Konfetti har smittet af på lakeret trægul
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 03-01-09 16:40

Hej

Nytårsaften blev der spredt en del konfetti ud over et lakeret trægulv.
Enkelte steder er der blevet spildt nogle drikkevarer og her har farven
fra konfettiet smittet af på trægulvet. Har forsøgt at få det af med
sæbevand men uden held.

Nogen gode ideer?

Kan man slibe det af og lakere det igen?

/BB

Fra : -=JF=-

Dato : 03-01-09 17:46

Brian Bendtsen skrev:

> Nogen gode ideer?

Jeg ville prøve med brun sæbe. Virker det ikke ville jeg prøve at gnubbe
hårdt med en fiberklud med sprit på.

> Kan man slibe det af og lakere det igen?

Det er altid en mulighed, men det kan være meget svært at lave sådan en
pletrep. uden at det risierer at blive mere iøjenfaldende end den
farvede plet.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 17:48

Brian Bendtsen wrote:

> Kan man slibe det af og lakere det igen?

Det kommer an på hvor dybt farven er trængt ind i laklaget. Hvis det kun
er overfladisk, burde det kunne lade sig gøre, men sliber du laklaget
væk, vil det kunne ses bagefter.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen