Ludolf
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-09 16:20

Er der nogen af jer, der har set det nye program på Discovery, med de 4
brødre på en tysk autoophuggerplads?
http://www.dieludolfs.de/
Jeg så lige en halv time af det i går og hold da helt k*ft nogle
superhjerner
Minder mig lidt om "i gamle dage" (20-30 år siden), hvor mange danske
huggere så ligesådan ud

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-01-09 16:52

> [...]
> superhjerner
> Minder mig lidt om "i gamle dage" (20-30 år siden), hvor mange danske

Jeg synes faktisk det blev kedeligt efter en times tid, det var bare det
samme om og om igen.

Mvh Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-09 22:22

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes faktisk det blev kedeligt efter en times tid, det var bare det
> samme om og om igen.

Jeg synes heller ikke, at det var det mest spændende program, men det var da
meget sjovt i den halve time jeg så i går

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-01-09 17:19

> [...]
> superhjerner
> Minder mig lidt om "i gamle dage" (20-30 år siden), hvor mange danske

Plat(tysk)
Jeg var ved at tro det var en tysk af-art af tvglad eller noget lign. :-/
Sjovt: En af dem nævnte at de havde et par millioner reservedele på lager,
men når nogen ringede og spurgte om noget, kunne han med det samme sige at
det havde de ikke...
Det var så ham der sad og sov der kunne fortælle det.

Jeg tror ikke jeg "har tid" til at se flere afsnit...
Jeg holdt så også ud i de hele 2 timer det stod på.

Kent Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-09 22:24

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> det havde de ikke...
> Det var så ham der sad og sov der kunne fortælle det.

Det er nøjagtigt som en hugger her i "min" by, han er så bare alle 4 brødre
i én person

> Jeg tror ikke jeg "har tid" til at se flere afsnit...
> Jeg holdt så også ud i de hele 2 timer det stod på.

Jeg har så kun set en halv time og ved ikke endnu om jeg skal se det igen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 05-01-09 23:54

> [...]
> men når nogen ringede og spurgte om noget, kunne han med det samme sige at

Tjah - jeg skulle engang bruge en omdrejningstæller til en Seat 1430e (ikke
den mest udbredte bil herhjemme...). Jeg kørte ind forbi huggeren på
Nørrebrogade, som straks sagde, at den kunne jeg finde "lige derinde (og en
lidt længere forklaring) i et skur". Jeg gik ind - og der lå instrumenter
overalt på hylderne - ikke organiseret (på overfladen ihvertfald) - men blot
bunker, bunker og atter bunker. Jeg kunne ikke finde omdrejningstælleren og
gik efter hjælp igen. Denne gang gik han med ind og direkte over til en
hylde, hvor han tog den rigtige omdrejningstæller. Så der er (var) da nogle,
der kunne lageret i hovedet

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 05-01-09 17:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> superhjerner
> Minder mig lidt om "i gamle dage" (20-30 år siden), hvor mange danske

Der har igennem lang tid kørt udsendelser om brødrene på tysk TV. Og jeg har
set flere af dem. Nogle af dem er faktisk ret sjove. De kører ofte på en
nedlagt flyveplads, hvor de tester gamle biler.
Det er sjovt at se, at kun Peter ved hvad de har på lager. Men han ved så
også helt præcis hvor han skal søge i de kæmpe bunker af dele. Bror Günther
passer telefonen, men han skal altid spørge Peter om de har den efterlyste
del på lager. Bagefter spørger han: Hvad koster delen?
Uwe og Manni skruer i de gamle biler.
Peter har forøvrigt en kæmpe samling af modelbiler, som ville være guf for
enhver anden samler. Bilerne ligger i en kæmpe stak, lige som reservedelene
ude på lageret. Han har samlet fra han var barn og langt de fleste er ikke
engang pakket ud af kassen.

Hilsen Matthias

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-09 22:25

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> Der har igennem lang tid kørt udsendelser om brødrene på tysk TV. Og jeg
> har set flere af dem. Nogle af dem er faktisk ret sjove. De kører ofte på
> en nedlagt flyveplads, hvor de tester gamle biler.

Jeg så deres race mellem Daf'en og Trabi'en, elevatoren kører vist ikke helt
op på dem alle

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-01-09 17:45

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> superhjerner
> Minder mig lidt om "i gamle dage" (20-30 år siden), hvor mange danske

De er da eminente. Kom ikke at sige der er behov for piller mod stress.
Men en gang sæbe og shampoo ville nok ikke skade.

Jeg vil hellere sidde to timer og se på dem end en halvtime med Topgear
evindelige pladder om en eller anden ligegyldig sportsvogns forøgelse af
momentet på 0,3 Nm, og om hvor god den er til at vride hurtigt om et
hjørne. Samt en selvhøjtidelig journalists mening om tingene. Det siger
mig ikke en disse. Men sådan er vi nok alle forskellige.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 05-01-09 18:20

> De er da eminente. Kom ikke at sige der er behov for piller mod stress.
> Men en gang sæbe og shampoo ville nok ikke skade.

Eminente. Har set dem i årevis. Kanonhumor og fedt livssyn.
> [...]
> hjørne. Samt en selvhøjtidelig journalists mening om tingene. Det siger
> mig ikke en disse. Men sådan er vi nok alle forskellige.

Der er langt mere at lære af Ludolfs. F.eks. Peters lagersystem. Eller hans
opvisning i kogekunst som kun huggere kan gøre det.
Tests som "Lad os se hvilken bil der kan køre længst uden motorolie" er lige
min kop te.
Man burde tage derned til "Tag der öffene Tür" en gang. Bare for at se om
det faktisk er rigtigt at de eksisterer.

Ludolfs leve!
FROC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-09 22:28

"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i meddelelsen

> Der er langt mere at lære af Ludolfs. F.eks. Peters lagersystem.

Det har jeg så ikke set endnu.

> Eller hans opvisning i kogekunst som kun huggere kan gøre det.

I går lavede han pommesfrits og hakkebøf, med hollandaise sovs med svampe i.
Det så rigtigt lækkert ud, eller .......

> Tests som "Lad os se hvilken bil der kan køre længst uden motorolie" er
> lige min kop te.

Det er noget sjovere i virkeligeheden, jeg har selv været med til en del af
den slags stunts i gamle dage og hvis bilen alligevel skulle smides ud,
kunne man jo lige så godt lege lidt med den først

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-09 22:26

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> De er da eminente. Kom ikke at sige der er behov for piller mod stress.

De sprænger vist ikke noget i sig selv

> Men en gang sæbe og shampoo ville nok ikke skade.

Ja det er vist ikke hver dag de kommer i bad.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-01-09 23:51

Per Beer Hansen skrev:

> Ja det er vist ikke hver dag de kommer i bad.

Næ, der lugter nok alternativt hos dem.

Men de har en afslappet måde at tale på. Ikke noget turbotysk. Der
ligger sikkert en masse værdier på deres lager. Ikke mindst til lidt
ældre biler.

Men bare det cirkus med Horst-Günter der tager telefonen. Ikke aner en
skid om hvad de har. Kan kun stille et spørgsmål som besvares af peter.
Førstnævnte svarer så kunden, og sådan går det bare pingpong. Ikke noget
med EDB der. Men indrømmet så er de ikke lige hurtige i skoven. Men jeg
tror bare set er skuespil langt hen ad vejen. Men god søndagsunderholdning.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-01-09 08:31

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> superhjerner
> Minder mig lidt om "i gamle dage" (20-30 år siden), hvor mange danske

De opførte sig skam ligeså.

Jeg gætter på at det er en del af det sjove.

Vi har alle sammen mødt adskillige Ludolfs ..

/F