keynote!
Fra : BirgerB.

Dato : 06-01-09 19:53

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-01-09 19:58

Fra : Ole V Jensen

Dato : 06-01-09 20:07

> Det var så det ;)

Alt musik i iTunes bliver uden DRM

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 20:09

Ole V Jensen <not@available.dk> wrote:

> BirgerB. <usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:
>
> > Det var så det ;)
>

> Alt musik i iTunes bliver uden DRM

Det var nok faktisk den bedste nyhed .... det bliver i hvertfald dyrt
for mig ;)

/thomas

Fra : Palle

Dato : 06-01-09 21:05

On 2009-01-06 20:09:03 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det var nok faktisk den bedste nyhed .... det bliver i hvertfald dyrt
> for mig ;)

Også for mig!

(Men mon ikke priserne også stiger så?)

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-09 01:37

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Også for mig!
>
> (Men mon ikke priserne også stiger så?)

I starten kostede sange på iTunes Plus kr. 10,-, men efter kort tid kom
de ned på de kr. 8,-, som andre sange koster. Det er altså ikke dyrere
at vælge iTunes Plus end de DRM-beskyttede sange. Det koster dog stadig
kr. 2,- pr. sang (og 30% pr. album), hvis man vil opgradere allerede
købte sange til iTunes Plus. Ved keynote'n tirsdag blev det annonceret,
at priserne på iTunes Music Store bliver mere differentierede fremover.
Hvad der så sker, må vi vente at se.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-01-09 22:52

Thomas von Hassel wrote:

> Det var nok faktisk den bedste nyhed .... det bliver i hvertfald dyrt
> for mig ;)

Det er det, der hedder selektivitet, min dreng.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 23:02

> Det er det, der hedder selektivitet, min dreng.

Ikke hos Apple... hvis du vil opgradere dine DRM beskyttede iTunes køb
så er det alt eller intet ... i øjeblikket ca. 200,- men ikke alt er
konverteret endnu ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-01-09 23:06

Thomas von Hassel wrote:

> Ikke hos Apple... hvis du vil opgradere dine DRM beskyttede iTunes køb
> så er det alt eller intet ... i øjeblikket ca. 200,- men ikke alt er
> konverteret endnu ..

Det er da dig, der skal være lidt mere selektiv i dit musikvalg så..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 23:15

> Det er da dig, der skal være lidt mere selektiv i dit musikvalg så..-)

uh jeg er meget selektiv i mit musikvalg ... og som regel køber jeg
stadig min musik på CD ... vil gerne selv vælge hvordan det bliver
digitaliseret .. men kvaliteten på iTunes Plus udgaverne er ok ... til
det meste.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 06-01-09 20:32

> Det var så det ;)

Det lyder da lidt som en tynd kop te.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Palle

Dato : 06-01-09 21:05

On 2009-01-06 20:31:42 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Det lyder da lidt som en tynd kop te.

I glemte da det vigtigste?!

Den ny Macbook One Button!

http://www.theonion.com/content/video/apple_introduces_revolutionary

Jeg har den allerede. Startede f.eks. med at skrive dette indlæg i fredags

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Mich Ottosen

Dato : 08-01-09 02:34

> [...]

> http://www.theonion.com/content/video/apple_introduces_revolutionary
>
> Jeg har den allerede. Startede f.eks. med at skrive dette indlæg i fredags

Grineren. Det er sådan en, forbrugeren slet ikke véd, at han/hun vil
have - endnu

--
v.h.,
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-09 01:37

BirgerB. <usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:

> Ingen Mini
> en del soft
> Ny The MacBook Pro
> Anti glare mod merpris
> Nyt batt

Software er jo også det vigtigste. Hardware er kun et nødvendigt onde
for at kunne bruge software. Jeg glæder mig til at få de nye iLife og
iWork. Det er meget sjovere end at få nyt hardware. Den nye MacBook Pro
virker nu meget lækker, men jeg må hellere styre mig. Min nuværende er
dårligt nok to måneder gammel.
Hvad de manglende produkter angår, så kommer de, når Apple er
klar, har Apple jo annonceret, da de meddelte, at de ikke længere vil
deltage i Macworld Expo. Der er ofte kommet nye computere få uger efter
en expo. Så vær lidt tålmodig. Vi hørte i øvrigt heller ikke noget til
Snow Leopard.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-09 01:46

> [...]
> iWork. Det er meget sjovere end at få nyt hardware. Den nye MacBook Pro
> virker nu meget lækker, men jeg må hellere styre mig. Min nuværende er

Jeg har bemærket, at hvis man forsøger at købe iWork på Apple Store, så
er der markeret ud for "Danish". Det kan ikke fravælges, for der er ikke
andre sprog nævnt. Det vil da være dejligt, hvis iWork er blevet oversat
til dansk. Det er mest elegant, hvis alle ens menuer er danske, når man
bruger dansk sprog. Så mangler vi bare, at Apples programmer selv laver
en sikkerhedskopi med jævne mellemrum, så man ikke skal huske at gemme
hele tiden selv.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-09 01:52

BirgerB. <usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:

> Ingen Mini
> en del soft
> Ny The MacBook Pro
> Anti glare mod merpris
> Nyt batt
>
> se mere herfra:
>
> http://www.macworld.com/article/137730/2009/01/expo_live.html
>
> Det var så det ;)

Adam C. Engst har lidt blandede følelser vedr. keynoten. Selv om jeg
gerne vil være positiv, så har han vel lidt ret. Især hvis hans
beskrivelse af Phil Schiller og forløbet er rigtig. Heldigvis er det
annoncerede lige noget for mig, og jeg mangler ikke noget i øvrigt. Det
er lidt mere ærgerligt for de, der havde håbet på en ny iMac, Mac mini
eller lignende.

<http://db.tidbits.com/article/9981>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Schjelde

Dato : 07-01-09 07:33

Henrik Münster skrev:

> [...]
> annoncerede lige noget for mig, og jeg mangler ikke noget i øvrigt. Det
> er lidt mere ærgerligt for de, der havde håbet på en ny iMac, Mac mini

Suk.

Ja - har udsat købet af en iMac i snart 2-3 måneder grundet rygterne om
en ny model. Kan snart ikke vente længere og er nu bekymret for at købe
en og der så 2 splitsekunder senere står en ny lækker model på hylderne.

Suk - det er godt nok nogle hæftige problemer jeg har..

david

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-01-09 08:15

David Schjelde skrev:

> [...]
> en og der så 2 splitsekunder senere står en ny lækker model på hylderne.
>
> Suk - det er godt nok nogle hæftige problemer jeg har..

Tjah. Havde du købt for 2-3 måneder siden, havde det gjort mindre ondt nu :)

NÃ¥, hva', har du kunnet klare dig indtil nu, kan du nok klare dig til
sommer også.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-09 09:06

> Tjah. Havde du købt for 2-3 måneder siden, havde det gjort mindre ondt nu :)
>
> Nå, hva', har du kunnet klare dig indtil nu, kan du nok klare dig til
> sommer også.

Mit gæt er at de speedbumper iMac'erne inden for et par uger ...

/thomas

Fra : David Schjelde

Dato : 08-01-09 07:33

Thomas von Hassel skrev:

> Mit gæt er at de speedbumper iMac'erne inden for et par uger ...
>
> /thomas

Tror også lige jeg trækker mit køb lidt. Der må sgu da være noget om
sneleopard/iMac rygterne

david

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-09 09:23

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

> [...]
> også. > > Mit gæt er at de speedbumper iMac'erne inden for et par uger ...
>
> Tror også lige jeg trækker mit køb lidt. Der må sgu da være noget om

Snow Leopard kommer til WWDC engang i foråret ... maj/juni/juli

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 14:56

> Snow Leopard kommer til WWDC engang i foråret ... maj/juni/juli
>
> /thomas

Hæ, hæ...ja, de skal jo have tid til at gøre den universal binary

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-09 14:58

> Hæ, hæ...ja, de skal jo have tid til at gøre den universal binary

du lever stadig i drømmeland ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 15:05

> du lever stadig i drømmeland ;)
>
> /thomas

Ja - og dér er dejligt

Men som du jo selv ofte plæderer, så lad os vente at se

Det bliver /rigtigt/ sjovt, når(hvis) jeg får ret, ikke sandt?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-09 15:12

> Ja - og dér er dejligt
>
> Men som du jo selv ofte plæderer, så lad os vente at se
>
> Det bliver /rigtigt/ sjovt, når(hvis) jeg får ret, ikke sandt?

Jo :)

Bortset fra det, så slog det mig som en sjov ting at de laver et box set
i Februar med iLife '09, iWork '09 og Leopard hvis de kommer med Snow
Leopard et par mdr. senere ... det er benzin på mit bål der tror på at
Snow Leopard bliver gratis eller meget billig ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 15:23

> [...]

> Leopard et par mdr. senere ... det er benzin på mit bål der tror på at
> Snow Leopard bliver gratis eller meget billig ...

Hæ, yep - en pointe, der er en tanke værdig

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 08-01-09 16:46

Morten Lind skrev:

> Hæ, hæ...ja, de skal jo have tid til at gøre den universal binary

Bare for en god ordens skyld. Hvilken beklædningsgenstand agter du at
indtage hvis der ikke er PowerPC understøttelse?

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 17:49

> Bare for en god ordens skyld. Hvilken beklædningsgenstand agter du at
> indtage hvis der ikke er PowerPC understøttelse?

Bare for en god ordens skyld.

Man indtager ikke beklædningsgenstande, man ifører sig dem.

Men til dit filosofiske og egentlig nok retoriske(?) spørgsmål. Jeg
overvejer at iklæde mig sørgeflor, he, he

Jeg formoder, det er svaret, du gerne hører/læser?

Nå, nok drilleri for nu - næh, Thorbjørn, hvis der ikke er
PPCunderstøttelse i sneleoparden, så bliver jeg - pragmatisk som jeg er
- på min sindssygt godt fungerende, eksisterende platform.

Når Adobe får nosset sig færdig med en dansk udgave af CS3/eller /-4
flytter jeg fra Mac OS X, 10.4.11 til Mac OS X, 10.5.x.

Jeg køber jo ikke nyt, fordi det er nyt - jeg køber ting, der virker

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-09 18:58

> Bare for en god ordens skyld.
>
> Man indtager ikke beklædningsgenstande, man ifører sig dem.

med mindre det er en gammel hat ... ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 19:05

> med mindre det er en gammel hat ... ;)

> /thomas

Hmm.....uanset hvad gider jeg ikke æde gamle hatte, he.....

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 08-01-09 19:09

Morten Lind skrev:

> Bare for en god ordens skyld.
>
> Man indtager ikke beklædningsgenstande, man ifører sig dem.

Ikke i Anders And. Der æder Anderbilt sin hat. Jævnligt.

> Jeg formoder, det er svaret, du gerne hører/læser?

Nejnej. Jeg skulle bare se om du havde forberedt dig mentalt på
situationen, men det kan jeg så forstå du har.

> Når Adobe får nosset sig færdig med en dansk udgave af CS3/eller /-4
> flytter jeg fra Mac OS X, 10.4.11 til Mac OS X, 10.5.x.

Hvad så hvis den kun bliver Intel og ikke Universal? Så må du ud og
købe nyt :)

> Jeg køber jo ikke nyt, fordi det er nyt - jeg køber ting, der virker

Og som passer til dig i tempo. Du har garanteret også blød hat på, på
arbejde

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 19:31

> Ikke i Anders And. Der æder Anderbilt sin hat. Jævnligt.

Anders And - sådan en tredsserting? Man kan vel egentlig heller ikke
kalde en hat for en beklædningsgenstand, kan man?

Ret beset bør den vel betegnes hovedbeklædningsgenstand, hvis vi er
derude?

> Nejnej. Jeg skulle bare se om du havde forberedt dig mentalt på
> situationen, men det kan jeg så forstå du har.

Tjoehnæeh.....det har jeg s´gu´ ikke overvejet - egentlig er jeg
ligeglad.

> Hvad så hvis den kun bliver Intel og ikke Universal? Så må du ud og
> købe nyt :)

Næ - så bliver jeg på Mac OS X, 10.4.11 og CS2 - det virker - og det
virker fint - og det bliver ved at virke, til jeg går på efterløn, hæ,
hæ...

> Og som passer til dig i tempo. Du har garanteret også blød hat på, på
> arbejde

Aldrig i livet - mit lange hippiehår er ikke gråt endnu, så det er
Stetson eller bowler - som rykker

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-09 19:39

> Næ - så bliver jeg på Mac OS X, 10.4.11 og CS2 - det virker - og det
> virker fint - og det bliver ved at virke, til jeg går på efterløn, hæ,
> hæ...

det får du ikke lov til ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-09 19:50

> det får du ikke lov til ;)

> /thomas

Hvad får jeg ikke lov til? At gå på efterløn?

Jo da

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 08-01-09 19:17

> Man indtager ikke beklædningsgenstande, man ifører sig dem.

Jo, din gamle hat!

- Mikael

Fra : David Schjelde

Dato : 08-01-09 07:32

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Tjah. Havde du købt for 2-3 måneder siden, havde det gjort mindre ondt
> nu :)
>
> NÃ¥, hva', har du kunnet klare dig indtil nu, kan du nok klare dig til
> sommer også.

Hahahaha - Sandt nok (-:

Tror ikke jeg kan holde meget længere - skal bruge den til mit arbejde
og er træt af "kun" at have en MacBook at arbejde på.