Ransagning
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-01-09 00:37

I den verserende sag om politiovergreb nævnt i TV-tema i går
og opfulgt i dag, fremgår det at en uskyldig person -jf.
statsadvokatens konklusioner - er blevet anholdt og udsat for
ulovlig vold fra politiet side. Det er blevet kritiseret af
statsadvokaten, men da politiet dækker over hinanden - selvom
man her naivt troede at netop politiet ville tone rent flag
her, eftersom det er jo dem der forarget udtaler - når de har
fanget en formodet gerningsmand - at han dækker over sine
kammerater. Det er lidet troværdigt når politiet selv gør
noget sådant. Men det er nu ikke det jeg sigter til med dette
indlæg. Det jeg spørger om her er forholdene omkring den
efterfølgende ransagning af ofrets hjem, idet politiet -ifølge
forsvarsadvokaten - måske håber på at finde noget der kan
retfærdiggøre den pågældende handling. Det er også kritiseret
af statsadvokaten der udtaler at der ikke var nogen grund til
denne ransagning.

1. ifølge ofret beder politiet ham om at skrive under på en
stykke papir om at der er foretaget en ransagning. Spørgsmålet
lyder: er det almindelig procedure at man skal skrive under på
noget sådant?

2. offeret siger nej, men politiet ransager alligevel -
åbenlyst uden dommerkendelse - er det normalt? For lovligt er
det vel ikke, med mindre at politiet har fået en sådan
kendelse efterfølgende.
Men hvis det havde været tilfældet, ville statsadvokaten næppe
have kunnet kritisere politiets fremfærd? eller hvad?

3. Politiet finder en skorstensfejerkugle som offeret har fået
forærende af sin bror der er skortstensfejer. De tager den med
da kuglen kan bruges som slagvåben - uanset at der ikke er
nogen som helst grund til at offeret skulle have haft den
hensigt, og uanset at de ikke -ifølge statsadvokaten - havde
nogen grund til at gøre som de gjorde.
Vil en sådan ulovlig ransagning kunne medføre en straf til
offeret? I USA ville en sådan ransagning blive erklæret
ulovlig og ville ikke kunne benyttes i en kommende retssag.
Det gælder vist ikke i Danmark - eller hvad?

4.Efterfølgende får offeret en bøde for at have en sådan
souvenirgenstand. Offeret har ikke tænkt sig at betale denne
bøde.
Har han - set i lyset af det passerede - en god sag her?

Kun juridiske svar, tak!

Fra : Mr. Larsen

Dato : 06-01-09 00:47

Arne H. Wilstrup forklarede den 06-01-2009:

> [...]
> Men hvis det havde været tilfældet, ville statsadvokaten næppe have kunnet
> kritisere politiets fremfærd? eller hvad?

<citat>
Som hovedregel må ransagning kun ske efter dommerkendelse. Hvis
øjemedet vil forspildes ved at afvente dommerkendelse, må ransagning
foretages uden. I så fald skal sagen dog indbringes for retten inden 24
timer, hvis der anmodes herom.
</citat>

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-608.html

Der kan godt ransages uden dommerkendelse.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-01-09 21:29

"Mr. Larsen" <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen
> [...]
> </citat>
>
> http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-608.html
>
> Der kan godt ransages uden dommerkendelse.

Det var ikke det jeg spurgte om. Jeg spurgte om hvordan
vedkommendes sag stillede sig når han nu nægter at betale den
pågældende bøde på det foreliggende grundlag som jeg allerede
har skitseret.
Der var -ifølge statsadvokaten -ingen grund til ransagningen,
vedkommende var ikke under mistanke for noget, der var ingen
sigtelse, politiet har erkendt at anholdelsen var en fejl,
statsadvokaten har udtalt sin kritik og tilbage står blot at
de pågældende betjente dækker over hinanden -

Nu spørger jeg - sikkert forgæves - hvor er forargelsen mod
den fremfærd, når man er så forarget over at blekingebanden
også dækkede over hvem der udførte det dræbende skud i sin
tid?

Hvori består forskellen på forbrydere der dækker over hinanden
og så politiet der gør det samme? Og DET er politisk - men det
er sgu ikke politisk at spørge om det juridiske i forhold til
bøden: Hvad vil der ske ham hvis han nægter at betale den
pålagte bøde? Vil han ende i retten, og vil retten tage hensyn
til hele forløbet eller vil man blot se det isoleret fra den
eksisterende sag? Vedkommende ville jo aldrig have fået en
bøde under normale omstændigheder, eftersom der ikke var nogen
grund til ransagningen, hvilket statsadvokaten altså har
erkendt?

Fra : Mr. Larsen

Dato : 07-01-09 00:16

Arne H. Wilstrup tastede følgende:

> [...]

2. offeret siger nej, men politiet ransager alligevel - åbenlyst uden
dommerkendelse - er det normalt? For lovligt er det vel ikke"

Nå.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 14:03

> [...]
> 2. offeret siger nej, men politiet ransager alligevel -
> åbenlyst uden dommerkendelse - er det normalt? For lovligt

Citatet har du atter revet ud af sin sammenhæng - det skal jo
ses i relation til hele sagen. Det turde være indlysende.

Fra : alexbo

Dato : 06-01-09 19:06

"Arne H. Wilstrup" skrev

>Men det er nu ikke det jeg sigter til med dette indlæg.
Det er en trediedel af dit indlæg der viser sig at være ligegyldigt, det er
åbenbart
ikke det sagen handler om.

>Det jeg spørger om her er forholdene omkring den efterfølgende ransagning
>af ofrets hjem, idet politiet -ifølge forsvarsadvokaten - måske håber på at
>finde noget der kan retfærdiggøre den pågældende handling
Ja der er ingen tvivl om at forsvarsadvoketen mener at hans klient er
uskyldig i alle anklager, det er hans job.

>Det er også kritiseret af statsadvokaten der udtaler at der ikke var nogen
>grund til denne ransagning.
Det er så en anden sag som formentlig bliver undersøgt.

> 1. ifølge ofret beder politiet ham om at skrive under på en stykke papir
> om at der er foretaget en ransagning. Spørgsmålet lyder: er det almindelig
> procedure at man skal skrive under på noget sådant?
Det er en mulighed.
§ 796.
Stk. 5. Såfremt ransagningen er rettet imod husrum, lokaliteter eller
genstande, som en mistænkt har rådighed over, og denne meddeler skriftligt
samtykke til, at ransagningen foretages, kan beslutning om ransagning også
træffes af politiet.

> 2. offeret siger nej,
Offeret?
> men politiet ransager alligevel - åbenlyst uden dommerkendelse - er det
> normalt?
Ja.

>For lovligt er det vel ikke,
Nå er det ikke.
> med mindre at politiet har fået en sådan kendelse efterfølgende.
Er det noget du ved?

> Men hvis det havde været tilfældet, ville statsadvokaten næppe have kunnet
> kritisere politiets fremfærd? eller hvad?
eller hvad.

> Vil en sådan ulovlig ransagning kunne medføre en straf til offeret?
Nej, man straffer ikke ofre,

> [...]

> Offeret har ikke tænkt sig at betale denne bøde.
> Har han - set i lyset af det passerede - en god sag her?
Nu ved jeg ikke hvad du mener med en souvenirgenstand, kunne en Kalashnikov
fra Afganistan være en souveniergenstand?
Jeg mener ganske bestemt at man mellem et ulovligt våben eller ikke et
ulovligt våben.

> Kun juridiske svar, tak!
Tja, jeg undrer mig over at du har overladt den dømmende magt til
statadvokaten, den har ellers ligget trygt og godt hos domstolene.
Men nu er en kritik fra statsadvokaten tilsyneladende nok for dig til at de
kritiserede må være rene forbrydere.

Rent juridisk anser jeg dit indlæg for at rent politisk.

mvh
Alex Christensne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-01-09 21:24

> "Arne H. Wilstrup" skrev

> Det er en trediedel af dit indlæg der viser sig at være
> ligegyldigt, det er åbenbart
> ikke det sagen handler om.

Som ikke-jurist bliver jeg nødt til at forklare sagen sådan
som jeg ser den. Jeg ved udmærket at man kan ransage uden
dommerkendelse hvis øjemedet forspildes, men det er jo ikke
nok blot at skrive dette og så spørge om det er i orden. Jeg
mener at det må med i beretningen at vedkommende
politibetjente IKKE havde nogen grund til at gøre det og det
er statsadvokaten altså enig i. Når sagens faktuelle
omstændigheder rulles op af mig ,så er det jo fordi mit
spørgsmål ikke eksplicit går på om politiet har ret til at
gøre som de gør eller ej, men om man netop i DENNE situation
kan undlade at betale en bøde, da vedkommende jo ikke er
sigtet for noget, der mig bekendt ikke foreligger en
dommerkendelse i sagen og at statsadvokaten har sagt at det
ikke var i orden at ransage hans lejlighed. Jeg kender ikke
andre måder at skrive det på hvis det ikke blot bliver en
belæring om hvad grundloven skriver om "forspildelse af
øjemedet".

> Ja der er ingen tvivl om at forsvarsadvoketen mener at hans
> klient er
> uskyldig i alle anklager, det er hans job.

Spiller du dum her? Jeg refererer omhyggeligt til hvad
STATSADVOKATEN udtaler sig om. Det er STATSADVOKATEN der siger
at der ikke er nogen grund til at ransage hjemmet. Når
politiet så gør det alligevel, uden grund, så er det vel ikke
i orden at man så giver en bøde på baggrund af en ulovlig
ransagelse. Prøv dog for f.... at læse hvad jeg spørger om og
ikke hvad du tror jeg spørger om.

AT politiet er skyldig er der INGEN tvivl om. Dets adfærd
bliver jo fuldkommen undsagt af statsadvokaten og tilbage står
blot at politiet dækker over hinanden, hvilket jo ikke er i
orden, MEN det jeg faktsik spørger om er ikke et forsøg på at
afklare skyldsspørgsmålet her - jeg spørger blot - på baggrund
af det oplyste- hvordan offeret står hvis han undlader at
betale den bøde politiet ved sin "ulovlige" ransagning har
pålignet ham. Han siger selv at han ikke har til hensigt at
betale bøden. Den vil så formentlig blive forsøgt inddrevet,
evt. via rettens vej - hvordan står han i netop denne sag?

> [...]

> meddeler skriftligt
> samtykke til, at ransagningen foretages, kan beslutning om

Men manden er jo ikke mistænkt for noget? Han er heller ikke
sigtet for et kriminelt forhold, så hvordan kan man så ransage
hans hjem, når han nægter at skrive under på papiret?

> Offeret?

Ja, læs sagen - se udsendelsen.

> Ja.

Så man har altså en politistat hvor politiet kan gøre hvad de
vil uden nogen grund?

> Nå er det ikke.

Du vil åbenbart læse noget andet i det jeg skriver end det jeg
mener. Jeg skriver "For lovligt er det VEL ikke?" - her
udtrykker jeg en tvivl sprogligt set. Det er altså ikke et
retorisk spørgsmål, men et spørgsmål som jeg forventer at
nogen kan svare på - og de 'nogen' forventer jeg har en vis
juridisk indsigt.

> Er det noget du ved?

???? prøv at læse hvad jeg spørger om.

> eller hvad.

Du spiller ikke dum -du ER dum. Jeg bad om et seriøst juridisk
svar, ikke et flabet indlæg.

> Nej, man straffer ikke ofre,

Så en bøde er altså ikke en straf? Manden der blev udsat for
grov vold fra politiets side - erkendt af statsadvokaten - er
et offer. Dette offer bliver efterfølgende opsøgt af politiet
der mod hans protester vil ransage hans hjem. De finder en
kugle der benyttes af skorstensfejere -altså et stykke
værktøj. Politiet tager kuglen med da de hævder at det kan
benyttes som slagvåben - ja, det kan de fleste værktøjer hvis
man har ond vilje dertil. Selv en gaffel kan anvendes som
våben.

> eller hvad.

Du kan altså ikke svare? Hvorfor fanden forsøger du så
overhovedet at gå ind i dette, når din viden er så begrænset
juridisk at du blot kan komme med dumme bemærkninger?

> Nu ved jeg ikke hvad du mener med en souvenirgenstand, kunne
> en Kalashnikov fra Afganistan være en souveniergenstand?

Get real - vi taler jo ikke om et skydevåben, vel? Vi taler om
et stykke værktøj som benyttes af en skorstensfejer. Denne
kugle har han foræret til sin bror. Den ligger i hans hjem,
der er ikke bevist noget som helst om at det skulle anvendes
som våben og det er ikke umiddelbart sandsynligt at det skulle
være tilfældet. Mandens straffeattest er ren, politiet har
intet at komme efter - ifølge statsadvokaten, så hvorfor så
ikke komme med en forklaring der holder juridisk i dette
tilfælde.

> Jeg mener ganske bestemt at man mellem et ulovligt våben
> eller ikke et ulovligt våben.

???

> [...]
> Men nu er en kritik fra statsadvokaten tilsyneladende nok
> for dig til at de kritiserede må være rene forbrydere.

Der er INGEN tvivl om at hændelsen har fundet sted. Der er
INGEN tvivl om at det pågældende overgreb har fundet sted.
Retslægerne har udtalt sig, akkurat som de udtalte sig i sagen
mod de tre politibetjente hvor de blev frikendt fordi en
retslæge mente at de tydelige sår vedkommende havde i hovdet
ikke kunne være påført ofret med knipler.
Nu har retslægerne udtalt sig som sagt og konkluderet at der
er sket det som offeret har sagt. Han er blevet undersøgt af
læger på hospitalet. Retslægerådet har kommet med udtalelser
og politibetjentene siger bare at de ikke kan huske noget. De
afviser ikke at det er sket, men de kan bare ikke "huske" hvem
der har gjort hvad.
Statsadvokaten udtaler at der ikke er nogen tvivl om at
tingene er sket. En retsmedicinsk ekspert har udtalt sig om
sagen - der er altså INGENSOMHELST tvivl om sagens
omstændigheder udover at man ikke kan rejse sag mod betjentene
fordi de dækker over hinanden.

Retten bliver altså ikke bedt om at tage stilling til noget
som helst, da den ikke kan føres for retten sådan som sagen
står. Men både forsvarer og anklager er enig om at det er
foregået som hævdet af ofret - man mangler blot voldsmanden.

> Rent juridisk anser jeg dit indlæg for at rent politisk.

Og jeg anser dit svar for at være rent politisk. At du
tilsyneladende er så enfoldig at du tror at man kan adskille
politik fra jura, vidner om at du intet forstår af juraen i
samfundet - altså den jura der har at gøre med virkelighedens
verden og ikke blot kan slås op i bøgerne.

Men det er REN jura at spørge om hvordan vedkommende står i
forhold til at nægte at betale den pågældende bøde udstedt af
politiet, når omstændighederne er

1.ulovlig ransagning - ja, det er statsadvokaten der
indstiller at det var en ulovlig ransagning - eller i hvert
fald en grundløs ransagning. Det er sådan set hans job at
udtale sig om.

2. at ransagningen er sket på en måde der sætter tvivl om
hvorvidt politiet overhovedet har rent mel i posen når de
efterfølgende forsøger at ransage hjemmet på det foreliggende
grundlag, og når de senere har erkendt at offeret var den
forkerte person.

Det - og intet andet - ville jeg gerne have svar på, men jeg
ser at du blot forsøger at gøre det til noget andet. Kom dog
ned fra dit elfenbenstårn og udtal dig - hvis du kan- om de
pågældende spørgsmål i stedet for dit højst arrogante indlæg
der intet siger og som jeg gerne havde været foruden.

Men du er måske arrogant i virkeligheden? Jeg tror det.

Fra : alexbo

Dato : 06-01-09 22:20

"Arne H. Wilstrup" skrev i

> Spiller du dum her? Jeg refererer omhyggeligt til hvad STATSADVOKATEN
> udtaler sig om.
" idet politiet -ifølge forsvarsadvokaten - måske håber på at finde noget "

>Det er STATSADVOKATEN der siger
men du skriver forsvarsadvokaten.

> AT politiet er skyldig er der INGEN tvivl om.
Nå men det fremgår ikke særlig tydeligt af dit indlæg at de rent faktisk er
kendt skyldige.
For det er vel ikke bare dig der har besluttet de er skyldige.

> Ja, læs sagen - se udsendelsen.
Næh jeg læser det du skriver, men jeg tror gerne at jeg blev bedre
informeret andre steder.

> Der er INGEN tvivl om at hændelsen har fundet sted. Der er INGEN tvivl om
> at det pågældende overgreb har fundet sted.
Jamen så behøver vi andre eller en domstol jo ikke tage stilling til sagen,
du har dømt.

> Men du er måske arrogant i virkeligheden? Jeg tror det.
Jamen så behøver jeg ikke svare, du har dømt arrogance, forklædt som et
spørgsmål, lige som alt det andet

mvh
Alex Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 14:02

> "Arne H. Wilstrup" skrev i

> " idet politiet -ifølge forsvarsadvokaten - måske håber på
> at finde noget "

> men du skriver forsvarsadvokaten.

Det er STATSADVOKATEN der skriver at ransagningen ikke var i
orden. Det er forsvarsadvokaten der kommenterer det som en
mulig begrundelse for politiet der kunne håbe at finde noget
belastende.

> Nå men det fremgår ikke særlig tydeligt af dit indlæg at de
> rent faktisk er kendt skyldige.
> For det er vel ikke bare dig der har besluttet de er
> skyldige.

Det er statsadvokaten der skriver at anholdelsen ikke er i
orden. Det er statsadvokaten der gerne vil have den skyldige
betjent ført for retten, men de andre dækker over
vedkommende - så derfor.

> Næh jeg læser det du skriver, men jeg tror gerne at jeg blev
> bedre informeret andre steder.

Ja, det er der vist ingen tvivl om - du har jo på forhånd
besluttet dig til at alt hvad jeg skriver er forkert, politisk
etc.
Der er sgu intet politisk i at forlange reglerne overholdt.

> Jamen så behøver vi andre eller en domstol jo ikke tage
> stilling til sagen, du har dømt.

Nej, STATSADVOKATEN har udtalt sig. Der er ikke tale om en
dom, men om at overgrebet har fundet sted er der ingen tvivl.
Man mangler blot at udpege den skyldige. Det må da være nemt
at fatte - selv for dig?

> Jamen så behøver jeg ikke svare, du har dømt arrogance,
> forklædt som et spørgsmål, lige som alt det andet

Akkurat som du har besluttet dig for at hvad jeg skriver er
"politisk" og derfor ikke er sandt.

Fra : alexbo

Dato : 07-01-09 16:10

"Arne H. Wilstrup" skrev

> Der er sgu intet politisk i at forlange reglerne overholdt.

Næh, men det er politisk når man selv vælger hvem der skal overholde
reglerne.
Den juridiske grundregel her i landet er at man regnes for uskyldig til det
modsatte er bevist, og at det er domstolene der tager sig af den sag.
Den regel har du tilsidesat i dit korstog mod de pågældende betjente.

> Akkurat som du har besluttet dig for at hvad jeg skriver er "politisk" og
> derfor ikke er sandt.

Det kan godt være sandt fordi det er politisk.
Din påstand er at nogle betjente dækker over hinanden,
d.v.s at i virkeligheden mener du nok at en eller flere betjente dækker over
en kollega der har forløbet sig.
eller måske mener du at et større antal betjente alle har forløbet sig og nu
dækker over hinanden.
Nu kunne man godt forestille sig at en betjent forløber sig uden at den
anden eller de andre ser noget, men det er der ikke plads til i dit univers
hvor de bare dækker over hinanden.

Du kalder en korstensfejerkugle en sourvenirgenstand, det kan det da også
godt være, for en skorstensfejer er det et arbejdsredskab, for andre vil det
være et slagvåben.

Det er ikke så meget spørgsmålene du kommer med der er politiske i mine øjne
det er ordvalget,
hvis ellers jeg skal regne med at hvad der står foran et spørgsmålstegn er
et spørgsmål.
Nogen af dem er bare "eller hvad?

1. "ifølge ofret beder politiet ham"

Et offer, ikke en kriminel der får sit hjem gennemsøgt, næh et offer.

[...]

offeret igen, lovligt er det vel ikke medmindre, så var det næppe
kritiseret, eller hvad.
Det kan man da ikke svare bare nogenlunde fornuftigt på.

[...]

Tilsyneladende skulle dette være spørgsmål nr 3. det slutter i hvert fald
med et spørgsmålstegn, men det ligner mere et partsindlæg.
Hvorfra du kender "offerets" hensigt med kuglen kan jeg ikke vide, men
tilsyneladende har du en klar mening om både hensigter og andre aspekter
i denne sag, og dem skal du have lov at have i fred, jeg synes bare ikke de
hører til her.

Men det har jeg jo nok gjort klart, så jeg ser ingen grund til at fortsætte,
da navnlig ikke når jeg åbenbart forventes selv at finde de oplysninger der
mangler.

mvh
Alex Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 17:53

> "Arne H. Wilstrup" skrev

> Næh, men det er politisk når man selv vælger hvem der skal
> overholde
> reglerne.

Overhovedet ikke - det har intet med politik at gøre at man
mener at en tyv skal i fængsel, eller at en politimand skal
overholde loven. Det manglede da bare. At se noget "politisk"
i dette er fuldkommen hysterisk.
Jeg stillede et par relevante spørgsmål, og fik nogle
arrogante og flabede svar fra din side. Det havde jeg såmænd
også ventet, men jeg havde dog til det sidste håbet på at du i
det mindste kunne abstrahere fra din animositet mod min person
og så forholde dig til sagen - det kunne du så ikke.

> [...]
> den sag.
> Den regel har du tilsidesat i dit korstog mod de pågældende

Korstog? sikke da noget ævl - det er forbløffende som du går i
brechen for politiet når de laver noget lort, medens du ikke
er bleg for at komme med dine uforblommede meninger når det
går ud over civile borgere med udtalelser som du åbenlyst
anser for at være "den rene jura".

Når politiet gør grove fejl, så kan du være evig forvisset om
at jeg skal være en af de første til at kritisere dem - og med
rette.
Statsadvokaten har i denne sag afgjort at de pågældende
betjente har begået ulovligheder - det fremgår af hans
redegørelse sort på hvidt. Det er ikke en dom, men en
administrativ opfattelse, som han har lov til at have. Det
hører faktisk med til hans job. Det er statsadvokaten der
rejser sigtelse når det drejer sig om politiet. Han har lov -
som en af de øverstansvarlige for politiets brug af
politimetoder - at påtale politifolks brug af netop
politimetoderne når der klages over dem. Han skal undersøge
klagesagerne og komme med sin indstilling, og det har han
gjort: han har sagt at politiets fremfærd IKKE var i orden.
Det er ikke mere en dom end at han indstiller til fyring af
nogle betjente der er gået over stregen.
Ærlig talt - du kan åbenbart ikke skelne mellem hvad der
hedder administrative afgørelser og så domme.

Politiet har begået grov vold - det er der ingen tvivl om. Det
eneste der er tvivl om er hvem der har begået den.

> [...]
> Din påstand er at nogle betjente dækker over hinanden,
> d.v.s at i virkeligheden mener du nok at en eller flere

Det er ikke MIN påstand - det er statsadvokatens. Det er da
satans som du vælger at se helt bort fra kendsgerningerne i
denne sag -prøv dog at se udsendelsen før du tager stilling
til hvad der er fup og fakta her.

Ifølge statsadvokaten er der INGEN TVIVL OM FORLØBETS
RIGTIGHED. Det udtaler han EFTER at betjentene er afhørt. Så
ærlig talt - dit ækle forsvar for politiet uanset hvad
kendsgerningerne er, vidner om at du sikkert selv er
politimand, og det korps holder jo altid sammen. Det har vi
set gang på gang. Denne ækle spejdermoral burde være politiet
fremmed, men det viser sig jo gang på gang at politiet træder
ved siden af og støttes af kollegaerne. Uhyggeligt.

> eller måske mener du at et større antal betjente alle har
> forløbet sig og nu
> dækker over hinanden.
Jeg citerer hvad statsadvokaten har fundet frem til - se dog
for fanden udsendelsen i stedet for at kloge dig på hvad jeg
mener.

> [...]
> uden at den
> anden eller de andre ser noget, men det er der ikke plads

Det er statsadvokatens opfattelse at de dækker over hinanden.
Det kan ikke siges klarere.

> [...]
> kan det da også
> godt være, for en skorstensfejer er det et arbejdsredskab,

Der var ingen lovlig grund til at gå ind i hans lejlighed. Man
havde ingen sag, og det slog statsadvokaten fast. At man
alligevel ulovligt trænger ind og ransager hjemmet og
tilfældigvis finder en skorstensfejerkugle som han ikke har
forsøgt at skjule, men som han har fået af sin bror der er
skorstensfejer, er langt ude. Det ville svare til at politiet
ulovligt trængte ind i mit hjem, fandt en brødkniv der var
større end de tilladte centimeter, og sigtede mig for ulovlig
våbenbesiddelse.
Det springende punkt i denne sag er naturligvis om politiet
uden lovhjemmel kan trænge ind til private personer, ransage
deres bopæl og derpå give folk en bøde for de ting de ifølge
politiet ikke må have. Og bemærk: grundlovens paragraf om
hjemmets ukrænkelighed kommer i spil her. Den med at
"øjemedet" ikke forspildes, har alene at gøre med folk for
hvem man med føje kan mistænke for en forbrydelse. Ifølge
statsadvokaten var der INGEN lovlig grund til denne
ransagning, og derfor er det jeg spørger om hvilke
konsekvenser det får for offeret for politivolden at han
nægter at betale den pålagte bøde i netop denne situation.

Der var ingen konkret mistanke, og der var derfor ingen grund
til at ransage hans hjem. Og hvis man ønskede dette, kunne man
simpelthen være gået til en dommer og få en dommerkendelse.
Det var ikke tilfældet og det var heller ikke tilfældet at man
fik den efterfølgende, hvilket er klart nok: der var INGEN
KONKRET MISTANKE og øjemedet var altså ikke forspildt. Det var
derfor en ulovlig ransagning og i strid med grundloven om
boligens ukrænkelighed.

Det eneste jeg spurgte om var om offeret kunne nægte at betale
sin bøde i netop denne situation og hvilke konsekvenser det
ville have i så fald, hvis sagen gik til retten og den blev
forelagt med statsadvokatens bemærkninger om at ransagningen
ikke var i orden.
Andet og mere var der ikke i denne sag.
At du kan få det til at være en hetz mod politiet, har jeg
ikke fantasi til at forestille mig, men det er da helt klart
at du - som altid -står på politiets side uanset hvad de gør.

> [...]
> politiske i mine øjne
> det er ordvalget,
> hvis ellers jeg skal regne med at hvad der står foran et

ja, "eller hvad?" er et almindeligt ordvalg når man udtrykker
tvivl om et muligt svar.
Og at du opfatter mit ordvalg som politisk, viser jo netop at
du er forudindtaget mod min person. Du forventer at jeg vil
politisere og derefter afgør du at det er det jeg gør,
hvorefter du svarer flabet og arrogant igen.

Det eneste jeg faktisk spørger om er hvad konsekvensen for
offeret i denne sag vil være når han proklamerer at han ikke
vil betale bøden for at have en gave fra sin bror i sit hjem
og som politiet har fundet via en ulovlig ransagning (ulovlig
ifølge statsadvokaten).

Jeg forestiller mig at man hos en fornuftig dommer vil sige:
Pjat med jer, politi - det lugter af hævn og det kan vi ikke
have. Men det kunne jo også være at dommeren mente at de to
sager intet havde med hinanden at gøre. Derfor "eller hvad?" -
et udtryk for at man kan være i tvivl om hvorvidt politiet kan
give en bøde for et forhold der er opdaget ved en ulovlig
ransagning.

Det må man sgu være temmelig indsyltet i politiets bærme for
at opfatte som politisering og hetz mod ordensmagten, for
intet af det jeg har skrevet går på hvad dommen over
politifolkene kunne blive. Jeg har kun genfortalt hvad
statsadvokaten har skrevet - nichts weiter.

> 1. "ifølge ofret beder politiet ham"
>
> Et offer, ikke en kriminel der får sit hjem gennemsøgt, næh
> et offer.

Ja, netop - fordi manden var IKKE kriminel. Han var blevet
anholdt på et forkert grundlag. Han havde INTET GJORT!!! Prøv
nu at få det ind i hovedet: statsadvokaten har allerede udtalt
at manden var helt uskyldig, politiet har erkendt det og det
er bevist at han er blevet udsat for overgreb med et halsgreb
der har gjort at han har været ved at dø. Hvis det ikke er et
"offer", så ved jeg ikke hvad et offer er.

Hvis manden havde været det mindste krimniel, så havde jeg
også beskrevet ham som offer, fordi et overgreb er et
overgreb, men jeg havde aldrig stillet spørgsmålstegn om
berettigelsen i at han blev anholdt. Det er det du åbenlyst
ikke kan forstå.

> [...]
> næppe
> kritiseret, eller hvad.
> Det kan man da ikke svare bare nogenlunde fornuftigt på.

offer, fordi han ER offer for politivold - det har
statsadvokaten allerede fastslået, det er BEVIST af lægerne at
han har været udsat for livstruende vold - tror du han selv
har påført sig disse skader? Tror du at han har opsøgt en
eller anden obskur person som han har bedt om at lemlæste sig
til nær døden for at få ram på politiet? Hvor sandsynligt er
det? Hvor sandsynligt er det at han besvimede i politiets
varetægt uden at de havde gjort ham noget med mindre han på
forhånd var syg?

Jeg spørger ikke om alle disse detaljer som er syltet ind i
sagen. Jeg spørger kun om det kan lade sig gøre at få en bøde
for noget man har i sit hjem og som politiet finder via en
ULOVLIG ransagning.

I USA ville det være blevet afvist 100 procent -men jeg ved
IKKE om det samme gælder i Danmark -og det er det jeg
eksplicit spørger om

> [...]
> andre aspekter
> i denne sag, og dem skal du have lov at have i fred, jeg
'
Naturligvis hører det til her: det er ganske simpelt: må
politiet ransage ulovligt? nej! Det svar kan jeg selv give.
Men hvis politiet opsnapper en ting som de kan hævde er
ulovligt ved den ulovlige ransagning, og derpå giver den
pågældende en bøde, vil de så kunne forlange den betalt på det
foreliggende grundlag?
Vil man i retten - for modtageren af bøden vil ikke betale
den - se bort fra hele forløbet: den begåede vold fra
politiets side, forsvarerens udtalelser om at det ligner en
slags "hævn" fra politiets side - ELLER HVAD? Altså kunne man
tænkes andre udgange på den sag med bøden end at en dommer
sagde til politiet: Pjat - det lugter langt væk. Eller kunne
man tænke sig at en domme sagde: "Bøden skal betales
alligevel!" Det er simpelthen spørgsmålene og har intet at
gøre med den paranoia du udviser om at jeg skulle politisere
og hetze mod politiet.

> Men det har jeg jo nok gjort klart, så jeg ser ingen grund
> til at fortsætte,
> da navnlig ikke når jeg åbenbart forventes selv at finde de
> oplysninger der mangler.

Der er ingen oplysninger du ikke selv kan finde ved at se
udsendelsen. Og jeg spørger ikke en gang til denne, men kommer
blot med baggrunden i sagen sådan som statsadvokaten ser den
da jeg mener at den er relevant for mit spørgsmål:
Vil offeret blive dømt til at betale bøden i retten selvom der
er tale om en ulovlig ransagning og selvom der er noget der
tyder på at politiet har villet forsøge at finde et eller
andet på manden fordi han har klaget til statsadvokaten?

Vil en dommer mene at de to ting ikke hænger sammen og
forlange bøden betalt på trods af at ransagningen var ulovlig
eller hvad?!!!!

Det må da være til at svare på for enhver der har en juridisk
indsigt som du jo bryster dig af at have.

Fra : claus b.p.

Dato : 07-01-09 01:18

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

Du er jo ikke interesseret i en juridisk vurdering, blot i at blive
bekræftet i din forargelse.
Der er ikke noget i dansk lov der forhindrer at genstande der er fremkommet
ved en "ulovlig" ransagning ikke kan benyttes som bevis, så sagen om
skorstensfejerkuglen står og falder på om den kan betragtes som et ulovligt
våben. Det kunne vel ligeså godt have været et stykke vandrør, en
motorcykelkæde eller en køkkenkniv, de er kun ulovlige hvis de benyttes ude
af deres relevante sammenhæng. Ved du fx. om der var monteret et stykke kæde
og et håndtag på kuglen?

/Claus

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 06-01-09 17:13

Kære Axelbo,
Wilstrup stiller nogle ganske klare spørgsmål, og de dølges meget
dårligt i din arrogance,
Og du besvarer slet ikke spørgsmålene *juridisk*

Jeg eksemplificere nedenfor:

> Det er en trediedel af dit indlæg der viser sig at være ligegyldigt, det er
> åbenbart
> ikke det sagen handler om.

1. dumme axelbo-kommentar. Dun definerer tilsyneladende hvad det
drejer sig om?

> Ja der er ingen tvivl om at forsvarsadvoketen mener at hans klient er
> uskyldig i alle anklager, det er hans job.

2. dumme axelbo-komentar.

> Det er så en anden sag som formentlig bliver undersøgt.

3. Der ikke nogen "anden sag" her.

> [...]
> samtykke til, at ransagningen foretages, kan beslutning om ransagning også

4. Bemærker du her, axelbo, at sprogbrugen i ovenstående er i futura?

> Offeret?

5. Ja, offeret. Du mener måske politiet er offeret? eller hvori består
din vildfarelse?

On 6 Jan., 19:05, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Arne H. Wilstrup" skrev

> Ja.

> Nå er det ikke.

6. dum axelbokommentar

> Er det noget du ved?

> eller hvad.

7. Lagde du mærke til, axelbo, at Wilstrup stillede et spørgsmål. Et
spørgsmål, du åbenbart ikke formår at besvare.

> Nej, man straffer ikke ofre,

> eller hvad.

> Nu ved jeg ikke hvad du mener med en souvenirgenstand, kunne en Kalashnikov
> fra Afganistan være en souveniergenstand?

8. Det kunne den nok axelbo, Men jeg vil tro, at Wilstrup har en
skorstensfejerkugle i tankerne.

> [...]
> kritiserede må være rene forbrydere.
>
> Rent juridisk anser jeg dit indlæg for at rent politisk.

Og rent juridisk anser jeg dit svar, axelbo,for det rene vås.
mvh
jhp

Fra : Mr. Larsen

Dato : 07-01-09 01:18

Jørn Hedegaard Povlsen forklarede den 07-01-2009:
> [...]
> dårligt i din arrogance,
> Og du besvarer slet ikke spørgsmålene *juridisk*

Dit indlæg lugter en del af Wilstrup, mon min næse snyder mig.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 14:04

> Jørn Hedegaard Povlsen forklarede den 07-01-2009:

> Dit indlæg lugter en del af Wilstrup, mon min næse snyder
> mig.

ja, det er atter et eksempel på dine fantasier der løber af
med dig. Jeg har ikke skrevet ovenstående.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 07-01-09 02:59

Arne H. Wilstrup skrev:
>...snip

Arne, burde du ikke skifte din e-mail ud til en der overholder god
netiquette, du bruger en der tilhører en anden person, for at din fake
e-mail skal følge reglerne bør den slutte på ".invalid"

invalid.com er et registreret domæne.

FUT:dk.admin.netikette

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 14:12

> [...]
> overholder god netiquette, du bruger en der tilhører en
> anden person, for at din fake e-mail skal følge reglerne bør

Nix - retur-FUT.

Nu har jeg i årevis benyttet mig af den pågældende fake e-mail
uden problemer. At man åbenbart kan registrere den som et
domæne har jeg ikke været vidende om. Jeg har ikke overtrådt
nogen netikette bevidst. Jeg har faktisk læst at flere har
skrevet i denne gruppe at man ikke kan skrive direkte til mig
da min e-mail-adresse ikke eksisterer. Så hvis der pludselig
er registreret en adresse der tidligere har været accepteret
som en "fake"-adresse, er det ikke min skyld.
Hvis vedkommende domæneejer henvender sig til mig eller jeg
får lidt tid, kan det da være at jeg retter det, men jeg
fatter ikke denne afsporing af noget der ikke har en pind med
emnet at gøre. JO, jeg ved godt at du har viet din tilværelse
til at genere mig så meget som muligt, men det er dog for
barnligt.
Dine paranoide fantasier om hvem der har skrevet mine indlæg,
er blot dråben der får bægeret til at flyde over. Du er for
trættende.
Jeg tror at jeg blokerer dig i stedet - det skaber lidt mindre
pedanteri og mere ro på bagsmækken.
Betragt det herved som gjort.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 07-01-09 14:16

Arne H. Wilstrup formulerede onsdag:

> Nix - retur-FUT.

Netiquette er ikke din stærke side.

> Nu har jeg i årevis benyttet mig af den pågældende fake e-mail uden
> problemer. At man åbenbart kan registrere den som et domæne har jeg ikke
> været vidende om.

http://whois.domaintools.com/invalid.com

Den har været registreret siden 1997.

Men uanset hvad, så bruger man ikke en gyldig som fake, med mindre det
er ens egen.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-09 16:44

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Mr. Larsen" <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i
> meddelelsen

> Nu har jeg i årevis benyttet mig af den pågældende fake e-mail
> uden problemer.

Det er heller ikke dig, der får problemer, men dem der har
domænet invalid.com.

> At man åbenbart kan registrere den som et
> domæne har jeg ikke været vidende om. Jeg har ikke overtrådt
> nogen netikette bevidst.

Nu er du så blevet gjort opmærksom på det, og så vil det jo
være naturligt at ændre adressen som Mr. Larsen skrev, altså
med "invalid" til sidst.

> Hvis vedkommende domæneejer henvender sig til mig eller jeg
> får lidt tid, kan det da være at jeg retter det

En ikke særlig sympatisk holdning. Jeg vælger at formode, at
den skyldes, at du ikke har tjek på konsekvenserne af dit
adressevalg.

>, men jeg
> fatter ikke denne afsporing af noget der ikke har en pind med
> emnet at gøre.

Ja, det er en afsporing. Hvis du har brugt den pågældende
adresse i mange år, burde du nok være blevet gjort opmærksom
på problemet for længe siden. Det er jo ikke muligt at
skrive direkte til dig, så der er ikke andre muligheder end
at nævne det i en tråd, hvor det egentlig vil være off topic.

Apropos off topic:
Mht. til dit oprindelige indlæg, så vil du sikkert få flere
svar, hvis du lader være med at politisere, hvilket ikke
hører hjemme her. Jeg valgte at ikke svare på de få ting,
jeg kunne have svaret på, og din afsluttende bemærkning fik
mig til at grine højt.

XFUT: dk.admin.netikette

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 17:09

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
Mht. til dit oprindelige indlæg, så vil du sikkert få flere
> svar, hvis du lader være med at politisere, hvilket ikke
> hører hjemme her.

Jeg politiserer ikke her - hvordan er du dog kommet på den
idé? Fordi Alexbo hævder at jeg politiserer, gør det ikke
sagen mere rigtig. At jeg stiller nogle relavente spørgsmål om
politiets beføjelser og konsekvenserne for deres ofre, er ikke
at politisere. Det er ikke mere politisering end at en person
spørger om konsekvenserne for hvad det betyder hvis han fanger
en tyv om natten og holder ham fast indtil politiet kommer.

Og m.h.t. O.T., så er jeg heller ikke O.T. her i gruppen mere
end så mange andre, men der er nogle her der ikke kan lide
mine skriblerier fordi de er for udfordrende for deres yderst
konservative fortolkning af lovene. Det er de samme fjolser
som hævder noget om "Den rene jura" - glem det - jeg skriver
som det passer mig og når det passer mig, og jeg lader mig
ikke kujonere af en samling tåbenakker og sovsehjerner der
vælger at spille netpoliti her. Jeg er udmærket klar over Mr.
Larsens agenda - det bider ikke på mig. Så beklager: ikke
noget af det han skriver til mig kan få mig til at agere når
det passer ham. Hvis jeg vælger at ændre e-mail-adresse, så
bliver det når JEG vil og ikke når Mr. Larsen eller du ønsker
det.

Jeg valgte at ikke svare på de få ting,
> jeg kunne have svaret på, og din afsluttende bemærkning fik
> mig til at grine højt.

Det er dit eget valg hvem du vil svare på og hvad. Du hævder
at jeg politiserer - det er et ynkeligt forsvar for politiets
fremfærd, hvortil jeg kun spurgte om hvad man som politimand
kunne tillade sig. Hvis det er at "politisere", ja, så
politiserer jeg -og det vil jeg naturligvis blive ved med. I
er ikke så hurtigt ude med snøren når det gælder O.T. indlæg
her i gruppen, men når jeres "enfant terrible" skriver, så
leder I med lys og lygte efter noget I kan "hænge" mig op
på -ikke fordi det er relevant, men fordi I ikke bryder jer om
det jeg skriver - det må I så leve med -jeg fortsætter
ufortrødent. Svar mig eller lad være - det rager mig langsomt.

Fra : Volger Garfield

Dato : 07-01-09 21:51

On Wed, 7 Jan 2009 14:11:44 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Nu har jeg i årevis benyttet mig af den pågældende fake e-mail

Nu har jeg i årevis måttet køre 80 km/t på denne hersens vej, og det
har jeg så sandelig tænkt mig at blive ved med, selvom der er opsat
skilte med 60 km/t. Jeg har endda hørt om flere som plejer at køre 80
km/t på samme strækning.

>uden problemer. At man åbenbart kan registrere den som et
>domæne har jeg ikke været vidende om. Jeg har ikke overtrådt
>nogen netikette bevidst. Jeg har faktisk læst at flere har

Nu har du fået det at vide, og så handler du naturligvis derefter og
får det "rettet".

Volger

Fra : kaz

Dato : 08-01-09 11:27

Volger Garfield wrote:
[...]
> Nu har du fået det at vide, og så handler du naturligvis derefter og
> får det "rettet".

Alt andet lige, det er da højst besynderlige former for høj-moralske
fremstød I foretager nu, synes du ikke. Er det ud fra reel omtanke for AHW
eller er det andet?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-09 11:47

kaz skrev:
> [...]
>>
> Alt andet lige, det er da højst besynderlige former for høj-moralske
> fremstød I foretager nu, synes du ikke. Er det ud fra reel omtanke for

Personligt vil jeg ikke påpege den slags i et særskilt
indlæg, men måske blot i en bibemærkning. Men nu var emnet
taget op, og AHW kunne tilsyneladende ikke forstå problemet,
hvorfor jeg fulgte op med en uddybende forklaring (og endnu
et forsøg på at FUT'e til en relevant gruppe).

Det gjorde desværre ikke det store indtryk på AHW, men det
har da resulteret i, at jeg nu ser lidt færre politiske
indlæg i denne gruppe. Egentlig lidt paradoksalt, at det var
barnlig stædighed og ikke de politiske indlæg, der udløste
killfiltret.

XFUT: dk.admin.netikette

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : kaz

Dato : 08-01-09 15:45

Kim Ludvigsen wrote:
[...]
> [...]
> hvorfor jeg fulgte op med en uddybende forklaring (og endnu
> et forsøg på at FUT'e til en relevant gruppe).

Der var intet problem, ej heller brug for en uddybende forklaring eller
forsøg på at fute til en relevant gruppe. Det var ren og skær provokation
som AHW bed på, 'hook line and sinker'.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-01-09 15:52

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen
> [...]
> forklaring eller forsøg på at fute til en relevant gruppe.
> Det var ren og skær provokation som AHW bed på, 'hook line

Ja, jeg bed på fordi jeg som udgangspunkt mener at folk har et
vist krav på at blive hørt og få et svar, men jeg må erkende
at jeg burde have lyttet til den af mine elever der sagde
forleden:
En tåbe bør mødes med tavshed for man kan ikke overbevise en
tåbe.

Havde jeg ikke reageret, havde det også været galt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-09 18:14

"Arne H. Wilstrup" skriver:

> [...]
> forleden:
> En tåbe bør mødes med tavshed for man kan ikke overbevise en

Så bliver der godtnok stille omkring dig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-01-09 20:46

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
meddelelsen news:4966344C.2C9BD68F@du.kan.finde.den...
> "Arne H. Wilstrup" skriver:

> Så bliver der godtnok stille omkring dig.

Ja, som jeg forventede blev svaret mødt med et par O.T.
grovheder - og forargelsen over at jeg tilsyneladende benytter
en forkert "fake"-adresse i min e-mail kan ligge på et meget
lille sted.
Erik Olsen har allerede plonket mig, så det er helt tydeligt
at man i denne gruppe ikke kan tåle at blive modsagt af
"eliten" - nå, men fred være med det. Da en stor del af
juristerne in spe i denne gruppe er højreorienterede og derfor
systembevarer, så er det vel ikke andet end hvad man kunne
forvente.

Fra : mr

Dato : 08-01-09 21:13

> [...]
> være med det. Da en stor del af juristerne in spe i denne gruppe er
> højreorienterede og derfor systembevarer, så er det vel ikke andet end

du piver om O.T. grovheder og pladrer videre med O.T. platheder. Dygtig
gammel mand.
Nu har du før taget fejl i denne gruppe. Måske derfor at respekten mod dit
politiske paranoia er lille.
Hvor længe vil du ærhe dig over at dit kommunistiske paradis endnu ikke er
en realitet, hverken her eller hisset?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-01-09 21:47

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

>Da en stor del af juristerne in spe i denne gruppe er højreorienterede og
>derfor > systembevarer, så er det vel ikke andet end hvad man kunne
>forvente.

LOL ... Det er ikke så meget det man skriver , det er måden man skriver det
på o:)

Du vil aldrig blive plonket af mig Wilstrup , jeg vil så nødig gå glip af
underholdningen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-09 22:29

"Arne H. Wilstrup" skriver:

> Ja, som jeg forventede blev svaret mødt med et par O.T.
> grovheder - og forargelsen over at jeg tilsyneladende benytter
> en forkert "fake"-adresse i min e-mail kan ligge på et meget
> lille sted.

Har du tænkt dig at gøre noget ved din "fake"-mailadresse?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 00:23

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
meddelelsen news:49667008.8E2A23F5@du.kan.finde.den...
> "Arne H. Wilstrup" skriver:

> Har du tænkt dig at gøre noget ved din "fake"-mailadresse?

Har du tænkt dig at holde dig til emnet?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-09 01:31

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote

> Har du tænkt dig at holde dig til emnet?
Emnet ændret ...
Har du tænkt dig at gøre noget ved din "fake"-mailadresse?

- Peter

Fra : Benny Amorsen

Dato : 09-01-09 10:00

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> writes:

> Har du tænkt dig at gøre noget ved din "fake"-mailadresse?

Kan man gøre noget juridisk, hvis andre misbruger ens domæne eller
emailadresse, dvs. udgiver sig for at komme fra ens domæne eller
emailadresse? Gør det en forskel, hvis domænet (som mit) indeholder
ens navn eller firmanavn?

/Benny

Fra : Mr. Larsen

Dato : 09-01-09 10:07

Efter mange tanker skrev Benny Amorsen:

> [...]
> emailadresse, dvs. udgiver sig for at komme fra ens domæne eller
> emailadresse? Gør det en forskel, hvis domænet (som mit) indeholder

Ja, du kontakter deres udbyder via deres abuse-email og forklarer dem
sagen, send emailen fra den adr. der bliver misbrugt.

Jeg har med succes brugt det, pågældende fik lukket for linien.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-09 06:13

"Arne H. Wilstrup" skriver:

> Har du tænkt dig at holde dig til emnet?

Ja, har du?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 14:00

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
meddelelsen news:4966DCEF.3378C4F1@du.kan.finde.den...
> "Arne H. Wilstrup" skriver:

> Ja, har du?

> Har du tænkt dig at gøre noget ved din "fake"-mailadresse?

Jeg deltager ikke i en så useriøs debat vendt mod mig.

Plonk!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-01-09 14:26

Arne H. Wilstrup skrev:

>Jeg deltager ikke i en så useriøs debat vendt mod mig.

Kunne du ikke bare give os julegaven igen
http://groups.google.dk/group/dk.admin.netikette/browse_thread/thread/a1d0fe696c75e83f/b33ccb7abe105024?hl=da#b33ccb7abe105024
så var den potte ude af verden.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr. Larsen

Dato : 09-01-09 14:49

Følgende er skrevet af Ivan V. Klattrup:

> Kunne du ikke bare give os julegaven igen
> [...]

AHW skrev:
Formålet er altså IKKE at være anonym, men at undgå så meget spam som
overhovedet muligt, selvom det ser ud til at være et slag i luften.
</citat>

Han vil gerne selv undgå spam, men bruger andres domæne så de kan få
problemet, det er så typisk Arne.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-09 15:10

"Arne H. Wilstrup" skriver:

> Jeg deltager ikke i en så useriøs debat vendt mod mig.

Hvornår har debatten være useriøs?

> Plonk!

Du er en mimose - du kan ikke tåle at blive modsagt,
men det overlever jeg såmænd - ja, jeg ved godt at jeg næppe
kan læses af dig, men det kunne jo være at du endnu ikke har
nået at gøre alvor af din plonk, så her har du da mit svar. Og
hvis du ikke kan læse det, tja, så sover jeg alligevel roligt
om natten af den grund. Det kunne jo også være at en anden
svarer her som du ikke har plonket.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 19:46

"Arne H. Wilstrup" skrev :

>Jeg deltager ikke i en så useriøs debat vendt mod mig.

Hvorfor kan du ikke bare lade være med at skrive en mailadresse?

Det er ikke nødvendigt, nøjs med navnet,
--
Kerim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 20:08

"Kerim Ellentoft" skrev i meddelelsen

> Hvorfor kan du ikke bare lade være med at skrive en
> mailadresse?
>
> Det er ikke nødvendigt, nøjs med navnet,

ja, det vil jeg da forsøge - et godt råd, tak! Er det i øvrigt
ikke dig der skriver hæfter om edb- herunder om hjemmesider?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-01-09 20:57

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev :

>Er det i øvrigt
>ikke dig der skriver hæfter om edb- herunder om hjemmesider?

Nej, det er det ikke.
--
Kerim

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 20:10

"Kerim Ellentoft" skrev i meddelelsen

> Hvorfor kan du ikke bare lade være med at skrive en
> mailadresse?
>
> Det er ikke nødvendigt, nøjs med navnet,

Det vil jeg forsøge på - det lyder som en god idé - jow, den
brokkede sig, men det fungerer vist.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-09 20:20

Arne H. Wilstrup wrote:

> Det vil jeg forsøge på - det lyder som en god idé - jow, den
> brokkede sig, men det fungerer vist.

Hva? Tilbage i filtret med dig, din klovn.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 20:30

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Hva? Tilbage i filtret med dig, din klovn.

Du kan selv være en klovn - du kan filtrere mig lige så tit du
vil -jeg kan sagtens omgå det, men du kan være ganske rolig -
jeg gider ikke blive ved - det er nok at du kan indse at du
ikke kan slippe helt fra at høre sandheden selvom du nok så
mange gange lukker ørerne. Så hvis jeg virkelig ville genere
dig, hvilket ikke er min hensigt, så vil jeg kunne gøre det
uden videre. Så drop du bare uforskammethederne her - filtrer
mig gerne, men lad være med dine smædeord - det klæder dig
ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-09 20:21

"Arne H. Wilstrup" skriver:

> Det vil jeg forsøge på - det lyder som en god idé - jow, den
> brokkede sig, men det fungerer vist.

Og det kunne du blot have gjort fra start af. Men nej, brokke sig det
kan man....

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-09 20:07

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> forleden:
> En tåbe bør mødes med tavshed for man kan ikke overbevise en

Det synes jeg er et vældigt godt råd.

Derfor: Plonk.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-01-09 20:47

> Det synes jeg er et vældigt godt råd.
>
> Derfor: Plonk.

Du er en mimose - du kan heller ikke tåle at blive modsagt,

Fra : mr

Dato : 08-01-09 21:11

> [...]
> alligevel roligt om natten af den grund. Det kunne jo også være at en
> anden svarer her som du ikke har plonket.

ot

Fra : Volger Garfield

Dato : 09-01-09 23:01

On Thu, 8 Jan 2009 20:47:11 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Du er en mimose - du kan heller ikke tåle at blive modsagt,

Modsagt?? Helledusse da. Han er da enddog meget enig i dit indlæg.

>nået at gøre alvor af din plonk, så her har du da mit svar. Og

Og hvad var svaret: "Du kan ikke tåle at blive modsagt" - Resten var
en bunke plat og nonsvar.

Volger

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-01-09 15:54

> [...]

> indlæg i denne gruppe. Egentlig lidt paradoksalt, at det var
> barnlig stædighed og ikke de politiske indlæg, der udløste

Det er muligt at du oplever "færre politiske indlæg", men hvad
der er politisk er jo noget du afgør med dig selv - jeg har
ikke skrevet noget politisk i denne gruppe. Men jeg forstår at
når man kritiserer politiets håndterning af loven, så er det
politisk, medens det er sådan at når man kritiserer
almindelige borgeres ulovlige adfærd over for politiet, så er
det blot en kriminel handling og har intet med politik at
gøre, for politiet er jo blottet for al politik og udtaler sig
altid neutralt, ikke sandt?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-09 20:42

"Arne H. Wilstrup" skrev

> Det er muligt at du oplever "færre politiske indlæg", men hvad der er
> politisk er jo noget du afgør med dig selv - jeg har ikke skrevet noget
> politisk i denne gruppe.

Dine indlæg er typsik politisk farvet, du kan vælge at undlade at svinge den
store pen eller leve med at de fleste skribenter ikke kan lide din stil

- Peter

Fra : Volger Garfield

Dato : 08-01-09 18:53

On Thu, 8 Jan 2009 15:54:23 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Det er muligt at du oplever

[snip]

Arrogant sludder!