Efterlysning af Program til iPhone
Fra : Søren

Dato : 04-01-09 19:25

Hej

Jeg har tit haft brug for et program som f.eks kan holde styr på hvad man
har liggende på ens loft eller i fryseren. Jeg kunne selvfølgelig bare kigge
i fryseren, men det vil være smart, hvis man kunne få et lille progarm til
iPhone, som kunne komme med en sms eller mail, efter f,eks 6 mdr efter
indtastning.

Det ville også være nemmere at kigge på iPhone frem for at gå en tur på
loftet. I dag har jeg tastet disse ting ind i et lille Word dokument.

Der er sikkert ikke lavet noget program til disse formål, men kender i til
noget som måske kan bruges ?

Søren.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-09 19:29

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> loftet. I dag har jeg tastet disse ting ind i et lille Word dokument.
>
> Der er sikkert ikke lavet noget program til disse formål, men kender i til

<http://www.delicious-monster.com/>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-09 22:29

> <http://www.delicious-monster.com/>

Linket fungerer ikke.

Derudover synes jeg at det lyder som et lille database-problem.
Personligt ville jeg bruge FileMaker Pro i kombination med FMtouch, der
gør at man kan udvikle en lille [eller stor] database på sin Mac, og
derefter flytte den over på sin iPhone [og endda synkronisere mellem Mac
og iPhone].

Men jer har naturligvis også begge programmer; FileMaker Pro 9 Advanced
og FMtouch. Og er vant til at udvikle databaser. Så mange vil sikker
finde det /overkill/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-09 22:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Linket fungerer ikke.

virker fint her ..

> [...]
> FMtouch. Og er vant til at udvikle databaser. Så mange vil sikker finde

Der er forskel fra $40 som Delicious Library koster og til FMP ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-09 10:05

> virker fint her ..

Den synes at starte hos mig, men vil ikke gå igennem.

Selvklart.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-01-09 11:17

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> writes:

> [...]
> i fryseren, men det vil være smart, hvis man kunne få et lille progarm til
> iPhone, som kunne komme med en sms eller mail, efter f,eks 6 mdr efter

Hvad med at indtaste en aftale i kalenderen, sådan at du får en alarm
når sidste holdbarhedsdato er ved at nærme sig?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Søren

Dato : 06-01-09 17:50

> Hvad med at indtaste en aftale i kalenderen, sådan at du får en alarm
> når sidste holdbarhedsdato er ved at nærme sig?
>
> --
> Thomas Bjorn Andersen

Det var en mulighed. Men jeg vil nu gerne også have et overblik i en liste
eller database over hvad der ligger i fryseren eller er på loftet.

Jeg ved det er et luksus problem, og ville blot overføre mit manuelle PC
system til iPhone. Men jeg kan selvfølgelig også bare kopiere word dok. til
iPhone. Det var blot nemmere hvis jeg kunne indtaste det på iPhone frem at
kopiere mellem PC og iPhone.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-01-09 00:36

Med Evernote får du en notesblok, der synkroniserer over til iPhone.
Det kræver en gratis konto hos dem. De ting, du vil kunne læse, når
iPhone er offline, skal du markere (på telefonen) som favorit.