Mistet sidste nøgle til potten.
Fra : BJ

Dato : 05-01-09 18:28

Har en bekendt som mangler lidt hjælp, da han har mistet sin sidste nøgle
til potten !

Potten er en Ford Mondeo årgang 2004.

Hvad gør man i den situation ?

Gode råd og hjælp modtages (så vidt vides) med kyshånd.

mvh/Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 05-01-09 18:41

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Potten er en Ford Mondeo årgang 2004.
>
> Hvad gør man i den situation ?
>
> Gode råd og hjælp modtages (så vidt vides) med kyshånd.

Går den tunge gang til Ford. Vist noget med at hvis man ikke har den røde
nøgle, så skal der en helt ny PARTS enhed til á 2.800 Kr mener jeg at have
læst

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 05-01-09 18:50

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Går den tunge gang til Ford. Vist noget med at hvis man ikke har den røde
> nøgle, så skal der en helt ny PARTS enhed til á 2.800 Kr mener jeg at have
> læst

Fy fassan og tak for hjælpen Tom.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-01-09 18:55

> [...]
> nøgle, så skal der en helt ny PARTS enhed til á 2.800 Kr mener jeg at have

Yes, det er korrekt, den røde nøgle skal bruges.
(Med mindre de har fundet på noget nyt siden jeg arbejdede med den slage
"biler")

Kent Nielsen

Fra : Sørensen

Dato : 05-01-09 20:12

"BJ" > skrev ...
> Har en bekendt som mangler lidt hjælp, da han har mistet sin sidste nøgle
> til potten !

Har sku aldrig fattet at folk kun har een nøgle til deres bil, men det er
self. overe den tid hvor man kunne få lavet en ekstra for 25 kr. i det
lokale byggemarkede ;-(

vh.
Sørensen

Fra : Brian

Dato : 05-01-09 20:25

Sørensen wrote:

> Har sku aldrig fattet at folk kun har een nøgle til deres bil, men
> det er self. overe den tid hvor man kunne få lavet en ekstra for 25
> kr. i det lokale byggemarkede ;-(

I den henseende blev jeg poitiv overrasket over prisen på en nøgle til min
potte (Saab 9-3SS) idag. 1200,- inkl. alt - det synes jeg er "billigt",
eftersom at jeg lige har givet knap 3000,- for et sidespejl til selvsamme
potte!

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 05-01-09 20:50

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> eftersom at jeg lige har givet knap 3000,- for et sidespejl til selvsamme
> potte!

Du handler de forkerte steder....! )

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Brian

Dato : 05-01-09 20:53

Henrik B. wrote:

> Du handler de forkerte steder....! )

Tjaa... 3000 er en komplet pris incl. maling og montering - ligesom prisen
på nøglen er incl. alles

Jeg spurgte Jacon hvad de skulle have for en nøgle. De ringede til Vejle, og
fandt en pris på 1600 + moms.

Hvor kan du finde det billigere ?

/Brian

Fra : Brian

Dato : 12-01-09 08:37

Brian wrote:

> Jeg spurgte Jacon hvad de skulle have for en nøgle. De ringede til
> Vejle, og fandt en pris på 1600 + moms.
>
> Hvor kan du finde det billigere ?

Så "fandt" jeg det alligevel selv billigere. Da jeg skulle afhente nøglen,
blev jeg præsenteret for en regning på 778,50,-

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 12:14

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Har sku aldrig fattet at folk kun har een nøgle til deres bil, men det er
> self. overe den tid hvor man kunne få lavet en ekstra for 25 kr. i det
> lokale byggemarkede ;-(

Hvad er prisen nu ? 40,- ?
Det er da en fair pris.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-01-09 21:22

> Hvad gør man i den situation ?
Kontakter bla. sin forsikring.

Det var i TV engang, at nogle bilejere havde fået stjålet deres bil, og så
forlagte forsikringen at se nøglerne til bilen. Men hovsa, den ene nøgle var
jo blevet væk på en ferie i indokina for to år siden, eller hvad faen der nu
var sket. Ærgelig ærgelig, ingen udbetaling til dem...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-01-09 21:36

Hej!

Klaus G. wrote:
> [...]
> jo blevet væk på en ferie i indokina for to år siden, eller hvad faen der nu
> var sket. Ærgelig ærgelig, ingen udbetaling til dem...

Man burde bare få lavet et par ekstra nøgler til ens bil i tide. Så er
der ihvertfald ingen problemer med forsikringsselskabet i dén henseende :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-01-09 22:04

Kim Voss Schrader skrev:

> Man burde bare få lavet et par ekstra nøgler til ens bil i tide. Så er
> der ihvertfald ingen problemer med forsikringsselskabet i dén henseende :)

Problemet er bare at nogle biler ikke kan rumme mere end en master og 2
slaver. Så man kan ikke bare lave en serie. Men det er rigtigt at en
stor del vælger at køre med masteren. Nok fordi den har en pæn farve.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-01-09 22:54

Hej!

Ib Jakobsen wrote:
> Problemet er bare at nogle biler ikke kan rumme mere end en master og 2
> slaver. Så man kan ikke bare lave en serie. Men det er rigtigt at en
> stor del vælger at køre med masteren. Nok fordi den har en pæn farve.

Kan nøglerne ikke klones? Af en "uoriginal" låsesmed for eksempel.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-01-09 07:23

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Kan nøglerne ikke klones? Af en "uoriginal" låsesmed for eksempel.

Jo, men en del startspærremoduler kan ikke rumme mere end 2, måske tre
nøgler. af sikkerhedsgrunde.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-01-09 08:30

Ib Jakobsen wrote:

> Jo, men en del startspærremoduler kan ikke rumme mere end 2, måske tre
> nøgler. af sikkerhedsgrunde.

Og det burde så også være ganske ligegyldigt med en klonet nøgle. Du kan
have 10 nøgler

Startspærreenheden ser dem så alle 10 som samme nøgle.

/F

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-01-09 17:38

Frank Leegaard skrev:

> Og det burde så også være ganske ligegyldigt med en klonet nøgle. Du kan
> have 10 nøgler

Burde?. Og gør?. Er det noget du har erfaring for. Min erfaring siger
mig noget andet. Erfaring fra mange bilmærker.

> Startspærreenheden ser dem så alle 10 som samme nøgle.

Og der ligger ikke noget unik ID i hver nøgle.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 17:38

Ib Jakobsen skriver:

> Og der ligger ikke noget unik ID i hver nøgle.

Nej, der ligger samme ID i alle nøgler...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 06-01-09 18:18

KLIP

> Nej, der ligger samme ID i alle nøgler...

Det kommer vel an på bil/mærke.

Jeg har da en "gæstenøgle", der ikke kan låse handskerummet op (personlige
effekter er således rimelig sikrede) og ej heller bagagerummet (her sidder
bl.a. 6 stk. kort CD'er og 10 stk. audio-CD'er).

Hvorledes sikkerheden på Volvos erstatningsnøgler er eller for den sags
skyld ekstranøgler håndteres, vil jeg ikke komme ind på, for den er så
omfattende, den er for viderekommere..;)

Selv en ny boltnøgle til de låsbare hjulbolte er en ren videnskab.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-01-09 19:45

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Nej, der ligger samme ID i alle nøgler...

Skal ikke kunne sige om det gælder for nogle. Men det er ikke en regel
der kan siges at være generel. Så langt fra.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 19:46

Ib Jakobsen skriver:

> Skal ikke kunne sige om det gælder for nogle. Men det er ikke en regel
> der kan siges at være generel. Så langt fra.

Jo, hvis man kloner nøgler.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-01-09 19:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Jo, hvis man kloner nøgler.

Er nøgler fra F.eks Dani også klonede nøgler?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 20:06

Ib Jakobsen skriver:

> Er nøgler fra F.eks Dani også klonede nøgler?.

Pas, kender ikke Dani

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-01-09 20:15

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> Pas, kender ikke Dani

Nå, men det gør jeg. Og tro mig nu, du kan ikke bare klone og bruge løs.
Det er ikke en metode der virker generelt. Der til har jeg haft fat i
diverse tekniske rådgivere i branchen for mange gange. Samt været nødt
til at få programmeret nøgler op via mærkespecifikke testere/computere.

--
MVH

Ib Jakobsen