Vindus kikker ?
Fra : Jan Jensen

Dato : 03-01-09 03:24

Hvis nu nabon beskyller en for at være vindus kikker hvad kan mand så gøre
kan man anmelle ham får sikane ?
hva for en praragraf skal man så bruge ?

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 08:18

Hvad er:
vindus
beskyller
mand/man
anmelle
sikane
hva
praragraf?

Knut

Fra : bannimann

Dato : 03-01-09 08:36

"Knut" <email@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er:
> vindus
> beskyller
> mand/man
> anmelle
> sikane
> hva
> praragraf?
>
> Knut
>

> "Jan Jensen" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

Det er muligt, at trådstarter ikke staver korrekt, men du må være
ualmindelig dum, hvis ikke du kan forstå hvad han har skrevet - så hvem er
mest ilde stedt af jer?

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 09:34

"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> wrote in message

> Det er muligt, at trådstarter ikke staver korrekt, men du må være
> ualmindelig dum, hvis ikke du kan forstå hvad han har skrevet - så hvem
> er mest ilde stedt af jer?

Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i skolen
på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!

Knut

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-09 09:45

Knut formulerede lørdag:
> Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i skolen
> på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!

For det første har det altid været god etik at undlade nedladende
bemærkninger om andres stavefærdigheder, for det andet kunne det tænkes
at manden er ordblind. Så kan du ikke klare det, vil alle være bedst
tjent med du daffede ud af NG's. Magen til bræk har jeg sq ikke hørt
længe.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 09:52

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
> [...]
> manden er ordblind. Så kan du ikke klare det, vil alle være bedst tjent
> med du daffede ud af NG's. Magen til bræk har jeg sq ikke hørt længe.

Hvorfor skulle fejlagtig stavning være fredhelligt?
Der er da klare regler for stavning som for al anden lovgivning. Hvorfor er
reglerne for dansk retstavning mere åbne for (privat) fortolkning end for
eksempel reglerne præciseret i færdselsloven?

I øvrigt har jeg i mit over 50-årige liv mødt een som kunne kategoriseres
som dybt ordblind - men hun kunne stave!
Hun var sekretær - og sendte man noget til renskrivning gjorde hun det altid
100% perfekt. Hun skrev præcis det man havde afleveret til hende - med eller
uden fejl.

Det er blevet en modesag at kalde alle, som ikke gider beskæftige sig med
stavning, for ordblinde. Det er kort sagt bare en utrolig dårlig
undskyldning.

Knut

Fra : alexbo

Dato : 03-01-09 10:14

"Knut" skrev

> [...]
> Hun var sekretær - og sendte man noget til renskrivning gjorde hun det
> altid 100% perfekt. Hun skrev præcis det man havde afleveret til hende -

Du er jo dom, hun konne ikke stave, hrevken dnask elre ruskisk men hun knune
koperier.

væmmelig hilsen
Axel Crhistensne

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 13:00

alexbo formulerede lørdag:

> Du er jo dom, hun konne ikke stave, hrevken dnask elre ruskisk men hun knune
> koperier.

LOL.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-09 10:53

Den 03-01-2009, skrev Knut:
> I øvrigt har jeg i mit over 50-årige liv mødt een som kunne kategoriseres som
> dybt ordblind - men hun kunne stave!
Velkommen ud i den virkelige verden. Du sq nok den første indsatte der
har haft sekretær, men hun var måske 2 meter over skulderen og hed
Brian.

> Det er blevet en modesag at kalde alle, som ikke gider beskæftige sig med
> stavning, for ordblinde. Det er kort sagt bare en utrolig dårlig
> undskyldning.

Eller som jeg antydede tidligere: Du er totalt uvidende om den
virkelige verden.

**PLOINK** så slipper jeg for at se flere af dine tankeløse indlæg.

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 10:56

> Eller som jeg antydede tidligere: Du er totalt uvidende om den virkelige
> verden.
>
> **PLOINK** så slipper jeg for at se flere af dine tankeløse indlæg.

Mon ikke du skulle finde ud i den virkelige verden?

I øvrigt er dine Plonk meget larmende - og virkningsløse!

Knut

Fra : Holst

Dato : 03-01-09 10:55

Knut wrote:

> Hvorfor skulle fejlagtig stavning være fredhelligt?

Fordi der ikke er noget krav om, at privatpersoner skal stave korrekt og
følge retskrivningsreglerne i henhold til Retskrivningsordbogen.

> Der er da klare regler for stavning som for al anden lovgivning. Hvorfor er
> reglerne for dansk retstavning mere åbne for (privat) fortolkning end for
> eksempel reglerne præciseret i færdselsloven?

Det er vel et politisk valg.

> [...]
> 100% perfekt. Hun skrev præcis det man havde afleveret til hende - med eller

Det har da ikke en skid at gøre med, at hun kunne stave. Hun var sikkert
glimrende til at kopiere, men var hun vitterlig ordblind, kunne hun
sikkert ikke stave.

> Det er blevet en modesag at kalde alle, som ikke gider beskæftige sig med
> stavning, for ordblinde. Det er kort sagt bare en utrolig dårlig
> undskyldning.

Du kender ikke meget til ordblindhed, kan jeg høre.

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 10:57

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> sikkert ikke stave.

> Du kender ikke meget til ordblindhed, kan jeg høre.

Og du kender det tilsyneladende kun som en dårlig undskyldning for ikke at
gide lære at stave!!

Knut

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-09 11:15

Knut skrev:

> Og du kender det tilsyneladende kun som en dårlig undskyldning for ikke at
> gide lære at stave!!

Så det er altså ikke fordi, du ikke kan finde ud af at sætte
dig ind i reglerne for nyhedsgrupperne, du har bare ikke
gidet. Og her gik jeg og troede, det var forståelsen, det
kneb med, men så er det da slut med medlidenhed fra min
side. Næsten da. Jeg synes stadig, det er synd, du har så
meget behov for opmærksomhed, at du med jævne mellemrum må
skifte mailadresse i dine indlæg for at blive hørt.

Hvis vi var i en psykologi-gruppe, kunne man måske spinde en
ende over, at du ikke gider at sætte dig ind i, hvorfor i
alverden nogle kan finde på at smide dig i deres killfilter.

XFUT: dk.admin.netikette

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-01-09 14:29

Knut skrev den 03-01-2009 10:56:

> Og du kender det tilsyneladende kun som en dårlig undskyldning for ikke at
> gide lære at stave!!

Og du undrer dig over, hvorfor du er arbejdsløs?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 14:55

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Og du undrer dig over, hvorfor du er arbejdsløs?

Det er ikke noget jeg undrer mig over - jeg arbejder faktisk.

Knut

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-09 16:33

"Knut" <e-mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Det er ikke noget jeg undrer mig over - jeg arbejder faktisk.

Det sgu´ da løgn. Med den menneskeindsigt du viser, tvivler jeg meget på du
endnu har prøvet at ryge din første cigaret.

--
Per

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-09 16:20

On Sat, 3 Jan 2009 09:52:12 +0100, "Knut" <email@mail.dk> wrote:

> [...]
>reglerne for dansk retstavning mere åbne for (privat) fortolkning end for
>eksempel reglerne præciseret i færdselsloven?

Nåja hva' - Der er vist også nogle stykker, der ikke forstår
færdselsreglerne - Men det er jo nok de samme?

> [...]
>100% perfekt. Hun skrev præcis det man havde afleveret til hende - med eller

Så kunne hun jo ikke stave, men skrev bare af - Det er noget andet.

>Det er blevet en modesag at kalde alle, som ikke gider beskæftige sig med
>stavning, for ordblinde. Det er kort sagt bare en utrolig dårlig
>undskyldning.

Nogle vil have datteren og andre vil have moderen - Hvem har mest sans
for skønhed?

Volger
- Nogle vil budskabet, andre vil skriften.

Fra : mr

Dato : 05-01-09 11:07

> [...]
> er reglerne for dansk retstavning mere åbne for (privat) fortolkning end
> for eksempel reglerne præciseret i færdselsloven?

herregud gamle klovn, har du ikke andet at gå op i?
Kan du tænke så langt at overtrædelse af færdelsloven kan medføre øget
risiko for drab?
Mener du at overtrædelse af retstavning medfører at uskyldige dør?
Gamle mænd altså.....
Vil du også kontrollere at folk maler deres stue uden fejl?

Fra : Nicolai

Dato : 05-01-09 12:32

> [...]
> manden er ordblind. Så kan du ikke klare det, vil alle være bedst tjent
> med du daffede ud af NG's. Magen til bræk har jeg sq ikke hørt længe.

ENI!

(Staves nok anderledes men jeg håber han forstår.....)

Fra : J

Dato : 03-01-09 13:39

"Knut" <email@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> wrote in message

>>> beskyller
>>> mand/man
>>> anmelle
>>> sikane
>>> hva

> Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i
> skolen på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!
>
> Knut

Enig. Men glemte du ikke 'nabon' og 'får' (i konteksten) i din opremsning?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-01-09 15:11

Knut wrote:
> "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> wrote in message

>>> beskyller
>>> mand/man
>>> anmelle
>>> sikane
>>> hva

> Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i
> skolen på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!

Bo M. Mogensen/Anders Andersen/xXxmand/chokmah/Jan Jensen staver nu engang
sådan.

/F

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 15:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Bo M. Mogensen/Anders Andersen/xXxmand/chokmah/Jan Jensen staver nu engang
> sådan.

Det bliver det ikke mere korrekt af!

Der er faktisk regler for, hvordan man staver - og i en juragruppe er det
vel relevant at følge disse simple regler.

Knut

Fra : alexbo

Dato : 03-01-09 15:34

"Knut" skrev

> Der er faktisk regler for, hvordan man staver - og i en juragruppe er det
> vel relevant at følge disse simple regler.

En ganske simpel regel er at klippe i det man citerer, helst alt det unødige
og ligegyldige,
men på den anden side bør der stå noget tilbage, så jeg kunne ikke helt
opfylde kravet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Knut

Dato : 03-01-09 15:57

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> unødige og ligegyldige,
> men på den anden side bør der stå noget tilbage, så jeg kunne ikke helt

Dine klippeprincipper er fra Ruder Konges tid - den gang båndbredden havde
praktisk betydning.

Knut

Fra : Holst

Dato : 03-01-09 16:01

Knut wrote:

> Dine klippeprincipper er fra Ruder Konges tid - den gang båndbredden havde
> praktisk betydning.

Praktisk betydning har den skam stadig - den har derimod ikke længere
økonomisk betydning.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 15:59

Den 03-01-2009, skrev Knut:

> Dine klippeprincipper er fra Ruder Konges tid - den gang båndbredden havde
> praktisk betydning.

Nej, det er for at gøre indlægget mere overskueligt.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-09 16:28

On Sat, 3 Jan 2009 15:57:04 +0100, "Knut" <e-mail@mail.dk> wrote:

>Dine klippeprincipper er fra Ruder Konges tid - den gang båndbredden havde
>praktisk betydning.

Er du inde på, at tiderne ændrer sig?
Men nej - Det har ikke kun betydning ift. båndbredden.

Volger

Fra : alexbo

Dato : 03-01-09 19:24

"Knut" skrev

> Dine klippeprincipper er fra Ruder Konges tid - den gang båndbredden havde
> praktisk betydning.

Jeg er ganske ligeglad med båndbredden, det er din evindelige gentagelse af
hvad du selv og andre har skrevet.

Det fylder langt det meste af dine indlæg.
En ren papegøje, oven i købet en papegøje der vil belære andre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-09 16:26

On Sat, 3 Jan 2009 15:23:59 +0100, "Knut" <e-mail@mail.dk> wrote:

>Der er faktisk regler for, hvordan man staver - og i en juragruppe er det
>vel relevant at følge disse simple regler.

Du er altså inde på, at hvis man ikke kan stave, kan man ikke få hjælp
i dk.videnskab.jura?
Ingen arme - ingen kager...

Volger

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-09 16:14

On Sat, 3 Jan 2009 09:34:21 +0100, "Knut" <email@mail.dk> wrote:

>Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i skolen
>på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!

Beherske det ligefrem?
(Husk at nogle ikke har været nødt til at gå mere end 6-7 år i skole,
for at kunne sproget)

Volger

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-01-09 09:57

"Knut" <email@mail.dk> wrote in

> Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i
> skolen på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!

Ikke alene gad du, du orkede endda at læse hele indlægget mere end en gang,
liste de "udanske" ord, og formulere både et svar til OP og flere gensvar
til andre.

Kvæurlant.

Fra : oz3bto

Dato : 04-01-09 20:11

"Knut" <email@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> wrote in message

>>> beskyller
>>> mand/man
>>> anmelle
>>> sikane
>>> hva

> Her i Danmark er sproget dansk - og vi har alle brugt adskillige år i
> skolen på at beherske det. Så gider jeg ikke se på sådan en gang bras!
>
> Knut

Tilbage i filteret med dig knut ... Ingen gider høre på dig

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 04-01-09 00:32

bannimann wrote, On 1/3/09 8:35 AM:

> Det er muligt, at trådstarter ikke staver korrekt, men du må være
> ualmindelig dum, hvis ikke du kan forstå hvad han har skrevet - så hvem er
> mest ilde stedt af jer?

man skal ualmindelig dum, hvis man ikke kan læse og forstå det der står.

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 04:35

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> wrote in message
> [...]
>>> beskyller
>>> mand/man
>>> anmelle
>>> sikane
>>> hva

> man skal ualmindelig dum, hvis man ikke kan læse og forstå det der står.

Måske - men det er ikke det sagen handler om.

Det handler om, hvorvidt staveregler har samme status som andre regler.

Knut

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-09 10:52

"Knut" skrev

> Det handler om, hvorvidt staveregler har samme status som andre regler.

Man kommer ikke i juridisk uvejr hvis man staver inkorrekt på usenet
I andre tilfælde kan en mangelfuld stavning betyde at en meddelelse bliver
opfattet anderledes end tiltænkt

- Peter

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 11:02

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
> "Knut" skrev

> Man kommer ikke i juridisk uvejr hvis man staver inkorrekt på usenet
> I andre tilfælde kan en mangelfuld stavning betyde at en meddelelse bliver
> opfattet anderledes end tiltænkt

Lige så lidt som man kommer i uføre fordi man turer frem med en forkert
lovparagraf her på usenet - det ændrer bare ikke ved at der findes
reststavningsregler, som er lige så bindende som enhver paragraf fra en
lovsamling.

Knut

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-09 11:11

"Knut" skrev

> [...]
> lovparagraf her på usenet - det ændrer bare ikke ved at der findes
> reststavningsregler, som er lige så bindende som enhver paragraf fra en

Ikke mere bindende end reglerne for god opførsel på usenet

- Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-01-09 11:31

> [...]
> lovparagraf her på usenet - det ændrer bare ikke ved at der findes
> reststavningsregler, som er lige så bindende som enhver paragraf fra en

For at bringe lidt jura ind i sagen, så er retstavningsreglerne på ingen
måde bindende eller forpligtende for private personer.
De har på ingen måde retskraft overfor private handlinger i modsætning til
de fleste §-er i lovsamlingerne.

/Per

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 18:33

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> [...]
> måde bindende eller forpligtende for private personer.
> De har på ingen måde retskraft overfor private handlinger i modsætning til

Her er lovgivningen om retstavning:
http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Knut

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 18:48

Knut formulerede søndag:

> Her er lovgivningen om retstavning:

Og for at bruge en god vens kloge ord "Tænk - den er i live"

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-01-09 18:54

"Knut" <e-mail@mail.dk> wrote in

> Her er lovgivningen om retstavning:
> http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Alså fulstændi sm Per skivr. Inte fohindre maj i å sdave sm de paser maj sm
privatpasun.

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-01-09 19:02

On Sun, 4 Jan 2009 18:33:29 +0100, "Knut" <e-mail@mail.dk> wrote:

>Her er lovgivningen om retstavning:
>http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Og i hvilken grad, modsiger det ovenstående?
Har du i det hele taget læst og forstået hvad der stod?

Volger

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-01-09 20:10

"Knut" <e-mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Her er lovgivningen om retstavning:
> http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Ja.
Som man ser, gælder der ingen krav om retskrivning for private.

/Per

Fra : Inge

Dato : 04-01-09 15:15

> [...]
> lovparagraf her på usenet - det ændrer bare ikke ved at der findes
> reststavningsregler, som er lige så bindende som enhver paragraf fra en

Hvad er reststavningsregler?

Inge

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 18:35

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-01-09 19:07

On Sun, 4 Jan 2009 18:35:04 +0100, "Knut" <e-mail@mail.dk> wrote:

>http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Hvilke sanktioner får jeg, hvis jeg som privatperson, overtræder
omtalte lov?
Har du i det hele taget læst hvad der står i den lov?

Volger

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 19:29

"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> wrote in message

> Hvilke sanktioner får jeg, hvis jeg som privatperson, overtræder
> omtalte lov?
> Har du i det hele taget læst hvad der står i den lov?

Der er mange love, som ikke er behæftet med sanktioner - det er ikke det
samme som at de ikke gælder for dig!

Knut

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 19:34

Følgende er skrevet af Knut:

> Der er mange love, som ikke er behæftet med sanktioner - det er ikke det
> samme som at de ikke gælder for dig!

Du har altså _ikke_ læst dit eget link, start med det.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-01-09 20:25

On Sun, 4 Jan 2009 19:28:35 +0100, "Knut" <e-mail@mail.dk> wrote:

>Der er mange love, som ikke er behæftet med sanktioner - det er ikke det
>samme som at de ikke gælder for dig!

Men den gælder altså for mig?
Og hvis jeg ikke overholder den sker der.....?
(Der ER da ikke meget ved en lov, hvis det er ligegyldigt, om man
overholder den)

Volger

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 21:19

> Men den gælder altså for mig?
> Og hvis jeg ikke overholder den sker der.....?
> (Der ER da ikke meget ved en lov, hvis det er ligegyldigt, om man
> overholder den)

Du kan da finde hundredvis af love som ikke har sanktioner - men det gælder
sågu alligevel!

Knut

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-01-09 21:42

On Sun, 4 Jan 2009 21:19:09 +0100, "Knut" <e-post@mail.dk> wrote:

>Du kan da finde hundredvis af love som ikke har sanktioner - men det gælder
>sågu alligevel!

Men den gælder altså for mig?

Volger

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-01-09 20:12

"Knut" <e-mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Inge" <ingen@ting.tele.dk> wrote in message

> http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Retskrivningsloven rummer hverken reststavnings- eller retstavningsregler.
Den angiver kun hvem retstavningsreglerne fastsættes af, og hvem der skal
følge de regler, der fastsættes.

/Per

Fra : Else Holm

Dato : 04-01-09 16:45

Knut wrote:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

<klip>
det ændrer bare ikke
> ved at der findes reststavningsregler, som er lige så bindende
> som enhver paragraf fra en lovsamling.
>
> Knut
Hvad er reststavningsregler? Hvis man klandrer andre for at stave
forkert, så ....

--
Else

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 18:35

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-01-09 18:38

Knut skrev:

>http://sproget.dk/raad-og-regler/det-siger-loven/retskrivningsloven

Der står ikke noget om at man skal bruge retskrivning i på usenet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 19:00

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> Der står ikke noget om at man skal bruge retskrivning i på usenet.

Der står heller ikke noget om, at man IKKE skal!

Knut

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-01-09 20:26

On Sun, 4 Jan 2009 19:00:19 +0100, "Knut" <e-mail@mail.dk> wrote:

>Der står heller ikke noget om, at man IKKE skal!

Du HAR altså ikke selv læst den?

Volger

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 21:21

> Du HAR altså ikke selv læst den?

Naturligvis har jeg det - men hvorfor er det så forfærdeligt at følge
reglerne - uanset der er sanktioner forbundet med det eller ej?

Knut

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 21:23

Knut forklarede den 04-01-2009:

> Naturligvis har jeg det

Nej det har du ikke.

> - men hvorfor er det så forfærdeligt at følge
> reglerne - uanset der er sanktioner forbundet med det eller ej?

Du kunne jo starte, indtil videre har du adskillige indlæg fulde af
fejl.

Så du må tilbage på skolebænken.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 21:29

"Mr. Larsen" <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> wrote in message
> Knut forklarede den 04-01-2009:

> Nej det har du ikke.

> Du kunne jo starte, indtil videre har du adskillige indlæg fulde af fejl.
>
> Så du må tilbage på skolebænken.

Det er da ok med mig - jeg ved jo godt, hvordan der staves, men måske mit
tastatur engang imellem vil noget andet!

Knut

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 21:33

Knut har bragt dette til verden:

> Det er da ok med mig - jeg ved jo godt, hvordan der staves, men måske mit
> tastatur engang imellem vil noget andet!

Det er da den dummeste undskyldning jeg længe har hørt.

Fej for egen dør, inden du kaster dig over andre i fremtiden.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 18:59

Knut formulerede søndag:
....snip

Knut jeg har så meget på hjertet, men det eneste sted jeg kan bruge til
at formidle den slags er i muddergruppen, så jeg invitere dig hermed.

FUT:dk.snak.mudderkastning

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-01-09 09:35

On Sat, 3 Jan 2009 08:35:58 +0100, "bannimann"
<bannimann@kabelmail.dk> wrote:

>Det er muligt, at trådstarter ikke staver korrekt, men du må være
>ualmindelig dum, hvis ikke du kan forstå hvad han har skrevet - så hvem er
>mest ilde stedt af jer?

Knut er en spade og har altid været det.

Vi er en del der blot putter ham i kill filtret.

SÅ skifter han somme tider navn men hans indlæg er nemme at spotte for
de er så mindrebegavede at man ikke kan tage fejl

Derfor...Venligst blot put ham i filtret og ignorer ham. Når du svarer
på hans indlæg så ser vi andre der har fravalgt ham dem jo desværre
alligevel og må så putte dem der svarer i kill for at undgå det.

Henrik Madsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-01-09 14:30

Knut skrev den 03-01-2009 08:18:

> Knut

Hvad er Knut?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 04-01-09 00:36

Carsten Riis wrote, On 1/3/09 2:29 PM:

> Hvad er Knut?

det er bare sådan her: knut = uforskammet lort, der jokker på andre.

Fra : Hauge

Dato : 04-01-09 00:42

Master Fat Bastard wrote:
> det er bare sådan her: knut = uforskammet lort, der jokker på andre.

hehe, det er da vist som dig selv ;)

/Hauge

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 04:36

> det er bare sådan her: knut = uforskammet lort, der jokker på andre.

Knut jokker ikke på andre - men jeg jokker måske på andres måde at stave på.
Jeg anser det for mindst lige så kritisabelt, som at overtræde enhver anden
regel.

Knut

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-09 16:11

On Sat, 3 Jan 2009 08:18:17 +0100, "Knut" <email@mail.dk> wrote:

>Hvad er:
>vindus
>beskyller
>mand/man
>anmelle
>sikane
>hva
>praragraf?
>
>Knut

Du glemte "nabon", men det ved du måske hvad er?
Og hvad med "får/for"?

Volger
- Vorherre til hest!

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-01-09 23:00

Knut skrev:
> Hvad er:
> vindus
> beskyller
> mand/man
> anmelle
> sikane
> hva
> praragraf?
>
> Knut

Skulle sådan en anonym kanut ikke finde på noget fornuftigt at foretage
sig? Eller skal vi absolut her lide under bortskaffelsen af manuelt arbejde?

--
Niels

Fra : Knut

Dato : 04-01-09 04:38

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Skulle sådan en anonym kanut ikke finde på noget fornuftigt at foretage
> sig? Eller skal vi absolut her lide under bortskaffelsen af manuelt
> arbejde?

Hvad har disse besynderlige ord med manuelt / ikke manuelt arbejde at
befatte?

Knut

Fra : Henning

Dato : 03-01-09 10:15

On 03 Jan 2009 02:23:35 GMT, Jan Jensen <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Hvis nu nabon beskyller en for at være vindus kikker hvad kan mand så gøre
>kan man anmelle ham får sikane ?
Hvordan har han beskyldt dig? Direkte eller via politianmeldelse? Hvis
direke, så ignorer ham. Hvis via politi, så afvent deres rapport.
>hva for en praragraf skal man så bruge ?
Det skal du ikke tænke på, lad politi og dommere om paragraffer.

Fra : alexbo

Dato : 03-01-09 10:18

"Jan Jensen" skrev

> Hvis nu nabon beskyller en for at være vindus kikker hvad kan mand så gøre
> kan man anmelle ham får sikane ?
> hva for en praragraf skal man så bruge ?

Ja, du kan anmelde ham for æreskrænkende udtalelser.

Straffeloven:
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger
eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet
til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde
eller fængsel indtil 4 måneder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per

Dato : 03-01-09 10:32

alexbo wrote:
> [...]
> forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres
> agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Man kan næppe straffes for æreskrænkelse, hvis ikke man udbreder budskabet.

Hvis A siger noget æreskrænkende til B personligt - så er det ikke
strafbart.

/ Per

Fra : alexbo

Dato : 03-01-09 11:12

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Man kan næppe straffes for æreskrænkelse, hvis ikke man udbreder
> budskabet.

Nej, jeg har muligvis lagt mere i ordet beskylder end der er grundlag for.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per

Dato : 03-01-09 10:29

Jan Jensen wrote:
> Hvis nu nabon beskyller en for at være vindus kikker hvad kan mand så
> gøre kan man anmelle ham får sikane ?
> hva for en praragraf skal man så bruge ?

Du kan henvende dig til politiet - det er noget de skal tage sig af.

En vindueskigger - hvis der er tale om dette - kan evt. blive straffet for
overtrædelse af

Straffeloven § 232 Blufærdighedskrænkelse
Den, som ved uterligt forhold krænker blufærdigheden eller giver offentlig
forargelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 år.

Føler du dig chikaneret kan du bede om at få et polititilhold = at
vedkommende ikke må opsøge/kontakte dig efter visse regler.

Straffelovens § 265
Den, der krænker nogens fred ved trods forud af politiet given advarsel at
trænge ind på ham, forfølge ham med skriftlige henvendelser eller på anden
lignende måde forulempe ham, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. En
af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5 år.

Der er visse betingelser, der skal være opfyldt for at man kan få et
polititilhold.

Det er også strafbart efter Straffeloven at anmelde nogen for en
forbrydelse, der ikke er blevet begået.

Straffelovens § 165
Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der ikke er
begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske klagemål,
straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Det er slet ikke sikkert - langtfra - at politiet gør noget af alt det her.
De vil nok blot tage en snak med parterne og få glattet tingene ud.
Nabostridigheder er meget svære at straffe sig ud af. Med mindre det er helt
grelt.

Hvad med at finde en uvildig mægler - der kan hjælpe jer.

PS. Du skal ikke tage dig af at folk går op i om du kan stave. Størstedelen
i denne gruppe har ikke den fjerneste forstand (de er lægmænd = uvidenhed)
på Jura og kan alligevel ikke komme med relevante svar - derfor
mudderkastning.

/ Per

Fra : blue

Dato : 03-01-09 10:57

> Du kan henvende dig til politiet - det er noget de skal tage sig af.
>
> En vindueskigger - hvis der er tale om dette - kan evt. blive straffet for
> overtrædelse af

Jeg tror, du har læst spørgsmålene forkert...

> Det er også strafbart efter Straffeloven at anmelde nogen for en
> forbrydelse, der ikke er blevet begået.
>
> Straffelovens § 165

Det er nu § 164, der er relevant.

Fra : Per

Dato : 03-01-09 11:46

blue wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, du har læst spørgsmålene forkert...

> Det er nu § 164, der er relevant.

Enig - hvis anmelderen "peger" på en konkret gerningsmand - altså giver
oplysninger, der kan henføre til en navngiven person. Og derved indser at en
konkret uskyldig m/k vil blive retsforfulgt.

Det kan fx. være navn, bopæl eller lign. på en person der rigtig findes.
Hvis han bare siger at det er "Jens Jensen" og intet yderligere,så er
gerningsindholdet i §164 ikke realiseret.

Med mindre ovennævnte ikke er opfyldt, så vil jeg ikke mene at §164 er
relevant for sagen.

mvh. Per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-01-09 05:34

On 4 Jan., 04:37, "Knut" <e-m...@mail.dk> wrote:

> Hvad har disse besynderlige ord med manuelt / ikke manuelt arbejde at
> befatte?

Jeg overvejede såmænd blot hvad du kunne bruges til som erstatning for
at fjolle rundt her, og må beklage at der ikke er meget manuelt
arbejde tilbage.

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-01-09 05:44

On 4 Jan., 09:34, Henrik Madsen <hmad...@vip.fjern.cybercity.dk>
wrote:

> Knut er en spade og har altid været det.

Ja, men dog ikke helt idiot. Og ligesom vi ikke skal stille krav om
korrekt stavning kan vi heller ikke sætte intelligenskrav.

> [...]
> på hans indlæg så ser vi andre der har fravalgt ham dem jo desværre
> alligevel og må så putte dem der svarer i kill for at undgå det.

Beklager, jeg bruger ikke selv filter, men nærer mig som regel hvis en
type som denne kujon ikke direkte skader. Her går han imidlertid for
vidt ved som den første i en tråd - han har åbenbart ikke noget
fornuftigt at tage sig til, staklen - at angribe ortografien i et
indlæg, som ellers er let at forstå. Netop i 'Knut's tilfælde kunne
nytilkomne ellers tage hans vrøvl for gode varer.

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-01-09 05:46

On 4 Jan., 09:56, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Kvæurlant.

Skulle vi ikke bare sige trestjernet nar?

--
Niels