Laminat på væg til væg tæppe,
Fra : Familien Carstensen

Dato : 02-01-09 17:34

Hej folkens

Jeg overvejer at lægge et laminatgulv i min dagligstue som nu har et
forholdsvist tyndt og billigt væg-væg tæppe, kan man BARE spare trindæmperen
væk og lade det nuværende gulvtæppe fungere i stedet for.

nederste underlag ( under tæppet ) er et alm træparketgulv fra 70'erne, som
trænger til afslibning og lak.

Det skal lige siges at jeg har valgt det oprindelige gulv fra p.g.a. farve
og pris på renovering.

håber på nogle som har lidt erfaringer på dette felt.

Carsten

Fra : Jens

Dato : 05-01-09 21:59

"Familien Carstensen" <cc@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og pris på renovering.
>
> håber på nogle som har lidt erfaringer på dette felt.

Jeg har selv lagt laminatgulve oven på nålefilt - det virker lige så godt
som skumplastikfolien.

Nu skriver du at dit væg-til-væg tæppe ligger oven på et parketgulv - så du
får jo efterhånden mange lag - kan dørerne stadig åbnes og støder du ikke
snart hovedet mod loftet ?

/jens

Fra : Martin Bak

Dato : 05-01-09 22:34

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> "Familien Carstensen" <cc@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv lagt laminatgulve oven på nålefilt - det virker lige så godt
> som skumplastikfolien.

Ja på nålefilt kan man godt, men på de fleste andre tæppetyper vil jeg
fraråde det. Tæppeluven kan bevæge sig, selvom det er et tyndt tæppe, hvis
det er vævet med løkker. Kan du med fingrene bevæge tæppeluven fra side til
side, så tror jeg ikke det går. Laminatgulve plejer at være click-gulve. Jeg
er temmelig sikker på at samlingerne vil åbne sig hvis ikke tæppet er helt
fast i strukturen (=nålefilt).

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 05-01-09 23:07

On Fri, 2 Jan 2009 17:34:02 +0100, "Familien Carstensen"
<cc@FJERNcool.dk> skrev:

> [...]
>forholdsvist tyndt og billigt væg-væg tæppe, kan man BARE spare trindæmperen
>væk og lade det nuværende gulvtæppe fungere i stedet for.

Du skal passe på at lurven ikke er løs, alså at det ikke er et blødt
tæppe, for trådene sætter sig i klemme når du samler laminatgulvet,
med det resulstat at de bliver utæt, og du skal så bakse med at få
trådene ud af samlingerne. Jeg ville bruge skumfilten,
Og ja jeg har prøvet det
den skumdæmpning koster jo ingenting...

per

Fra : Familien Carstensen

Dato : 08-01-09 18:19

tak for svarene, jeg tror sgu jeg fjerner det gamle tæppe først så og lægge
lidt dæmper under alligevel.

alligevel rart at andre vil fortælle at de har lavet den fejl man lige
skulle til at lave selv