Nanobehandling af ruder
Fra : ingen@mail.dk

Dato : 03-01-09 09:53

Man hører så meget om nanobehandling af ruder. Og der bliver da også
anbefalet flere forskellige produkter
som har en vis holdbarhed. Jeg kunne derfor godt tænke mig at hører om nogen
her i NG har nogle gode
resultater med det produkt i har brugt.

Jeg har selv hørt at NanoTech ikke skulle holde så længe som de lover. Men
jeg har jeg hørt godt om
at Nano fra CarTech skulle være et udmærket alternativ.

Men lad debatten starte... Så vi kan hører få for og imod

mvh Kim

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-09 10:00

ingen@mail.dk wrote:
> Men lad debatten starte... Så vi kan hører få for og imod

Ingen grund til at Nano-behandle når de almindelige produkter til den slags
virker lige så godt. Dog er jeg i tvivl om Nano-produkterne er nemmere at
påføre?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 03-01-09 10:10

> Ingen grund til at Nano-behandle når de almindelige produkter til den
> slags virker lige så godt. Dog er jeg i tvivl om Nano-produkterne er
> nemmere at påføre?

Almindelige produkter ? Er der da andre prodkter som har samme virkning som
ikke er på Nanobasis

Ja har også hørt at man skal være meget omhyggelig med afresnning og
påføring af et Nanoprodukt
for at få den helt rigtigt virkning/holdbarhed.

mvh Kim

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-09 12:38

ingen@mail.dk wrote:
> Almindelige produkter ? Er der da andre prodkter som har samme
> virkning som ikke er på Nanobasis

Rain-X er min favorit, men Turtle Wax · ClearVue Rain Repellent er næsten
lige så god. Påførslen kan det godt betale sig at være påpasselig med, da
det klart øger effekten og varigheden af samme, hvis man er virkelig
grundig.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-09 11:50

ingen@mail.dk forklarede:
> [...]
> at Nano fra CarTech skulle være et udmærket alternativ.
>
> Men lad debatten starte... Så vi kan hører få for og imod

Lad være. Man skal køre omkring 90-100 km/t før det virker.
Jeg udbad mig nogle renseklude efter 14 dages kørsel, for så var jeg
træt af det. Så er man bedre stillet med intervalviskeren

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jolin

Dato : 03-01-09 12:51

<ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> at Nano fra CarTech skulle være et udmærket alternativ.
>
> Men lad debatten starte... Så vi kan hører få for og imod

Som Andersen skriver. Man skal godt op i fart før det virker. Det der med
60-70 km/t holder ikke. Det er fantastisk på motorvej, men helvedes
irriterende ellers.

Ved fin-regn sætter der sig en mia. dråber på ruden der gør at du
overhovedet ikke kan se ud, (slet ikke i aftentimerne hvor gadebelysningning
og andre lyskilder lyser dråberne op) og du skal bruge viskeren oftere end
ellers. Når viskeren så først har kørt op er ruden blevet så knas tør, at
den humper ned igen.

Jeg har opæevet ovenstående på 2 biler. Produktet var det samme, Nanocover.
Har ikke prøvet andre produkter.

/Jolin

Fra : TGJ

Dato : 03-01-09 15:56

<ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefalet flere forskellige produkter
> som har en vis holdbarhed. Jeg kunne derfor godt tænke mig at hører om

Bruger det kun på sideruderne, da det bare ikke fungere ved alm bykørsel.

Thomas

Fra : H&M

Dato : 04-01-09 11:25

> som har en vis holdbarhed. Jeg kunne derfor godt tænke mig at hører om
> nogen her i NG har nogle gode
> resultater med det produkt i har brugt.

Jeg har i en del år brugt Turtle Wax · ClearVue Rain Repellent
Og den holder max 3 mdr, allerede efter 1 mdr ser du en nedsat virkning, men
det er bare en fed ting at køre med.
En vigtig faktor er udover grundig forbehandling / afrensning, hvor slidt
din forrude er, ruden får hen over tid mange micro stenslag, jo flere af
dem, jo mindre vil virkningen være af dit produkt. ( de kan være svære at
se, prøv at køre en negl hen over ruden )
Jeg vil helt klart anbefale brugen, bare fedt at overhale en lastbil på
motorvejen i regnvejr med næsten fuld syn.....i kender jo situationen.
Ser iøvrigt frem til at flasken løber tør, den holder forbandet længe, vil
prøve Rain-x næste gang...om nogle år