Kattegrus
Fra : Brian Mørch

Dato : 03-01-09 20:48

Hej NG.
Vi er netop blevet ejere af to herlige killinger, og vi naturligvis
anskaffet os alt det som kattene behøver. Dog er jeg ikke helt tilfreds med
kattegruset. Det er det billigste fra Super Best. Jeg ved godt at det så
måske er selvforskyldt, men det var det eneste jeg umiddelbart kunne finde.
Hvilket grus kan anbefales?

På forhånd tak.

Mvh
Brian

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-01-09 21:16

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med kattegruset. Det er det billigste fra Super Best. Jeg ved godt at det
> så måske er selvforskyldt, men det var det eneste jeg umiddelbart kunne

Tillykke med killingerne, godt at I har fået to, de har så meget glæde af
hinanden.

Jeg er meget begejstret for kattegruset Extreme Classic eller Professionel
Classic, der er et par euro billigere pr. 15 kg sæk, som med stor fordel
(man sparer ca. 100 kr. pr. sæk med 15 kg) kan købes her:

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenstreu/klumpstreu

Jeg har fire katte (indekatte med kattegård) og har to store overdækkede
kattebakker.
Gruset er ret dyrt i indkøb, men utrolig drøjt. Jeg sørger for, at bakkerne
altid er fyldt med ca. 8 cm kattegrus og fjerner urinklumper og afføring 2-3
gange dagligt, og kan så nøjes med at bundskifte og rengøre bakkerne med 2-3
måneders interval, men det er et must, at der er et tykt lag (ca. 8 cm) grus
i bakkerne, så urinen aldrig rammer bunden. Derved undgår man grim lugt fra
bakkerne.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : JB

Dato : 03-01-09 21:25

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bakkerne med 2-3 måneders interval, men det er et must, at der er et tykt
> lag (ca. 8 cm) grus i bakkerne, så urinen aldrig rammer bunden. Derved

Det er endnu billigere at købe her
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter/clumping_litter/13626. Og så
bliver det sendt med GLS.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-01-09 21:34

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er endnu billigere at købe her
> [...]

Hej Jytte
tusind tak for tippet.

Jeg har aldrig prøvet at handle via den engelske hjemmeside, men du har
ganske ret. Jeg har lige regnet efter, og det er faktisk ca. 19 DKK
billigere pr sæk med 15 kg (91,64 DKK kontra 110,59 DKK).

Hvad er GLS ??

Hilsen, Anelise

Fra : JB

Dato : 03-01-09 21:41

> [...]
> ganske ret. Jeg har lige regnet efter, og det er faktisk ca. 19 DKK
> billigere pr sæk med 15 kg (91,64 DKK kontra 110,59 DKK).

GLS er et transportfirma, og de behandler godset bedre end Postdanmark.
Transporten er også billigere.

Hilsen
Jytte

Fra : Sabina H.

Dato : 03-01-09 21:57

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> wrote in message
> [...]
> med kattegruset. Det er det billigste fra Super Best. Jeg ved godt at det
> så måske er selvforskyldt, men det var det eneste jeg umiddelbart kunne

jeg bruger lidt forskelligt til mine fire missere. jeg bruger enten Biocat
classic, eller Bioclean fra Fit and fun...
den første koster ca 120 kr og den sidste koster ca 70 kr for 20 kg, i
maxiZoo http://www.maxizoo.dk/

begge grustyper er godt klumpende og har en lidt større kornstørrelse end
feks Extreme Classic... grunden til at jeg ikke bruger det, er netop
kornstørrelsen... mine misser kan ikke fordrage at træde i det, og når jeg
endelig har prøvet, har jeg skisme sand ud over det hele....

--
Knus,
Sabina

Fra : Jan Holm

Dato : 04-01-09 02:19

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med kattegruset. Det er det billigste fra Super Best. Jeg ved godt at det
> så måske er selvforskyldt, men det var det eneste jeg umiddelbart kunne

Hej Brian

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0405131818.htm

Det fungere så modsat af klumpende kattegrus. Træpillerne
smuldre når de bliver våde. Du ryster bakken og smuldret
samles i bunden - skrab de hele piller til siden og fjern de
de opløste træpiller i bunden. Lugtfri og helt uden spild.

Mvh
Jan

Fra : lh

Dato : 04-01-09 08:00

Nu har jeg ikke så mange der bruger kattebakken indendørs. Men jeg bruger
Nettos kattegrus. Kattene får røde poter af det - korrekt. Men det "holder"
godt og kommer ikke hurtigt til at lugte. Men det er "kun" Nettos jeg har
fundet frem til at kan bruge - af det billige. Brugsens bla, det er meget
dårligt. Men det er smag og behag hvad man vil bruge. Men uanset hvad der
bruges er det vigtigt at fjerne katteefterladenskaber når de er lagt og
ellers holde bakkerne rene. For det første er det ulækkert - også for
kattene og for det andet kan det betyde urenlige katte i det lange løb.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 11:23

Brian Mørch wrote:
> [...]
> ved godt at det så måske er selvforskyldt, men det var det eneste jeg
> umiddelbart kunne finde. Hvilket grus kan anbefales?

Lige nu bruger jeg Coops klumpende grus, det fra deres "Catz"-serie.
Det klumper rigtig godt. Skulle jeg ikke lige have fået renset bakken hver
dag - hvilket sker da Buster gør det meste ude i sin lødegård - så er
klumperne stadig meget letyte at fjerne, uden at de smuldrer. Desuden synes
jeg at det absorberer lugt rigtig godt.
Og ikke mindst, Buster virker også tilfreds med det

Louise

Fra : Phanton

Dato : 06-01-09 20:45

"Louise" <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> synes jeg at det absorberer lugt rigtig godt.
> Og ikke mindst, Buster virker også tilfreds med det

Hej

Bemærk priser er plus fragt.Varer købt i Tyskland betales i Euro.Varer købt
England betales naturligvis i Engelske Pund
5 stk. 15 kg.sække købt i Tyskland vil inklusive fragt koste ca.119 kr.
pr.sæk.
5 stk. 15 kg.sække købt i England vil inklusive fragt koste ca. 102 kr. pr.
sæk
Jeg køber mit grus (Extreme Classic) hos "Styr på Dyr" i Aalborg Storcenter
der sælger 15 kg. for 120 Kr.

vh. phanton