Eksporter data i et givet interval
Fra : Nederbasse

Dato : 07-01-09 09:24

Hejsa

Hvordan eksporter jeg data i en Mysql tabel fra id 1 til id 1500 til en ny
tabel?

Nederbasse

Fra : Dan Storm

Dato : 07-01-09 09:43

Nederbasse skrev:
> Hvordan eksporter jeg data i en Mysql tabel fra id 1 til id 1500 til en ny
> tabel?

Nu kender jeg ikke din struktur eller data men her en idé:

INSERT INTO backup_byer (zip, city, k_id)
SELECT zip, city, k_id FROM byer LIMIT 1500;

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Nederbasse

Dato : 07-01-09 12:10

DOH
der var LIMIT jeg var ude efter, det må være alderen

Lars

Fra : Dan Storm

Dato : 07-01-09 12:35

Nederbasse skrev:
> DOH
> der var LIMIT jeg var ude efter, det må være alderen

Tja, det smutter jo engang imellem... :p

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-01-09 16:08

"Dan Storm" <shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> skrev

> INSERT INTO backup_byer (zip, city, k_id)
> SELECT zip, city, k_id FROM byer LIMIT 1500;

Men vil den ikke bare vælge tage 1500 tilfældige poster?

Fra : Dan Storm

Dato : 07-01-09 17:29

Philip Nunnegaard skrev:
> "Dan Storm" <shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> skrev

> Men vil den ikke bare vælge tage 1500 tilfældige poster?

Umiddelbart vil jeg ikke mene det er tilfældet. Hvis de entries han vil
kopiere er indsat i en tabel med en auto increment primary key vil jeg
mene at den sorterer automatisk efter den, hvis ikke andet er angivet.
Men ellers gælder den gængse måde at skrive en sql forespørgsel stadig:

INSERT INTO backup_byer (zip, city, k_id)
SELECT zip, city, k_id FROM byer ORDER BY zip ASC LIMIT 1500

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-01-09 17:50

On Wed, 07 Jan 2009 17:29:03 +0100, Dan Storm
<shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> wrote:

>Umiddelbart vil jeg ikke mene det er tilfældet. Hvis de entries han vil
>kopiere er indsat i en tabel med en auto increment primary key vil jeg
>mene at den sorterer automatisk efter den, hvis ikke andet er angivet.

Så vidt jeg husker er der i SQL aldrig nogen garanti for at data kommer
i en bestemt rækkefølge, medmindre der er angivet en ORDER BY.
Det vil i hvert fald være dumt at gå ud fra det .....

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-01-09 19:01

Mads Lie Jensen wrote:

> Så vidt jeg husker er der i SQL aldrig nogen garanti for at data kommer
> i en bestemt rækkefølge, medmindre der er angivet en ORDER BY.

Det er fuldstændig korrekt husket

> Det vil i hvert fald være dumt at gå ud fra det .....

Ja, jeg ville nok bruge WHERE Id >= 1 AND Id <= 1500 hvis det ikke var 'de
første 1500 poster' OP mente.

Stig Johansen