transparant baggrund i IE6
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 06-01-09 21:13

Hej
Jeg bruger billeder i min menu hvor en del af baggrunden er
transparant. Men i IE6 bliver den transparente del af billedet
farvet.
Er der noget jeg kan gøre ved det?
Billederne er i png format - har dette betydning?
Det er på roll-overs i menupunktet "rådgivning" og
"undervisning".
www.fhraadgivning.com

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-01-09 23:43

Jimmy skov Adetunji skrev:

> IE6 bliver den transparente del af billedet farvet.

Du kan ikke bruge png i IE6, som i øvrigt laver
mange andre sjove ting på siden.

Du skal også have rettet et par småfejl, se:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.fhraadgivning.com%2F

> Er der noget jeg kan gøre ved det?

Den bedste løsning er nok en menu i Flash, hvis den
skal se sådan ud.

> Billederne er i png format - har dette betydning?

Ja!

> Det er på roll-overs i menupunktet "rådgivning" og
> "undervisning".

Det fungerer heller ikke optimalt i IE6.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 06-01-09 23:56

Hej Allan

tak for tilbagemeldingen.
Havde på fornemmelsen at det var png formatet der drillede.
Havde ikke lige fået uploaded min css for ie6 - derfor siden noget underlige
udseende.
Nu virker den faktisk!
Mangler så bare at ændre filformaten og indsætte det nødvendige kode på de sider jeg
linker til.

Endnu engang
1000 tak til alle jer der sørger for en fantastisk support her på html.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-01-09 00:29

Jimmy skov Adetunji skrev:

> Nu virker den faktisk!

Nu mangler du bare at rette valideringsfejlene,
så skulle du have en endnu større chance for at
det bliver vist ensartet i forskellige browsere.

Tjek linket i forrige indlæg!

> Endnu engang 1000 tak til alle jer der sørger for
> en fantastisk support her på html.dk

Du er ikke på html.dk - du er på Usenet, som er en
verdensomspændende enhed med millioner af
grupper. Her giver html.dk blot adgang til nogle få
udvalgte, som du benytter.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk