Flytte sammen med kæresten, skal der udfær~
Fra : Ditte

Dato : 01-01-09 16:44

Hej

Jeg er på vej til at flytte sammen med kæresten, og nu går debatten så
på, om der skal udfærdiges dokumenter.
Han ejer et hus, hvor jeg flytter ind, og er med til at betale til de
forskellige udgifter.
Hvis vi går fra hinanden, mener jeg, at jeg ikke har krav på noget som
helst (ud over det moralske, da jeg har været med til at bringe gælden
ned).
Vil jeg have krav på noget? Hvilke dokumenter skal der udfærdiges?
Som det er pt. er det hans hus, først om nogle år kommer det på tale,
at hans hus skal sælges, og vi skal købe noget fælles.

På forhånd tak.

Hilsen Ditte

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 01-01-09 16:49

"Ditte" <noway@glemt.nej> skrev i meddelelsen
> [...]
> Som det er pt. er det hans hus, først om nogle år kommer det på tale, at
> hans hus skal sælges, og vi skal købe noget fælles.

Hvis i mener noget alvorligt med jeres forhold, så vil jeg da anbefale at få
lavet et testamente, således at den efterladte bliver tilgodeset, hvis det
skulle ske en fatal ulykke.
Hvis din kæreste dør, så kan du ellers risikere at stå uden tag over
hovedet, da hans arvinger løber med det hele.
Hilsen Matthias

Fra : Ditte

Dato : 01-01-09 19:34

> [...]
> skulle ske en fatal ulykke.
> Hvis din kæreste dør, så kan du ellers risikere at stå uden tag over hovedet,

Hej

Ang. testamente er vi såmænd ikke uenige, men forholdet er forholdvis
nyt, så jeg synes det er vildt at gøre det med det samme.
Tanken går mere på, om jeg, hvis vi ønsker at gå fra hinanden, om jeg
så har ret til noget af husets værdi.

Hilsen Ditte

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-01-09 20:21

Ditte wrote, On 1/1/09 7:34 PM:

> [...]
> nyt, så jeg synes det er vildt at gøre det med det samme.
> Tanken går mere på, om jeg, hvis vi ønsker at gå fra hinanden, om jeg så

næ, selvfølgeligt har du ikke det. du må jo sige til ham at hvis du skal
betale til hans hus, så vil du gerne have noget tilgengæld og hvis han
ikke vil give dig noget så må du jo leve med at have spildt penge hvis i
går fra hinanden.

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-01-09 20:26

Ditte wrote:

> Tanken går mere på, om jeg, hvis vi ønsker at gå fra hinanden, om jeg
> så har ret til noget af husets værdi.

Som udgangspunkt nej.

Hvis du betaler en del af udgifterne (renter og bidrag på realkreditlån,
forbrug af el, varme og vand, skatter og afgifter), men ikke af afdrag
på lån, har du jo heller ikke bidraget til opsparingen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Grethe Hoff

Dato : 01-01-09 21:15

"Ditte" <noway@glemt.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som det er pt. er det hans hus, først om nogle år kommer det på tale, at
> hans hus skal sælges, og vi skal købe noget fælles.

La en *voksen* dame råde deg....Sett opp en samleveravtale som ser til begge
sider. Du er med på å betale renter og avdrag, da har du også bidraget til å
øke friverdien på huset. Som igjen skal tilgodese deg i *verste tenkte
tilfelle*. Anvend noen kroner på en advokat som hjelper dere begge til en
gjensidig avtale! Det kan f.ex være å gjøre om lånet til å stå i begges
navn.
Her er det livserfaring som taler.
Lykke til!

Grethe