De nordmænd, de kan bare det der.
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-01-09 21:17

Hvad der ikke er lykkedes for Apple, ser nu ud til at være lykkedes for
NRK. - At få lov til at distribuere samtlige Beatles sangene - GRATIS
endda!!!

Omtale
http://www.tuaw.com/2009/01/05/nrk-offers-free-podcast-containing-every-beatles-song/
Download
http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/beatles/1.1573736

Kopier RSS linket ind i iTunes og start...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-01-09 21:30

> [...]
> atles-song/ Download
> http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/beatles/1.1573736
>
> Kopier RSS linket ind i iTunes og start...

iTunes->Abonner på podcast->

http://podkast.nrk.no/program/beatles_komplett.rss

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Bruno

Dato : 06-01-09 16:28

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
>
> Download
> http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/beatles/1.1573736
>
> Kopier RSS linket ind i iTunes og start...

Åh nej - jeg forudsiger IFPI får nedlagt fogedforbud i mod Norge!

Mvh
Bruno

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-01-09 16:49

Bruno wrote:

> Åh nej - jeg forudsiger IFPI får nedlagt fogedforbud i mod Norge!

Mon dog - Iflg. flere af de links, der henvises til på NRKs websider, så
er det godt og grundigt forhandlet med både Apple Corps og Apple Records
og de 'tiloversblevne' beatler...

mvh. Erik Richard

Fra : Bruno

Dato : 06-01-09 17:38

Erik Richard Sørensen wrote:

> Mon dog - Iflg. flere af de links, der henvises til på NRKs websider, så
> er det godt og grundigt forhandlet med både Apple Corps og Apple Records
> og de 'tiloversblevne' beatler...

Måske - måske ikke.

piratebay overholder loven, men alligevel er der et fogedforbud. Men man
kan selvfølgelig sige IFPI åbenbart går mere efter hvad de kan få
igennem systemet end hvad loven siger.

Undskyld, jeg ved det er lidt OT. Jeg er bare lidt frustreret over det i
det demokratiske Danmark er muligt, at få indført censur af bagvejen og
ud fra rent kommercielle hensyn!

Mvh
Bruno

Fra : Mich Ottosen

Dato : 07-01-09 01:34

> [...]
> Download
> http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/beatles/1.1573736
>
> Kopier RSS linket ind i iTunes og start...

Prøv lige at kigge på din egen henvisning igen. Efter cirka et døgn var
det så altså slut.

Forståeligt nok ?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 07-01-09 19:32

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Prøv lige at kigge på din egen henvisning igen. Efter cirka et døgn var
> det så altså slut.
>
> Forståeligt nok ?

Follow up: Politiken har i 2. sektion i dag en historie om dette her.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-09 20:32

Mich Ottosen wrote:

> Follow up: Politiken har i 2. sektion i dag en historie om dette her.

Og hvis du nu havde læst min anden tråd omkring det emne, så ville du
have set, hvorfor NRK har måttet trække den igen. TONO/IFPI tolker en
allerede indgået og godkendt aftale anderledes end både NRK og stort set
alle andre læsere. - Jeg kunne godt tænke mig at give de IFPI folk et
velrettet en af slagsen, lige dér, hvor det gør allermest ondt...

Jeg *har* haft mine konflikter med IFPI+NCB og måtte have en sagfører på
for at få dem til at trække følehornene til sig igen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-09 20:55

> [...]
> alle andre læsere. - Jeg kunne godt tænke mig at give de IFPI folk et
> velrettet en af slagsen, lige dér, hvor det gør allermest ondt...

Jeg vil sige at det er NRK's jurister der har lavet en ufattelig dårlig
aftale hvis den kan (mis)fortokes på den måde ...

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 07-01-09 22:50

> Og hvis du nu havde læst min anden tråd omkring det emne, så ville du
> have set, hvorfor NRK har måttet trække den igen.

Kære Erik, hvordan pokker skulle jeg dog vide, at du osse havde en anden
tråd? Jeg svarer bare i denne her, så deeeeet ...

> [...]
>
> Jeg *har* haft mine konflikter med IFPI+NCB og måtte have en sagfører på
> for at få dem til at trække følehornene til sig igen...

Hvordan har du dog (som privatperson? Som musikproducent? Musiker?) har
problemer med rettighedshaverne i IFPI? Jeg er ikke klar over, hvem NCB
er.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-09 22:51

> [...]
> >

> Hvordan har du dog (som privatperson? Som musikproducent? Musiker?) har
> problemer med rettighedshaverne i IFPI? Jeg er ikke klar over, hvem NCB

<http://www.ncb.dk/english/index.html>

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 08-01-09 02:34

> <http://www.ncb.dk/english/index.html>

Tak, Thomas. Jeg har det elendigt med forkortelser. Véd dog godt, at DSB
betyder De Sene Baner (selvom det vist ikke helt gjaldt i 2008) og VLC
er Very Low Cost (den er gratis)

Var slet ikke klar over, at der var en spiller på banen som Nordisk
Copyright Bureau.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-01-09 00:19

Mich Ottosen wrote:

> Kære Erik, hvordan pokker skulle jeg dog vide, at du osse havde en anden
> tråd? Jeg svarer bare i denne her, så deeeeet ...

OK, jeg kunne jo selvfølgelig have kørt de to sammen... - Eller du kunne
få dig nogle flere øjne, så du kunne holde øje med flere tråde samtidig.

> Hvordan har du dog (som privatperson? Som musikproducent? Musiker?) har
> problemer med rettighedshaverne i IFPI? Jeg er ikke klar over, hvem NCB
> er.

Som producent og udgiver af både MC og senere også CD udgivelser. - NCB
= Nordisk Copyright Bureau.

IFPI+NCBsendte mig en færdigudarbejdet kontrakt, som de med alle midler
ville have mig til at skrive under på. De påstod, jeg var 'bedre sikret'
mod både pirateri og kopiering af de udgivne værker. Og at jeg økonomisk
ville få mere ud af det pr. solgt eksemplar. - Nu kender jeg
tilfældigvis flere musikre og grupper, der har været så dumme at gøre
det, og de er7var hverken dårligere eller bedre stillet, hvad
kopiering/pirateri angår, men væsentlig dårligere stillet på det
okonomiske område. Knap 805 af deres copyright-penge blev inddraget af
NCB dels til administration, els til et fond for 'mindre kunstnere' og
'til fremme af alternative udgivelser'. - Så reelt set fik de ikke ret
mange kroner ud af det. - En af dem, jeg kender, fik udbetalt den enorme
sum af _387kr._ - trods det, han havde solgt +3000 CD'ere. - Havde han
ikke 'skrevet kontrakt', ville han have fået omk. 25.000kr.........

NCB+IFPI blev ved med at sende rykkerre og truede mig også med, at de
ville anmelde mig for 'kontraktbrud' og 'krænkelse af ophavsretsloven',
hvis jeg ikke skrev under. - Faktisk står der ingen steder, at en
producent/udgiver skal være medlem af noget som helst, så jeg kontaktede
min sagfører og fik ham til at skrive lidt 'juristeristiske vendinger',
som jeg så vedlagde et brev, hvori jeg gjorde dem opmærksom på, at
såfremt de igen kontaktede mig, ville det gå rettens vej. - Jeg hørte
aldrig mere noget fra dem...

Så sådanne svindlerfirmaer vil jeg ikke have noget at gøre med!

mvh. Erik Richard

Fra : Mich Ottosen

Dato : 09-01-09 12:16

> OK, jeg kunne jo selvfølgelig have kørt de to sammen... - Eller du kunne
> få dig nogle flere øjne, så du kunne holde øje med flere tråde samtidig.

Godt nok har jeg øjne i nakken, men det hjalp mig nu ikke meget

> Som producent og udgiver af både MC og senere også CD udgivelser. - NCB
> = Nordisk Copyright Bureau.

Tak for afklaring.

> [...]
> aldrig mere noget fra dem...
>
> Så sådanne svindlerfirmaer vil jeg ikke have noget at gøre med!

Tak for den lange udredning.
Der er noget der stinker.

--
v.h.,