Sådan forløb handelen af Passat 130 TDI Tr~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-01-09 11:37

Hej

Her er en beretning om en handel som er foregået i en tid hvor det er
"købers" marked.

Bilen stod til 129.800,- + levering, for 14 dage siden.

Nedsat til 119.800,- + levering, af forhandler dagen før vi så på den.

Bilen handles over en lille uge ned til 105.000,- inc. levering og inc. et
nyt sæt alufælge med vinterdæk.

Det er ca. 30% i afslag!

Så betal IKKE hvad der forlanges

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : JBH

Dato : 03-01-09 12:56

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nedsat til 119.800,- + levering, af forhandler dagen før vi så på den.
>
> Bilen handles over en lille uge ned til 105.000,- inc. levering og inc. et

Njaa, går den ikke ind under katagorien "upopulære firmabiler" ?

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090103/MJM/487815783/1480/kommune

Men ellers tillykke med handelen

mvh
JBH

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-01-09 16:09

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Njaa, går den ikke ind under katagorien "upopulære firmabiler" ?

Jo, måske, men det var den bil jeg ville have, og helt upopulær er den jo
ikke, da den jo er kåret til "årets firmabil" ja jeg ved ikke i hvor mange
år i træk.

> Men ellers tillykke med handelen

Tak, jeg glæder mig til på fredag

Fra : Kim

Dato : 03-01-09 13:30

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Det er ca. 30% i afslag!
>
> Så betal IKKE hvad der forlanges
>
> --

Jeg har en kollega der d.23. dec. kom og viste mig en salgsannonce på en
2006 Opel Vectra 1,8 16V Elegance 125 st.car 5d Reg første gang12.md. 2005
altså 3 år gammel der havde kørt 135.000 km. nyprisen var over 350.000,-
prisen i december var 139,990,- ved en forhandler. Da jeg hørte det sagde
jeg i fuld alvor at forhandleren måtte ha' skrevet forkert da prisen måtte
være 239.900,-, men nej han ringede til forhandleren som bekræftede at
prisen var 139.900,- og det var MED afgift. Jeg syntes godt nok det var
noget af et værditab på 3 år.

Så de må virkelig være desparate for at komme af med nogle af de lidt større
biler de har stående.

Mvh. Kim

Fra : Henning

Dato : 03-01-09 15:56

> [...]
>altså 3 år gammel der havde kørt 135.000 km. nyprisen var over 350.000,-
Typisk firmabil, nyprisen har IKKE været 350.000,- Listeprisen måske,
men virkeligheden måske snarere 275.000,-

Næ, biler taber hurtigt i værdi

Fra : Klaus G.

Dato : 03-01-09 16:34

> Næ, biler taber hurtigt i værdi
Meeen så meget burde de altså ikke at tabe...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 04-01-09 20:33

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være 239.900,-, men nej han ringede til forhandleren som bekræftede at
> prisen var 139.900,- og det var MED afgift. Jeg syntes godt nok det var

I så fald kan det ikke gå stærkt nok med at finde en køber udenlands
således, at afgiften kan tages retur...