Internetudbyder - valg af udstyr?
Fra : Roland Vogt

Dato : 05-01-09 16:55

Jeg har netop bestilt en internetforbindelse igennem min antenneforening,
som så har Arrownet Aplus som leverandør af internet.

Jeg har udstyr stående som er præcis magen til Aplus' men mit er erhvervet
ved selvkøb gennem anden handel.

Nu vil Aplus tvinge mig til at købe (600,-) eller leje (25,- mdl.) selvom
jeg har præcis det samme udstyr herhjemme ubrugt. Arrownet Aplus siger det
er fordi mac-adressen bliver tilknyttet mit abonemment. Men denne macadresse
kan jeg jo bare give dem fra det modem jeg har.

Kan de virkeligt tvinge mig til dette? Hvad hvis jeg som forbruger ikke
bryder mig om det udstyr de brugte, eller jeg bare ikke ønskede at købe
noget så dyrt som deres når der findes billigere...

Fra : Knut

Dato : 05-01-09 17:05

Der er vel ingen som tvinger dig til at købe internetforbindelse via det
pågældende firma!
Kan du ikke lide betingelserne må du da bare finde en anden udbyder som vil
som du vil,

Knut

Fra : alexbo

Dato : 05-01-09 17:05

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev

> Kan de virkeligt tvinge mig til dette?

Nej, hvis ikke det fremgår af den aftale du har indgået, er det
opsigelsegrund.
Du skriver til dem at p.g.a. ændrede forudsætninger vil du gerne annullere
din tilmelding.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dan

Dato : 05-01-09 17:50

> Kan de virkeligt tvinge mig til dette? Hvad hvis jeg som forbruger ikke
> bryder mig om det udstyr de brugte, eller jeg bare ikke ønskede at købe
> noget så dyrt som deres når der findes billigere...

2. Kundens forpligtelser
2.2 Tilslutning til A+'s ydelser kan kræve specielt udstyr,
som leveres af A+ eller tredjepart. Ved abonnementets
ophør har kunden pligt til at tilbagelevere eventuelt
lånt eller lejet udstyr (herunder modem, kabler,
strømforsyning, netkort osv.) forsvarligt emballageret
inden 14 dage efter abonnementets ophør. Returnering er
for egen regning, og udstyret skal have samme stand som
på udleveringstidspunktet fra A+, dog under hensyntagen
til almindelig slid og ælde ved normal brug. Undladelse
heraf berettiger A+ til at fakturere kunden for udstyret.
http://www.aplus.dk/Default.aspx?ID=30

Som jeg læser deres vilkår, så kan din forbindelse _kræve_ særligt udstyr,
men ikke om ejerskabet af dette.
Jeg bemærker i øvrigt at der står at du har pligt til at tilbagelevere
eventuelt lånt eller lejet udstyr, hvilket, som jeg læser det, betyder at de
"anerkender" at du måtte ejer noget udstyr.
/Dan