle udbrændte H4 lygter.

http://cgi.ebay.de/CHROM-ANGEL-EYES-DE-SCHEINWERFER-SET-AUDI-80-B4-S2-RS2_W0QQitemZ250350872553QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item250350872553&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Men de er da Emærkede så de er lovlige nok.

Originale Hella er nok det optimale, men de koster kassen.
http://cgi.ebay.de/Hella-DE-Scheinwerfer-Audi-80-S2-RS2-Cabrio-alle-B4_W0QQitemZ150298980804QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item150298980804&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Fra : Tom

Dato : 07-01-09 18:34

> [...]
> ?? pris ikke så vigtig men De skal lyse godt uden at blænde modkørende.
> (Nej jeg har ikke råd til De originale fra AUDI )

De billige sæt KAN godt have ballaster som går i stykker og en pære som
springer "før" tid.

Selvfølgelig lyser de godt og endda meget meget meget bedre end noget
hallogen vil kunne.
Når lygterne justeres så skal de ikke lyse FOR langt frem, da de så kan
blænde modkørende, få hellere justeret afstanden lidt kortere end ved
hallogen.

Efterhånden er der blevet SÅ mange der kører med disse sæt (her hvor jeg
bor), at man dårligt kan se forskel på de originale og eftermonterede.
Eneste sikre tegn plejer at være at de eftermonterede er købt med liiidt for
meget blålig farve hvilket IMHO ser meget Brian ud.

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-01-09 21:26

Sørensen wrote:
> XENON Audi-80 :: har set sæt fra 799- hvad duer ? har i nogle erfaringer ??
> pris ikke så vigtig men De skal lyse godt uden at blænde modkørende.
> (Nej jeg har ikke råd til De originale fra AUDI )

Hvis det er en B4 vil jeg anbefale at finde et sæt dobbeltlygter fra V6
og cabrio udgaven f.eks. på ebay.de - med et godt sæt H4 i nærlyslampen
er der fint lys (men ikke bedre end enkeltlygterne alt andet lige).
Fjernlyset er eminent da der er liv i 4 lamper. Det er plug and play med
ledningsnet, men du skal have skåret ud i kofangerlister til blinklys.

Der er også mulighed for DE lygterne fra S2/RS2 hvis nærlyset er meget
vigtigt. Jeg gætter på at fjernlys er ringere end på V6 lygterne - det
er normale paraboler og kun 2 lygter lyser langt på DE udgaven.

Jeg har været igennem førstnævnte operation, og er meget tilfreds.
Xenonpærer i en gammel parabol? Selvfølgelig vil det blænde. Don't.

--
vh
Torben

Fra : Sørensen

Dato : 07-01-09 21:45

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev > Hvis det er en B4 vil
> [...]
> Xenonpærer i en gammel parabol? Selvfølgelig vil det blænde. Don't.
>
> Super... rart at høre fra eksperterne, det var lige det jeg efterlyste.

vh.
Sørensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-01-09 21:53

Der er flere eksperter på www.audiclub.dk - bare kig forbi

--
vh
Torben

Fra : Brian

Dato : 08-01-09 21:25

Torben Scheel wrote:

> Der er også mulighed for DE lygterne fra S2/RS2 hvis nærlyset er meget
> vigtigt. Jeg gætter på at fjernlys er ringere end på V6 lygterne - det
> er normale paraboler og kun 2 lygter lyser langt på DE udgaven.

Jeg synes de biler jeg har prøvet med DE linse og halogenpære, giver et ret
ringe lys - men det har måske bare været et tilfælde.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 22:57

> Jeg synes de biler jeg har prøvet med DE linse og halogenpære, giver et
> ret ringe lys - men det har måske bare været et tilfælde.

Det har måske været nævnt undervejs,
men skal der ikke være automatisk
niveauregulering på xenon-lygterne afh.
af bilens belastning ?
Ellers kan den vel ikke synes.

Fra : Brian

Dato : 09-01-09 00:08

> Det har måske været nævnt undervejs,
> men skal der ikke være automatisk
> niveauregulering på xenon-lygterne afh.
> af bilens belastning ?

Jow, samt godkendte forlygter og lidt spul

> Ellers kan den vel ikke synes.

Jeg har på fornemmelsen at en del slipper igennem syn alligevel...

/Brian

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 07-01-09 21:35

> Nej jeg har ikke råd til De originale fra AUDI

Findes originale Audi Xenon lygter til en 80'er?

/tue

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-01-09 21:51

Nygaard (4330) wrote:

> Findes originale Audi Xenon lygter til en 80'er?
>
> /tue

nix.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-01-09 01:09

On Jan 7, 7:41 pm, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:

> [...]
> jeg kan få et godt lys uden at blænde modkørende...>>>>JAAAEEE men hvad nu hvis du kommer ud for en ulykke ?.

Det er os andres problem at du blænder, og det vil de gøre.
Det ser man på adskillige uoriginale xenon lygtesæt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....