DW707 Savklinge til Alu
Fra : smolesen

Dato : 02-01-09 05:28

Hej

Jeg skal bruge en savklinge til alu. til min Dewalt DW707 (216mm), men
synes den fra Dewalt er lidt i den dyre ende...(skal kun save nogle få
stykker)

Findes der et alternativt fabrikat som lave klinger til alu. der
passer på en DW707?

TIA

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 02-01-09 15:06

"smolesen" <smolesen@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

-------

Det er fin sav du har der, jeg har en magen til
Du kan roligt købe den billigste klinge som du kan finde til saven f.eks hos
Jem og Fix og bruge den til at skære aluminium med. Det behøver ikke at være
en speciel aluminiums-klinge. Gå efter en med lidt flere tænder end
universalklingens 24.
DeWalts klinger er rigtignok temmelig dyre, men jeg synes nu også de er
rigtig gode i dagligt brug. Men for at skære nogle få snit i aluminium er
det nok at skyde over målet. Som sagt, en standardklinge kan sagtens skære
aluminium. Det du skal være opmærksom på er klingens diameter som maks må
være 216mm og centerhullet som skal være 30mm.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 02-01-09 11:44

On 2 Jan., 15:06, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> aluminium. Det du skal være opmærksom på er klingens diameter som maks må
> være 216mm og centerhullet som skal være 30mm.

klinger til en kap/geringssav og specielt hvis man vil skære metal,
skal svjv
have nul eller negativ rake (tænder der nærmest peger bagud) de ka'
fås masser af
steder men det er nok ikke lige den slags jem og fix har flest af ....

-Lasse