Efterløn?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-01-09 21:07

Beholder man retten til efterløn som 60-årig hvis man som fx. 55-årig tager
en uddannelse på...lad os sige 3 år og selvfølgelig fortsat betaler til
samme efterløn?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hm

Dato : 05-01-09 13:16

Hans, jeg syntes du skulle henvende dig til din fagforening, der er simpelt
hen så mange ting man skal og ikke må

Hanne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-01-09 13:34

Hm skrev:

> Hans, jeg syntes du skulle henvende dig til din fagforening, der er
> simpelt hen så mange ting man skal og ikke må

Okay tak - dét vil jeg så gøre
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-01-09 20:17

Hm wrote:

> Hans, jeg syntes du skulle henvende dig til din fagforening, der er
> simpelt hen så mange ting man skal og ikke må

Siden hvornår er A-kasse spørgsmål begyndt at sortere under
fagforeningerne?

Den primære forpligtelse er at betale til skidtet i 30 år (med diverse
undtagelser for visse aldersgrupper, som slipper billigere), se her
<http://www.bm.dk/sw621.asp>

Du kan godt betale til A-kasse og efterløn selvom du midlertidigt er uden
for arbejdsmarkedet (orlov, uddannelse, jordomrejse, eller whatever).

Et egentligt beskæftigelseskrav kommer kun på tale hvis man udskyder
efterlønnen for at få en højere sats eller en skattefri præmie, se linket.

--
Jesper Lund