Udskrivning af kuverter på StyleWriter II/~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-07-01 05:11

Hej alle I kloge hoveder!

Der er vel ikke nogen af jer, der har erfaring med kuvertudskrift?

Jeg ville gerne have udskravet adresser (og specielt afsender) på
C6-kuverter (de er 114mm høje og 162mm brede), men min StyleWriter
kender kun til M65 (110x220mm).

Jeg har prøvet at bruge Averys MacLabel Pro i v 1.64; men den kender
heller ikke formatet ;-(

Findes der nogen nem måde, evt med ResEdit at lære sin printerdriver
nogle flere kuvertstørrelser på sådan helt generelt?

Eller skal jeg bare bruge et eller andet stykke fiks software.

M. v. h. & på forhånd tak for hjælpen, Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 27-07-01 20:22

sadyhr@mail.tele.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>
>Eller skal jeg bare bruge et eller andet stykke fiks software.
>
>M. v. h. & på forhånd tak for hjælpen, Sebastian

Jeg svarer ikke fordi jeg er et klogt hoved

Hvis du ikke kan finde nogen løsning, kan du i ClarisWorks bruge dit
tegneark og lave nogle tekstrammer der passer med afsender og adressefelt.
Du plasserer det så det passer øverst på et A4 ark.

Lav et prøveprint og se om det passer. Så kan du gemme det som en
formular. Hver gang du skal printe en konvolut starter du din formular og
skriver en ny adresse ind i adressefeltet.

Det funger udemærket, så længe det er til en begrænset korrespondance.
hilsen Hanne

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-07-01 21:40

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Eller skal jeg bare bruge et eller andet stykke fiks software.
>
> M. v. h. & på forhånd tak for hjælpen, Sebastian

I en kopi af StyleWriter-driveren åbner du "PREC" ressourcen, og vælger
ID 3 og duplikerer denne og giv den ID 4. Åbn denne og her kan du som
knap nr. 6 i sidelayout-dialogen tilføje din egen papir/kuvertstørrelse.
Højde og bredde er angivet i 1/120-inch trin (engelske tommer = 2.54
cm), altså i dit tilfælde:

højde = 11,4/2,54 = 4,4881889764*120 = 538,58267717 afrundet 539
bredde 0 16,2/2,54 = 6,4566929134*120 = 774,80314961 afrundet 775

Nedenfor kan du angive et navn til dit layout, som vises i
sidelayoutdialogen.

Husk og at ændre antallet af knapper til 6 allerøverst i vinduet, og
sørg for _ikke_ at ændre noget i Data-feltet.

Arkiver dine ændringer og erstat den originale StyleWriter-driver med
den redigerede og genstart. Så skulle du kunne vælge den ønskede
C6-kuvertstørrelse.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-07-01 22:53

I artiklen <1ex6wv2.zf4lxc13yrzlwN@ip23.arcnxr6.ras.tele.dk> ,
sadyhr@yahoo.com (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

> [...]
>
> Eller skal jeg bare bruge et eller andet stykke fiks software.
>
> M. v. h. & på forhånd tak for hjælpen, Sebastian

Jeg synes det er nogen gode svar du har fået, jeg lærte et par tricks. Mit
eget bidrag er at råde dig til er at vende kuverten 90 grader, så den går
gennem printeren på den lange led (ligesom et A4 ark). På den måde har
printeren bedre styr på kuverten og du undgår problemer med flappe(r)n(e).